handdator

Visa fullständig version : Funderingar över min lilla plan!

Chickenlegs
2016-08-04, 19:34
Jag har tränat sjukt hårt de senaste månaderna samt ätit väldigt onyttigt men ändå bra mat. Jag är muskulös överallt förutom på magen och sidorna av magen vilket är extremt jobbigt att få bort.
Så jag funderar på om man 1 vecka (eller mer) per månad äter 0 kolhydrater och ligger på ett rejält underskott i kalorier men ändå intar en bra mängd proteiner och nyttiga fetter, tror ni de skulle kunna hjälpa mig? samt att jag kör cardio för magen. Jag menar nu att jag kanske kan köra detta 1 vecka i månaden eller om jag kör de 2 veckor på 2 månader? Skulle vart kul med lite kunniga människor på abs och fettbränningområdet *drool*

Ingen behöver ta upp "man kan inte punktförbränna fett" jag vet att man inte kan det, men jag är inte tjock någonstans förutom på magen och sidorna så de känns som att kroppen skulle nallat fett därifrån först ;) Tacksam för tips!

Linjedomarn
2016-08-04, 20:33
Det är väldigt vanligt (för män) att det är just magen man tappar sist. Om du vill få en mer väldefinierad mage så behöver du helt enkelt tappa lite fettmassa. Men varför skulle du gå på kaloriunderskott en vecka i månaden? och varför skulle du helt undvika kolhydrater? Och vad i hela fridens namn är "cardio för magen"?. Läs "deffguiden" här på forumet.

Chickenlegs
2016-08-04, 20:49
Det är väldigt vanligt (för män) att det är just magen man tappar sist. Om du vill få en mer väldefinierad mage så behöver du helt enkelt tappa lite fettmassa. Men varför skulle du gå på kaloriunderskott en vecka i månaden? och varför skulle du helt undvika kolhydrater? Och vad i hela fridens namn är "cardio för magen"?. Läs "deffguiden" här på forumet.

Ja de kan man fråga sig varför jag ska gå på kaloriunderskott en vecka i månaden, jag vill veta vad folk har att säga om de, bra eller dåligt. inte fråga varför jag vill göra det :) men jag kan svara på varför - för jag vill få bort mitt feta jävla fläsk runt magjäveln. Deffa känns inte som ett alternativ eftersom jag inte pallar väga och tänka på exakt varenda liten grej jag stoppar i mig..

Hanse
2016-08-04, 21:08
Du kan inte styra var kroppen bränner fett. Är det magen det försvinner sist på dig så är det. Bara att fortsätta med kaloriunderskott och styrketräna. Mer cardio/aktivitet innebär att du kan äta mer eftersom du då helt enkelt förbränner mer.
Varför skulle fettet på magen försvinna av att nolla kolisarna?
Utan kolisar går träningen sämre. Lägg dig på minst 2g/protein/kkv, minimalt med fett, resten kolisar och nöt på tills magen är borta.
Det finns tyvärr inga genvägar.

Don H
2016-08-04, 21:19
Enkelt(?)!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629