handdator

Visa fullständig version : Snorta PWO?


Mr Eks
2016-08-13, 13:08
Jag har läst ibland här att folk skojar/trollar/överdriver och skriver typ "snorta PWO" eller "snorta kreatin".

Exempel 1 (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7618989&postcount=16)

Exempel 2
(http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7604541&postcount=8031)

Och t o m en om att injicera amino syro (http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-166091.html)r


Jag begriper att detta är skrivet i skämtsam ton men nu har jag funderat lite och undrar om det faktiskt går att snorta PWO. Jag planerar inte direkt att göra det men om det nu hjälper så kanske det är en laglig fördel som andra inte får och som kan få en att utöka sin potential bortom det som är naturligt möjligt... det är värt att tänka på faktiskt.

Mr Eks
2016-08-13, 13:09
tänker fan dock aldrig injicera något. ALDRIG. där går en tydlig gräns på vad som är mentalt friskt..

Luca Brasi
2016-08-13, 13:14
Jag har hört att man blandar ut kokain med koffeinpulver så många har nog gjort det ovetandes.
Tydligen bidrar det till att göra kokainöverdoser betydligt dödligare.
Koffein är inte en ofarlig drog.

BobaFett
2016-08-13, 14:29
men om det nu hjälper så kanske det är en laglig fördel som andra inte får och som kan få en att utöka sin potential bortom det som är naturligt möjligt...

Vad är det för effekt du är ute efter? PWO ger ingen ökning av muskelmassa direkt.

Målet är att bryta ner din kropp tillräckligt på ett träningspass för att få den att göra en superkompensation och du blir starkare/större. Det kan man lätt åstadkomma utan PWO. Du kan t.o.m. bryta ner din kropp på tok för mycket utan problem så jag förstår inte riktigt vad PWO'n ska göra.

Mr Eks
2016-08-13, 15:07
Vad är det för effekt du är ute efter? PWO ger ingen ökning av muskelmassa direkt.

Målet är att bryta ner din kropp tillräckligt på ett träningspass för att få den att göra en superkompensation och du blir starkare/större. Det kan man lätt åstadkomma utan PWO. Du kan t.o.m. bryta ner din kropp på tok för mycket utan problem så jag förstår inte riktigt vad PWO'n ska göra.

Vilken är den bästa PWO :confused:


laglig alltså inte metatjackvarianten....

BobaFett
2016-08-13, 15:27
Vilken är den bästa PWO :confused:


laglig alltså inte metatjackvarianten....

Jag använder inte PWO.

Bäst för vad?

LunaSpice
2016-08-13, 15:28
PWO:er är bara bluff och endast till för att företagen ska tjäna pengar. Det finns ett par ämnen som förekommer i PWO:s som har/kan ha en viss effekt enligt forskning men det är LÅNGT ifrån alla ämnen. Bättre att blanda sin egen om man vill ha en PWO innan träning.

Mr Eks
2016-08-13, 15:39
Jag använder inte PWO.

Bäst för vad?

alltså du är har ju rippad kropp och ser farlig ut.. klart man undrar vilken PWO du använder...


bäst för träningen såklart mannen!!

Mr Eks
2016-08-13, 15:40
PWO:er är bara bluff och endast till för att företagen ska tjäna pengar. Det finns ett par ämnen som förekommer i PWO:s som har/kan ha en viss effekt enligt forskning men det är LÅNGT ifrån alla ämnen. Bättre att blanda sin egen om man vill ha en PWO innan träning.

Nej det stämmer inte jag har testat en PWO jag fick av en polare och det stack i hela ansiktet!! det var absolut inte placebo utan det var nästan jobbigt så mkt det stack

crille
2016-08-13, 15:54
Du kände av biverkningarna av Beta-Alanin.

Mr Eks
2016-08-13, 15:55
Du kände av biverkningarna av Beta-Alanin.

Är Beta Alanin bra

Mr Eks
2016-08-13, 15:57
alltså kickar det..

BobaFett
2016-08-13, 15:58
alltså du är har ju rippad kropp och ser farlig ut.. klart man undrar vilken PWO du använder...


bäst för träningen såklart mannen!!

