Logga in

Visa fullständig version : Kaloriräknande på resande fot

Kromgol
2016-08-14, 16:26
Jag reser 2-3 dagar i veckan med jobbet vilket i sin tur inkluderar mycket äta ute på restaurang. Hur håller jag bäst koll på mina kalorier på restauranger och ser till så att jag ungefärligen kommer i takt med mitt kalorimål?

Shqypnia
2016-08-14, 16:30
Äta efter hunger?

wilhelmblomgren
2016-08-14, 16:37
Sånt är rätt svårt om man vill vara exakt. Men enligt erfarenhet så brukar det funka bra.

1.Beställ enkla grejer med basala råvaror t.ex. kyckling/kött med ris/potatis så är det relativt enkelt att veta hur mycket du får i dej på ett ungefär.
2. Svulla inte, ät inte för umgängets skull. Maten ska inte vara i centrum, det ska dina medresenärer vara.
3. Ät dig mätt, men måttligt mätt.

z_bumbi
2016-08-14, 19:00
Klarar man inte av att äta efter hunger så är den enklaste metoden att skriva in "en måltid" i schemat och om man äter ungefär samma antal sådana per månad så äter man också ungefär lika mycket kalorier. Sen räknar man på övriga mål och justera det totala intaget efter resultat och målsättning.

Att vara sådan slav under att räkna kalorier att man bara kan beställa vissa maträtter för att kunna uppskatta innehållet verkar väldigt tradigt om man äter ute så ofta som 2-3 gånger i veckan.

wilhelmblomgren
2016-08-14, 19:10
Klarar man inte av att äta efter hunger så är den enklaste metoden att skriva in "en måltid" i schemat och om man äter ungefär samma antal sådana per månad så äter man också ungefär lika mycket kalorier. Sen räknar man på övriga mål och justera det totala intaget efter resultat och målsättning.

Att vara sådan slav under att räkna kalorier att man bara kan beställa vissa maträtter för att kunna uppskatta innehållet verkar väldigt tradigt om man äter ute så ofta som 2-3 gånger i veckan.

Jag håller med dej till fullo, det är väldigt tråkigt att anpassa sig efter sin deff/bulk/diet. Men när vi bilade genom "hela" Europa förra sommaren så anpassade jag mina mål efter min bulk. Jag rörde mycket på mig och gick ofta på hotellgymmen och tog långa promenader. Jag behöll min vikt men var starkare än innan. Så det är fullt möjligt.

För övrigt så tycker jag inte maten ska vara i centrum på en resa, trots att det enkelt blir så.

kaspen
2016-08-14, 21:23
Kan vi få lite mer information? Vad är syftet med att räkna kalorier för dig? Vad har du för bakgrund?

J.V
2016-08-15, 02:05
Äta efter hunger?Nu kanske det hade fungerat for Kromgol men jeebus vad fet jag hade varit om jag atit efter hunger. Helt omojligt.

Daremot duger det ju fint att bara gissa sig fram till naringsvarden, aven om det ar 3 dagar i veckan. Ibland blir det for mycket, ibland for lite.

Diomedea exulans
2016-08-15, 07:32
Finns det inte appar i vilka man kan skriva in maten och få ett hum iallafall?

BobaFett
2016-08-15, 08:32

Trams. Vaddå slav? I mina ögon så lever hela världen i någon slags kollektiv ätstörning där mat ses som något slags känslomässigt nöjesfält. Man äter inte för att man är hungrig utan för endorfinkicken.

Jag räknar kalorier året runt. Folk ser det som väldigt extremt när det är den enklaste dieten att hålla om man nu kan kalla det en diet.

Angående hur man kan äta ute så får man höfta. Räknar man kalorier så blir man rätt bra på att höfta. Det finns ju appar som hjälper en.

shut teh face
2016-08-15, 09:05
Om det du försöker åstadkomma är kalorirestriktion skulle jag tipsa om periodisk fasta eller liknande, proteindrink till frukost och lunch, sen borde du kunna äta mer eller mindre vad som helst (utan att överdriva såklart) utan att överstiga kalorimålet. :)

PureWhey
2016-08-15, 09:57
Om det du försöker åstadkomma är kalorirestriktion skulle jag tipsa om periodisk fasta eller liknande, proteindrink till frukost och lunch, sen borde du kunna äta mer eller mindre vad som helst (utan att överdriva såklart) utan att överstiga kalorimålet. :)

+1
Planera efter ev. större måltid ba.

Skickat från min iPhone med Tapatalk