handdator

Visa fullständig version : Power plate


MissBee
2004-04-21, 08:56
Någon här som har testat det?
Hur har det påverkat er. Ger det nånting överhuvudtaget?

Edit: Ändrar från power board till power plate. Vissa inlägg nedan ser underliga ut men det underlättar eventuella sökningar i framtiden. /z_bumbi

randig
2004-04-21, 09:15
va e powerboard?

mr ruhl
2004-04-21, 09:39
Originally posted by randig
va e powerboard?

ett byggarforum :confused:

nordland
2004-04-21, 10:28
Originally posted by mr ruhl


ett byggarforum :confused:

Precis.. ett träningsforum :confused:
Det skulle bli lite lättare om du utvecklade din fråga lite...

Dk1ng
2004-04-21, 10:55
Jag antar att du menar Powerplate, en platta som avger små vibrationer som enligt nån dokumentation ska göra gott vad gäller muskelbygge, hormonnivåer etc. Jag har bara läst en artikel om det för ett tag sen, tydligen nån ny trend ifrån, hör och häpna... USA.

Om det är Powerboard på nätet så kan jag meddela att jag tycker det är tämligen meningslöst att lyssna på otränade 17-åringar som tränat en vecka o berättar om hur de ska börja trycka steroider. Det enda jag fått ut av de forumet är att titta på bilderna av folk som "kurat" i avskräckande syfte... Refererar hit för att visa på hur meningslöst det är för de flesta att ta steroider, många ser ut som knubbsälar när de börjar "kura" och när de e klara med sin "cykel" ser de bara ut som ännu tjockare knubbsälar...:smash:

Jag anser att man får ut avsevärt mycke mer av att läsa artiklar här där folk faktist kan stava till orden kunskap och utbildning!

Så, nu fick jag skriva av mig lite också, blir lite aggressiv när jag ligger på kaloriunderskott under dieten...:devil:

Hoppas du finner svar på din fråga!

pellepedal
2004-04-21, 11:00
Om det är nån som testar Powerplate, så meddela hur det går.

stx
2004-04-21, 11:13
Vi har en sån på vårt gym men jag har dock inte provat.

z_bumbi
2004-04-21, 11:54
Powerplate och liknande maskiner har väl mest testats i europa?

Den mesta forskningen hur bristfällig den nu är är gjort i Belgien (?) och Tyskland har jag för mig. Italien kan vara inblandat på ett hörn också.
Det utförs studier i Sverige också men vet inte om det är någon som kan anses tillförlitlig som har släpps ännu?

Som rehab vid vissa sjukdomar tror jag på det, kan man inte träna på något annat sätt så är det mycket bättre än ingen träning.

Som komplement till vissa idrotter så kanske det ger en effekt?
I många fall får man lasta på en del vikt för att få ut något av det, som elitidrottare får man inte lämna en chans att det kanske funkar åt slumpen heller. Det gör nog ingen skada så varför inte?

För en normaltränande så tillför det nog inte ett dugg.

Hoppas inte fel personer läser det då jag känner ägarna till en sådan anläggning. :D

Om power board menar en bräda som man övar balansen på så testa skateboard eller inlines, roligare och antagligen lika effektivt.

ante
2004-04-21, 12:08
En del tror väll att det går att dra ett = mellan powerplate och slalomåkarnas explosiva muskler. Utsätts för stötar och vibrationer i bägge fallen som skullle generera explosiva muskler.

Har för mig att jag hört rykten om att Öjebyarna (ÖAK) exprimmenterar med nån liknande hemmabyggd modell. :MrT:

Veggie
2004-04-21, 12:24
Originally posted by Dk1ng
Om det är Powerboard på nätet så kan jag meddela att jag tycker det är tämligen meningslöst att lyssna på otränade 17-åringar som tränat en vecka o berättar om hur de ska börja trycka steroider. Det enda jag fått ut av de forumet är att titta på bilderna av folk som "kurat" i avskräckande syfte... Refererar hit för att visa på hur meningslöst det är för de flesta att ta steroider, många ser ut som knubbsälar när de börjar "kura" och när de e klara med sin "cykel" ser de bara ut som ännu tjockare knubbsälar...:smash:
Jag hänger mest på PB, inte för preppsnacket skull, utan för jag finner mest relevant informtion där. Tycker du inte som jag, fine, men skitsnacket kan du lägga ned, speciellt med tanke på att det är i stort sett samma personer som hänger på alla forum.

//Veggie

nordland
2004-04-21, 14:27
Originally posted by Dk1ng
Om det är Powerboard på nätet så kan jag meddela att jag tycker det är tämligen meningslöst att lyssna på otränade 17-åringar som tränat en vecka o berättar om hur de ska börja trycka steroider.

Bara för att du vägrar inse hur denna sport verkligen ser ut på baksidan. Det är inte den jävla fantasivärld som fitnessfjollorna på B&K målar upp. PB är det enda forumet där man verkligen ser baksidan av sporten, ingen censur och hyschande. Välkommer till verkligeheten.......

och jag antar att du själv är en av dessa 17 åringar, som dessutom inte fått ut något av preppen.....

powerboard rockar fett................

