handdator

Visa fullständig version : Sjukligt fet, ska bli fit! [OBS! Groteska bilder]


Dunderklump
2016-08-11, 13:21
Fick med en varning i topic så har du klickat dig in här iallafall får du skylla dig själv om du blir äcklad.

Lite om mig själv då:
Jag är en man på 30-40 år som jobbar som hantverkare, är som sagt sjukligt fet och tror att jag håller på att dö på grund av detta, nu måste jag ta tag i det innan det är för sent.

Mina stats:
135Kilo tung
176CM lång
Bänkar 80KG
Marklyft går inte med en sån här mage
Knäböj har jag inte provat på tusen år, magen ställer till det en del även här.

Varför är jag fet?
Jag har disciplin som en femåring, jag kan inte låta bli att äta godis/chips eller dricka läsk. Det finns ALLTID läsk i kylskåpet, det finns ALLTID snacks i skafferiet. Jag bränner tusentals kronor i månaden på godis/snacks/läsk, lägger man därtill snabbmat så är det minst 30% av lönen som går till skräp.

Varför har jag låtit det gå så långt?
Jag vet inte, jag har hela tiden tänkt att jag börjar på måndag, jag börjar nästa månad, jag kör på måndag. Sen när jag väl börjat så räcker det med att jag luktar på en Cola så tänker jag "nu har jag ju redan luktat, då kan jag lika gärna dricka den o käka chips".

Hälsa?
Inga dåliga värden vad gäller blodtryck och blodsocker osv. Däremot har jag så förbannat dålig kondition att jag tror jag ska smälla av när jag går upp och ner för trappen ett par gånger.

Historia