handdator

Visa fullständig version : Amerikansk snabbhavregrynsgröt

pariah
2004-04-21, 08:02
Det är såhär att min faster hade tagit med sig smaksatt Instant Oatmeal till mig från USA (älskar det) som man bara blandar med varmt vatten och vips så har man gröt. Grejen är bara att hon råkade välja fel märke och tog ett paket med massor av socker i. Så jag tänkte att jag skulle kunna äta det efter träningen då GI:et borde vara högt eftersom 1) Det är snabbhavregryn och 2) det är väldigt mycket socker i det (12g/35g). Låter detta vettigt?

kharon
2004-04-21, 09:14
Jovisst det kan du göra!

Det är ju knappast frågan om så många kilon du har, så en portion gröt efter några pass blir nog bra som omväxling!

:thumbup:

pariah
2004-04-21, 19:13
Coolt. Tack. :D

karrl
2004-04-22, 10:17
Är det Quakers? kan isåfall rekomendera den med russin, dadlar och valnötter!

pariah
2004-04-22, 12:53
Yep det är Quakers. :)

Rakz
2004-04-22, 18:33
Konstigt egentligen att det finns färdig havregrynsgröt? Menar, hur svårt är det att göra gröt? 2 minuter i mikron eller lite längre på spisen? Vill man smaksätta kan man göra det själv...

Patte
2004-04-22, 19:32
Det har funnits i sverige också om det inte finns kvar. Man blandade varmt vatten med ett pulver så blev det havregrynsgröt med kanel och äpple (och så fanns det några smaker till) *mums*

King Grub
2004-04-22, 19:43
Originally posted by Rakz
Konstigt egentligen att det finns färdig havregrynsgröt? Menar, hur svårt är det att göra gröt? 2 minuter i mikron eller lite längre på spisen? Vill man smaksätta kan man göra det själv...

Underskatta aldrig människans lättja!

kharon
2004-04-22, 19:49
Originally posted by King Grub

Underskatta aldrig människans lättja!

Speciellt inte en Amerikans!

Sverker
2004-04-22, 19:53
Finns massor av färdiggröt på barnmatshyllorna.

Pulver som du rör ned i ljummet vatten och vips har du en gröt:thumbup:

Ditt barn bränner sig aldrig i munnen och de är redan smaksatta med äpple och kanel:thumbup:

pariah
2004-04-23, 15:01
Originally posted by Sverker
Finns massor av färdiggröt på barnmatshyllorna.

Pulver som du rör ned i ljummet vatten och vips har du en gröt:thumbup:

Ditt barn bränner sig aldrig i munnen och de är redan smaksatta med äpple och kanel:thumbup:

Yeah, ska köpa såna när mina amerikanska tar slut. :D

Märkte förresten att de har typ 4% fetthalt. Ajdå, det kanske inte är så bra att käka efter träning ändå? :confused:

snej
2004-04-24, 17:28
Originally posted by pariah

Yeah, ska köpa såna när mina amerikanska tar slut. :D

Märkte förresten att de har typ 4% fetthalt. Ajdå, det kanske inte är så bra att käka efter träning ändå? :confused:

Ääh, nu e du bra känslig ;)

pariah
2004-04-24, 21:56
Originally posted by snej

Ääh, nu e du bra känslig ;)

Förmodligen. :D