Jag har en rippad kropp och använder inte PWO, vad säger det dig?

Jag börjar undra om du är ett troll? Driver du?

Mr Eks
2016-08-13, 16:11
Jag har en rippad kropp och använder inte PWO, vad säger det dig?

Jag börjar undra om du är ett troll? Driver du?

är det konstigt att fråga folk vilken pwo dom använder nu..


alltså den här trådstarten var en teoretisk fråga. eftersom man tar upp andra droger gneom slemhinnorna i näsan så tnkte jag att man kan ta upp PWO där oxå

Luca Brasi
2016-08-13, 16:29
alltså kickar det..

De vet vad de gör när de tillsätter Beta alanin det är en sak som är säker.

Mr Eks
2016-08-13, 16:34
De vet vad de gör när de tillsätter Beta alanin det är en sak som är säker.

ja precis marknaden avgör ju vad som funkar

Brofessorn
2016-08-13, 16:40
ja precis marknaden avgör ju vad som funkar
Marknaden avgör vad de tror funkar.

Skickat via Tapatalk

WHITEFOLKS
2016-08-13, 16:46
Vad är det du tror pwo ska ha för effekt? De kan vara uppiggande osv men praktiskt sett så kan du utan problem komma upp i "tillräcklig träningsnivå" utan pwo så frågan är vad du tror att pwon ska tillföra? Mer och hårdare träning är inte nödvändigtvis bättre utan det räcker att träna tillräckligt mycket för att stimulera maximalt och det kan du med största sannolikhet uppnå utan pwo.

BobaFett
2016-08-13, 17:24
Det vanligaste sättet att träna för "bro's" är att helt utan hjärnverksamhet köra slut på ett par muskler så mycket som möjligt under passet och sen göra om samma sak en vecka senare.

Om målet är att trötta ut sig så mycket som möjligt under ett pass så kan en PWO hjälpa.

Mr Eks
2016-08-13, 17:25
Det vanligaste sättet att träna för "bro's" är att helt utan hjärnverksamhet köra slut på ett par muskler så mycket som möjligt under passet och sen göra om samma sak en vecka senare.

Om målet är att trötta ut sig så mycket som möjligt under ett pass så kan en PWO hjälpa.

Okej hur tränar man med hjärnverksamhet då?

BobaFett
2016-08-13, 18:14
Okej hur tränar man med hjärnverksamhet då?

Man kör träning med ett långsiktigt mål kan man säga. Att bli biff är inget mål, det är en bieffekt av bra träning.

Sparven från Minsk
2016-08-13, 18:25
tänker fan dock aldrig injicera något. ALDRIG. där går en tydlig gräns på vad som är mentalt friskt..

Men du tycker att snorta en produkt som är framtagen att inta oralt är fullt friskt?

Gå och träna med dig istället, du blir mer grov av det än att sitta och snorta pwo, tro mig.

Rahf
2016-08-13, 19:17
Nej, det är knappast trevligt att snorta PWO. Fasen vad det ska svida i luftvägarna.

F Ultra
2016-08-13, 20:13
Är Beta Alanin bra

Den är bra på att ge stickningar i ansiktet.

Ondskapelsen
2016-08-15, 13:09
PWO måste väl itne vara meningslöst? När man är lite smådeppig och har allmänt svårt att bara kamma sig och gå och träna så kan det vara skönt med lite fuskmotivation. Att träna halvslappt och ändå få monsterpump får iallafall mig att vilja skärpa till mig och träna ordentligt..

Sverker
2016-08-15, 16:48
Men det måste vara viktigare att åtgärda orsaken till varför man inte orkar kamma sig.
Att bara ösa på med centralstimulerande medel för att orka träna för att orka kunna kamma sig är inte hållbart i längden.

Åtgärda orsaken.

Rahf
2016-08-15, 18:25
PWO måste väl itne vara meningslöst? När man är lite smådeppig och har allmänt svårt att bara kamma sig och gå och träna så kan det vara skönt med lite fuskmotivation. Att träna halvslappt och ändå få monsterpump får iallafall mig att vilja skärpa till mig och träna ordentligt..

