handdator

Visa fullständig version : App + program till PC for att bokfora naringsintag


J.V
2016-08-04, 12:21
Tjo,

Jag har lallat runt lite med Easy Diet Diary till telefonen, dar jag kan fora matdagbok och fa overblick over det viktigaste - kilokaloriintag, protein, fett, kolhydrat. Jag kan sedan skicka over hela harligheten till programmet Foodworks (https://www.xyris.com.au/default.php) dar jag kan inmundiga mer detaljer, som vitaminer och mineraler, hur man ligger till mot diverse RDI's och hela den biten.

MEN - Foodworks finns bara till Windows. Och jag har en datamaskin med ett apple pa. Sa just nu ar jag last till att bara pilla med Foodworks nar jag ar pa skolan vilket inte ar helt optimalt. Gar ju sa klart att installera Windows, virtuellt bos och diverse dravel men det vill jag ju slippa. I ovrigt har bade appen och programmet allt jag behover. Ar det nagon som har tips pa app+program som fungerar pa iPhone och OSX-dator?

Gillar appen som fan i ovrigt da det bara ar det viktigaste, och inte en satans massa dravel som det ar i mer eller mindre ALLA appar (jag har testat manga). Att det ar en mjukvara ar val inte ett maste egentligen, men jag har an sa lange inte stott pa en app+hemsida som ar lika bra grejer.

delizh
2016-08-04, 12:27
Jag räknar ut mitt kaloriintag m.m på 1percentedge.com

Vid räkning av maten jag stoppar i mig använder jag matkalkyl.se

z_bumbi
2016-08-04, 15:01
Om det funkar på en telefon vet jag inte men http://www.kostdata.se/se/dietist-net är i alla fall nätbaserat och funkar därför på både windows-tv och äpplelådor. Jag har kört några av föregångarna och jag har också för mig att några landsting har gått över till den nätbaserade varianten så den bör också funka lika bra.
I tidigare versioner kunde man enkelt logga allt i en gratisversion och sedan skicka över till någon som har en mer omfattande version och på sätt få en rapport som tog upp allt.

Nu är du väl inte i Sverige (?) och då kanske den inte funkar lika bra.

J.V
2016-08-05, 00:27
Om det funkar på en telefon vet jag inte men http://www.kostdata.se/se/dietist-net är i alla fall nätbaserat och funkar därför på både windows-tv och äpplelådor. Jag har kört några av föregångarna och jag har också för mig att några landsting har gått över till den nätbaserade varianten så den bör också funka lika bra.
I tidigare versioner kunde man enkelt logga allt i en gratisversion och sedan skicka över till någon som har en mer omfattande version och på sätt få en rapport som tog upp allt.

Nu är du väl inte i Sverige (?) och då kanske den inte funkar lika bra.Det där såg riktigt intressant ut. Det är mycket riktigt något mer riktat mot dietister och dylikt jag är ute efter. (Inte för att jag ska bli dietist eller en mäktig titel inom nutrition, men åt det hållet. Lite halvt. Kanske.)

Mja att det är svenskt gör inte något för min del, just nu, då jag inte har något emot att lägga in alla mina livsmedel själv. Att hitta något med australiensiska databasen får bli ett senare problem.

Men detta såg perfekt ut just nu, tackar!


Tapatalk.

skattefusk
2016-08-06, 04:13
En applikation är ju ett sorts program?

J.V
2016-08-06, 06:05
En applikation är ju ett sorts program?Nu ska vi inte vara ordmärkare. Ingen gillar sådana.

Jag antar att jag inte behöver förklara att en app är i folkmun till en telefon och ett program är till en datamaskin?

Jag vill ha båda delar - en app (en sådan där grej till telefonen, för tydlighetens skull), som är så simpel och "ren" som möjligt, och ett program (till en PC (som kan vara Mac eller Windows-maskin, nu när vi måste vara tydliga)), som jag får obehagliga mängder information från. Och det ska smidigt gå att importera från app till program.

Tapatalk.