handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg | 3 dagar irad


Kränktvitman92
2016-08-11, 19:57
Har nu följt styrkelabbets över/underkroppsschema under några månader och känner att det är dax att prova något nytt. Grejen är att jag måste träna 3 dagar irad. Och vill gärna köra igenom iallafall överkroppen 2 ggr/veckan.

Det finns väl inte så många andra alternativ än över/underkroppspass om jag vill träna såhär? kanske en modifierad version av styrkelabbets? Någon med lite mer kunskap som har något bra förslag på hur jag kan träna?

Tränar tis,ons,tors för att bli större och starkare :)

LillisJ
2016-08-11, 20:03
Ppl?

Kränktvitman92
2016-08-11, 20:07
Men då tränar jag bara igenom kroppen 1ggr/veckan?

ceejay
2016-08-11, 20:22
3 dagar bänk, 2 dagar böj och 1 dag mark skulle jag nog försöka få in om jag bara får träna 3 dagar i veckan.

Du får anpassa så att kroppen klarar av det 3 dagar irad bara.
Exempel

tis bänk böj
ons bänk frontböj
tors bänk mark

Sen lägga in komplement så som roddar och armar. Kan du bara träna 3 dagar i veckan och det 3 dagar irad?

Kränktvitman92
2016-08-11, 20:39
Yes tyvärr, kan dock lägga till ett pass hemma, har ett par hantlar med tillräckligt med vikt för att köra triceps/biceps.

Gerdler
2016-08-11, 20:56
Kör bara basövningar på passen då. Jag tycker du kan böja och bänka 3 dagar i rad utan problem, möjligen frontböj ena dagen som ceejay sa och sen speed squats en dag eller nåt sånt. Mark kan du också göra tre dagar men där får du se till att endast en dag, eller möjligen två är tunga. Det finns massor med varianter av mark som kan ge dig något utan att de är alltför tunga eller att du tar ut dig i marklyftsmuskeln!

Bumb
2016-08-11, 22:01
Kör själv numera helkropp 3x/ veckan.

2 av de passen blir irad på varandra.

Dag1 böj tungt, mark lätt m kort vila, tung millitärpress
Dag2 bänk tungt, frontböj hyffsat/ medeltungt rodd 5x10

Inte opti men de får funka!