handdator

Visa fullständig version : Någon som känner igen sig?


oMEIS
2016-08-12, 09:28
Jag ser mig själv som aningen "fit" och vältränad när jag är på gymmet och tränar, även på vägen från/till gymmet och hem i träningskläder.

Men så fort jag kommer till en annan miljö uppfattar jag mig det motsatta. Speciellt när man är ute på jobb i skjorta och "vanliga" kläder. Då känner jag mig genast som en i mängden, utan några märkvärdiga muskler eller kropp. Typ som en liten tjockis känner jag mig oftast när jag inte är i träningsrelaterade sammanhang och i slappare kläder.

Antar att jag bara är dum i huvudet, men detta stör mig. Hur arbetar man mot sådana här tankar?

Går liksom runt och känner mig "fet" när jag inte är på gymmet. På gymmet när ådrorna pumpas med blod och dyker upp överallt känner jag mig som en helt annan människa.

Några tankar? Någon som känner igen sig?

G_lund
2016-08-12, 09:33
Gasp-linne och shaker i näven även på arbetstid.

Pumpa upp gunzen inne på toan emellanåt.

oMEIS
2016-08-12, 09:35
Gasp-linne och shaker i näven även på arbetstid.

Pumpa upp gunzen inne på toan emellanåt.


Bra tankar där, kanske något man får börja göra. En snabbis på toan.

shut teh face
2016-08-12, 09:37
kör lite tightare kläder i desaa otrygga miljöer. Har man pösig skjorta ser man inge skillnad på 10 kilo muskler eller 10 kilo fett :)

Jag är också mest bekväm i träningskläder, gärna linne eller bar överkropp

Bärsärk
2016-08-12, 10:35
Sy in alla skjortorna och specialbeställ tunnare tyg så ådrorna går igenom.

Gerdler
2016-08-12, 10:45
Jag kör på kortärms-skjorta oftast på jobb och i övriga vardagen. Jag tycker tvärtom. Jag känner mig liten i förhållande till de flesta på gymmet och stor eller åtminstone vältränad utanför gymmet. Det är ju dessutom objektivt sant. För på gymmet är det många som är större än jag, även om de flesta är svagare än jag.

martikainen
2016-08-12, 13:03
tighta skjortor is the way to go! En välsittande skjorta och ett par rediga armar gör sig otroligt bra ihop

Diomedea exulans
2016-08-12, 13:37
Linne, helt klart. När två eller fler främmande personer på en och samma fest gått fram till en och spontant sagt att man ser vältränad ut, då känner man sig fittast i stan.

Donner
2016-08-12, 13:41
Linne, helt klart. När två eller fler främmande personer på en och samma fest gått fram till en och spontant sagt att man ser vältränad ut, då känner man sig fittast i stan.


Linne på fest? Hellre en skjorta som sitter bra då ;)

MackeJuve
2016-08-12, 13:51
Vete fan, låter som tvångstankar som du borde försöka jobba bort. Annars är det väl bara att fixa tightare kläder. Jag köper aldrig något som inte sitter bra, men vem gör inte det liksom?

Diomedea exulans
2016-08-12, 14:01
Linne på fest? Hellre en skjorta som sitter bra då ;)

Linne på fest, ja. #vågastickaut #vågavaraslampig #ifyouvegotitflauntit Skjortor är ju inte alls lika avslöjande.

1x0
2016-08-12, 14:04
Känner mig som ett benrangel överallt tbh! Naken och påklädd. Dygnet runt.
Första gången jag filmade mig själv på gymmet blev jag sönderchockad haha! Jag höll på att deffa då - började bulka/äta mer direkt efter den dagen rofl.
Väger 90-92kg och är 197cm. :PPP

Bärsärk
2016-08-12, 14:10
Inte ens Olympia byggare ser jättestora ut i "vanliga" kläder.

HMS Laestander
2016-08-12, 14:20
Linne på fest? Hellre en skjorta som sitter bra då ;)

Can confirm, väl åtsittande skjorta på fest = snel hest

Donner
2016-08-12, 14:40
Linne på fest, ja. #vågastickaut #vågavaraslampig #ifyouvegotitflauntit Skjortor är ju inte alls lika avslöjande.

