handdator

Visa fullständig version : Tripadvisor


leo1
2016-08-02, 21:31
Vad tycker ni om detta fenomen?

Jag var in på sidan för ett par år sedan men släppte det bara för att det mest var dråpliga googletranslate-recensioner men nu har det växt och verkligen blivit viktigt i restaurang och hotell-världen.

Jag tycker själv att det kan vara bra som en överblick men jag är ändå tveksam att folk går in och är matkritiker och liknande. Sedan finns det ju gånger där folk går in och bara vill sabba för en restaurang helt enkelt.

Jag kan förstå om man vill gå in och betygsätta en plats och tycker det är kul. Någon som har en fet profil på Tripadvisor? Alltså, har varit runt mycket..

Sedan vill jag komma ifrån att ha en förutfattad mening om något, som imdb om film och nu detta.

Nordenator
2016-08-02, 22:19
Jag tycker att det funkar bra. I överlag har vi ätit mycket bättre mat än då vi bara slumpat in på ställen. Däremot ska det sägas att google har bättre representation av lokalt folk, så man kan enklare hitta ställen som inte bara är poppis bland turister genom det.

Akerhage
2016-08-03, 07:22
Jag brukar alltid gå in och skriva där efter mina resor på de ställen jag besökt. Och kollar alltid upp hotell jag ska bo på där. Det är ju smidigt att allt sparas när man inte minns sin resa efter några år. Då kan man gå in på sin profil och komma på vart man varit = )

Ponitus
2016-08-03, 07:30
Jag använder det och tycker det är kul. Achievements, för böveln! :D

Nejmen, det är trevligt att ha koll på vilka ställen man har varit på. Vad man tyckte. Vilka datum det var, osv osv..
Bra att kolla när man letar efter restaurang eller hotell i nya städer där man inte har vänner eller liknande som redan tipsat om hotell!

StarkaUlf
2016-08-03, 09:21
Jag har ingen användare men jag kollar ofta upp restauranger, hotell och andra ställen när jag ska besöka en stad utomlands :) Jag gillar sidan.

Kabuto
2016-08-03, 13:55
Riktigt bra app, är just nu i Split, Kroatien och väldigt många av restaurangerna finns ju med. Men jag litar inte helt och hållet på alla kommentarer. Känns lite för vanligt med 5or.