Som Sverker sa: det är lätt att PWO:t blir en krycka. Att man börjar tro avsaknaden sabbar passet.

Mr Eks
2016-08-15, 18:47
Åtgärda orsaken.

Hur åtgärdar man lättja?

King Grub
2016-08-15, 18:55
Tar sig i kragen.

LunaSpice
2016-08-15, 20:33
Hur åtgärdar man lättja?

Det är bara att bestämma sig...

skattefusk
2016-08-16, 05:16
Fan vad risit det måste vara om man känner att man ska tvinga sig till att bli motiverad till träning och/eller känner att man behöver ta pwo.

Träna för att du vill och gilla det eller skit i det???
Aldrig förstått mig på de som ska leta motivation till att göra något man inte tycker om?

Sparven från Minsk
2016-08-16, 07:18
Fan vad risit det måste vara om man känner att man ska tvinga sig till att bli motiverad till träning och/eller känner att man behöver ta pwo.

Träna för att du vill och gilla det eller skit i det???
Aldrig förstått mig på de som ska leta motivation till att göra något man inte tycker om?

Och om man endast är ute efter resultatet, och egentligen inte är så förtjust i själva träningen? Är det okej med PWO då?

Sparven från Minsk
2016-08-16, 07:25
Tycker alla här helt plötsligt kändes väldigt anti PWO.
Jag tycker då att PWO kan ha en plats i träningen, inte alla dagar men de tillfällen när motivationen brister och allt känns tungt.

Precis som att en godispåse kan motivera/hjälpa inför en hel natts pluggande, en kopp kaffe och bra låter på spotify underlättar när man ska storstäda.

Beemel
2016-08-16, 09:44
Tycker alla här helt plötsligt kändes väldigt anti PWO.
Jag tycker då att PWO kan ha en plats i träningen, inte alla dagar men de tillfällen när motivationen brister och allt känns tungt.

Precis som att en godispåse kan motivera/hjälpa inför en hel natts pluggande, en kopp kaffe och bra låter på spotify underlättar när man ska storstäda.

Kan ju vara så att trådens titel drar till sig de som är lite anti. =P

AlexGBG
2016-08-16, 13:01
Fan vad risit det måste vara om man känner att man ska tvinga sig till att bli motiverad till träning och/eller känner att man behöver ta pwo.

Träna för att du vill och gilla det eller skit i det???
Aldrig förstått mig på de som ska leta motivation till att göra något man inte tycker om?

Du kanske inte jobbar 60-70h i veckan heller? :)

Gerdler
2016-08-16, 13:16
Jag tycker att alla PWO jag hittat är för dyra per dos, jag har däremot koffeintabletter från en nätshop som jag inte får nämna som jag tar ibland när jag känner att jag är trött eller det är ett extra tungt pass. Det är billigare och det är ändå den ingrediensen som har mest effekt i de flesta PWOs.
Jag känner att upptaget är bra nog oralt, ibland om jag är sen på det så tuggar jag tabletterna och sväljer moset. Det smakar ganska vidrigt men om serum koncentrationen når sin peak 1-3 minuter tidigare på grund av denna behandlingen så kanske det är värt det i dessa fall.
Att snorta koffein skulle möjligen fungera, möjligen med ännu snabbare upptag, dessutom. Däremot så blir inte effekten större, och jag skulle gissa att biverkningar i form av irritation på slemhinnor och i lungorna blir tillräckligt jobbiga för att avskräcka de flesta från att prova en gång till.
Att snorta kreatin verkar bara dumt, du har ingen nytta av att få snabbt upptag.

Om du tvunget vill prova att snorta PWO så tror jag det är någorlunda ofarligt, så du kan ju prova. Det finns ingen på kolo som gjort det mer än en gång, skulle jag gissa, så du kanske kan bli den första. :)

LunaSpice
2016-08-16, 14:43
Just själva grejen att snorta någonting alls är för mig tillräckligt för att inte göra det.

Kischen
2016-09-16, 12:06
Snorta flera gram pulver med roliga färger..