Beror väl på vilket klientel man önskar attrahera, men löper hellre linan ut och kommer dit i bar överkropp :cool:

Can confirm, väl åtsittande skjorta på fest = snel hest

Japp, behöver inte vara tight. Men står man upp / sitter ner får gärna antydan till pecs / deltiods visas.

Magnus Larsson
2016-08-12, 20:06
Tycker jag ser lite grövre ut än medel vilket nog är fel. Blir ändå alltid överraskad när människor i min omgivning gör en grej av min hydda. På besök i Oslo förra helgen var det några italienare som ville fotografera sig med mig (alla gjorde BB-tumme ihop). Känns awkward men jag är en snäll kille som ställde upp på dumheterna. Japanska turister som smygfotograferar och pekar finger osv

Då hade jag på mig en grå t-shirt tror jag. Nog bra färg för att se lite brytig ut väl?

mangemani
2016-08-12, 20:26
låter inte sunt, låter som något utseende komplex, att du hela tiden måste gå runt och se stor ut och vad du får ut utav det eller vem du ska imponera på under din lediga tid(eller i över huvud taget) vet jag inte, vet inte heller hur du ska gå tillväga för att "bota" problemet, men hör av dig till sjukhuset eller nått så guidar de dig nog i rätt riktning, till någon du kan prata med och som kan hjälpa dig.

Wzup2u
2016-08-12, 20:47
Tänker inte alls =P lmao.
Orkar inte jämföra mig med alla, blir svårt.

På fest ska man väl ha en schysst t-shirt. https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1L8bQLVXXXXctXFXXq6xXFXXXY/Alisister-new-3d-font-b-Incredible-b-font-Hulk-T-Shirt-Comics-Super-Hero-Hulk-t.jpg

Bärsärk
2016-08-12, 20:48
Är det nått som är säkert så är det ju i alla fall att ingen annan bryr sig om hur mycket man ser ut ens en promille av hur mycket man själv bryr sig.

Wzup2u
2016-08-12, 21:26
Är det nått som är säkert så är det ju i alla fall att ingen annan bryr sig om hur mycket man ser ut ens en promille av hur mycket man själv bryr sig.

dat true.

ceejay
2016-08-12, 21:36
Njae. Får höra om min storlek ganska ofta.

Minikubik
2016-08-12, 21:42
Känner mig liten och fet i alla sammanhang, oavsett kläder och liknande. Huruvida detta är sant eller ej vet jag inte. Men i ditt fall råder jag till välsittande kläder, detta kan hjälpa dig känna dig mer fit överlag

skattefusk
2016-08-12, 23:09
Jag kör på kortärms-skjorta oftast på jobb och i övriga vardagen. Jag tycker tvärtom. Jag känner mig liten i förhållande till de flesta på gymmet och stor eller åtminstone vältränad utanför gymmet. Det är ju dessutom objektivt sant. För på gymmet är det många som är större än jag, även om de flesta är svagare än jag.

Relaterar rätt bra här

Luca Brasi
2016-08-12, 23:43
Jag ser mig själv som aningen "fit" och vältränad när jag är på gymmet och tränar, även på vägen från/till gymmet och hem i träningskläder.

Men så fort jag kommer till en annan miljö uppfattar jag mig det motsatta. Speciellt när man är ute på jobb i skjorta och "vanliga" kläder. Då känner jag mig genast som en i mängden, utan några märkvärdiga muskler eller kropp.
Är inte det ganska idealiskt egentligen?

oMEIS
2016-08-15, 09:51
låter inte sunt, låter som något utseende komplex, att du hela tiden måste gå runt och se stor ut och vad du får ut utav det eller vem du ska imponera på under din lediga tid(eller i över huvud taget) vet jag inte, vet inte heller hur du ska gå tillväga för att "bota" problemet, men hör av dig till sjukhuset eller nått så guidar de dig nog i rätt riktning, till någon du kan prata med och som kan hjälpa dig.

Vill inte se stor ut, inte mitt mål med träningen. Vill ha en snygg kropp, det enda jag strävar efter. Poängen för mig är bara att se "vältränad" ut.

Känner mig liten och fet i alla sammanhang, oavsett kläder och liknande. Huruvida detta är sant eller ej vet jag inte. Men i ditt fall råder jag till välsittande kläder, detta kan hjälpa dig känna dig mer fit överlag

Haha exakt så känner jag. Har väl ett par brallor och en skjorta man trivs riktigt bra i, resten är big no.