Jorgen
2004-04-21, 14:38
Så håller vi oss till ämnet i denna tråden. Inte till forumet powerboard eller något annat. Vill ni kasta skit på varandra så gör det inte här. :devil:

//Jörgen

Dk1ng
2004-04-21, 15:24
Originally posted by nordland


Bara för att du vägrar inse hur denna sport verkligen ser ut på baksidan. Det är inte den jävla fantasivärld som fitnessfjollorna på B&K målar upp. PB är det enda forumet där man verkligen ser baksidan av sporten, ingen censur och hyschande. Välkommer till verkligeheten.......

och jag antar att du själv är en av dessa 17 åringar, som dessutom inte fått ut något av preppen.....

powerboard rockar fett................ .

Jag har nog ingen aning om hur den här sporten ser ut och jag är faktist inte 17 utan 14 år... :rolleyes:

Lägg av med det där larvet, jag har sett tillräckligt med skit och är påläst i ämnet du diskuterar. Det jag skrev handlar inte om dem som är insatta i sporten och vet vad de sysslar med, men om du tror att majoriteten av de som preppar vet vad de håller på med så är det nog du som ska inse baksidan med sporten...

Ha en fortsatt trevlig dag osså tycker jag vi diskuterar Powerplate nu istället!

Edit: Jag ber givetvis om ursäkt om folk som gillar PB tog illa upp, men jag står för vad jag skrev!

Mart|n
2004-04-21, 16:46
Det är Powerplate hon menar... Går ju inte att ändra namnet på tråden. Sen kunde hon inte heller svara i tråden heller på grund av nåt fel...

http://www.power-plate.com/english/home.php

EDIT: slänger till en url!

Pdaddy
2004-04-21, 17:27
Hahah ja måste se de där powerboard forumet.. har nån länk :D

Marcus

MissBee
2004-04-21, 19:26
Ber om ursäkt för att jag skrev power board innan när jag menade power plate.

Tack Z_bumbi och Mart|n för korrigeringen.

Har faktiskt varit iväg och provat nu ikväll! Var långt mycket jobbigare än vad jag väntat mig med tanke på att jag tränar styrka och kondis 4-5 ggr i veckan. Benen fick sig en rejäl genomkörare iallafall. Lite ovant i början att stå o skaka sådär, men man vänjer sig snabb.

Rejällt svettig blev jag iaf. Är bra träning för de som inte kan träna pga skador eller andra orsaker som gör att man inte kan träna

aliquis
2004-04-21, 21:55
Sägs ju att det skall stärka en massa och vara så bra träning, men så fanns ju tillägget att det inte bygger mer muskler, och då går det väl inte riktigt ihop längre (även om man kan öka styrkan en aning utan att öka massa), hur som helst är det ju massa man vill ha, inte kunna stå i en lite högre vibrering ;D

Lily
2004-06-09, 21:16
Är det någon som tränar med Power Plate? Ger det någon effekt? I informationsbladen verkar det ju nästan för bra för att vara sant....
Miss Bee, har du fortsatt träna med Power Plate? Eftersom jag har tidsbrist men ändå skulle vilja börna träna på Gym, skulle jag vilja testa det. Är det dyrt, hur mycket kostar det?

Tacksam för svar!!

z_bumbi
2004-06-09, 21:27
Originally posted by Lily
Är det någon som tränar med Power Plate? Ger det någon effekt? I informationsbladen verkar det ju nästan för bra för att vara sant....
Miss Bee, har du fortsatt träna med Power Plate? Eftersom jag har tidsbrist men ändå skulle vilja börna träna på Gym, skulle jag vilja testa det. Är det dyrt, hur mycket kostar det?

Tacksam för svar!!

Det tar inte mycket mindre tid än att gå till gymet en gång per vecka så tidvinsten blir inte så stor.
Det är ett bra sätt att köra rehab i vissa fall eller möjligtvis att få en ytterst liten förbättring av sina träningsresultat.
Som något som kan ersätta vanligt styrketräning tror jag inte på det och inte de som jobbar med det heller.

Men det skadar ju inte att testa..

MissBee
2004-06-10, 06:22
Originally posted by Lily
Är det någon som tränar med Power Plate? Ger det någon effekt? I informationsbladen verkar det ju nästan för bra för att vara sant....
Miss Bee, har du fortsatt träna med Power Plate? Eftersom jag har tidsbrist men ändå skulle vilja börna träna på Gym, skulle jag vilja testa det. Är det dyrt, hur mycket kostar det?

Tacksam för svar!!


Hjesan.
jag tror jag gjorde det 3-4 ggr, men ärligt talat så föredrar jag att träna på annat vis. Tycker inte det är så roligt. Det är ju rätt tråkigt. Bättre att lägga till en halvitmme på sin tid och köra ett styrkepass eller kondis pass.

Fick ju en jävla träningsverk, men det kändes inte hälsosamt