handdator

Visa fullständig version : Madcow + kondition


david80
2016-08-09, 08:59
Har precis börjat köra Madcow och funderar på att lägga in lite konditionsträning också. Frågan är när och hur.
Jag har inte särskilt bra kondition och min prioritering är helt klar styrkan o muskler.
Hur tycker ni jag ska lägga upp det.

Om styrkan sker mån Ons fre, fredagspasset är då man slår pb så då vill man vara hyfsat fräsch.

StarkaUlf
2016-08-09, 09:02
Hur ofta vill du träna kondition, och vilken typ av konditionsträning vill du utföra?

Förslag kan ju vara t.ex Lördag+Tisdag eller Söndag+Tisdag. Då har du vila på torsdag innan ditt maxpass, om du nu vill ha det.

MackeJuve
2016-08-09, 09:11
Två gånger per vecka lär väl räcka rätt bra om din kondition inte är särskilt god i nuläget. Vet inte hur ambitiös du har tänkt vara men att jogga två gånger i veckan lär ju inte förstöra allt för mycket av styrketräningen, även om det någon gång kommer direkt i anslutning till styrketräningen. Stenhårda intervaller direkt efter t.ex. måndagens styrkepass kanske däremot inte är att föredra. I vilket fall som helst så lär du ju inte springa/jogga på torsdagen eller fredagen.

En gång i helgen och ett pass på tisdagen låter väl vettigt. Funkar inte tisdagen så går det säkert att kombinera med styrketräningen på måndagen eller onsdagen som sagt, beroende på hur ambitiös och intensiv löpningen är den dagen.

david80
2016-08-09, 10:03
Max 2 dagars kondition.
Jag är inte jätteambitiös när det gäller konditionen. Mest att det känns hälsosamt att ha lite kondition. I nuläget räcker det nog med att jogga 4-5 km för att jag ska bli trött. Men då behöver man inte oroa sig för att det kan sabba styrketräningen så mycket.