handdator

Visa fullständig version : Tips på prisvärda lyftarbälten


svartakronan
2016-07-22, 22:46
Någon som kan rekommendera ett bälte?
Ska ha det till marklyft och knäböj.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

LillisJ
2016-07-22, 22:57
Wahlanders

An Iron Soul
2016-07-22, 23:02
Jag har ett tyngdlyftningsbälte av märket strength som jag inte längre använder. Storlek medium.


Du kan få det gratis.
Bättre att det kommer till användning än att det ligger i en låda på vinden. Skriv ett PM om du vill att jag skicka det på posten.

Rahf
2016-07-22, 23:23
Wahlanders. Men ett gratisbälte trumfar allt.

inZane
2016-07-23, 09:24
Någon som kan rekommendera ett bälte?
Ska ha det till marklyft och knäböj.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag köpte ett RDX från England för nåt år sedan på ebay och jag vet ärligt talat inte hur man ska kunna slita ut det...eller vad som skulle vara bättre om det kostade 1500-2000kr. Väldigt prisvärt var det iaf.

http://m.ebay.com/itm/RDX-Weight-Lifting-Nubuck-Leather-Power-Belt-Back-Support-Strap-Gym-Dip-Training-/201102769335?nav=SEARCH

1x0
2016-07-23, 10:14
Har wahlanders. Tycker det är överskattat.
För tjockt och styvt. Använt det i över ett år, blivit pyttelite mer "inkört" (som i mjuknat och format sig).
Nu när jag har lite magfett gör det riktigt jävla ont att ha på sig. Gillar det tight - mest tight i böjen, lite lösare i marken. Får ha tjocktröja på mig atm för undvika blåmärken och bölder.

Kritik ovan. Kan dock säga (erkänna?) att det är en av de produkter jag köpt, fått hem> öppnat och tänkt - "wow, vilket jävla hantverk". Min mamma som är sömmerska sen typ 40 år tillbaks fick också samma reaktion när jag visade henne. :]

Måttlig
2016-07-23, 12:39
Jag har ett tyngdlyftningsbälte av märket strength som jag inte längre använder. Storlek medium.


Du kan få det gratis.
Bättre att det kommer till användning än att det ligger i en låda på vinden. Skriv ett PM om du vill att jag skicka det på posten.

Skulle det vara så att TS inte vill ha det bältet så skulle jag jättegärna ta emot bältet. (Fattig student som böjer ofta men knappt har råd med prottepulver :em:)

Brofessorn
2016-07-23, 12:48
Gasp har helt okej bälten för 699 kr. Inte jättebra hållbarhet, men går ändå att använda.

Skickat via Tapatalk

Sansad
2016-07-23, 13:41
http://www.inzershop.de/inzer/guertel/4001/inzer-lever-belt-schwarz-13-mm

Ganska så svårlaget :)

LillisJ
2016-07-23, 14:07
Har wahlanders. Tycker det är överskattat.
För tjockt och styvt. Använt det i över ett år, blivit pyttelite mer "inkört" (som i mjuknat och format sig).
Nu när jag har lite magfett gör det riktigt jävla ont att ha på sig. Gillar det tight - mest tight i böjen, lite lösare i marken. Får ha tjocktröja på mig atm för undvika blåmärken och bölder.

Kritik ovan. Kan dock säga (erkänna?) att det är en av de produkter jag köpt, fått hem> öppnat och tänkt - "wow, vilket jävla hantverk". Min mamma som är sömmerska sen typ 40 år tillbaks fick också samma reaktion när jag visade henne. :]

Har du kudde på stången när du kör knäböj också? :)

1x0
2016-07-23, 14:09
Har du kudde på stången när du kör knäböj också? :)
Nej. Jag har lyftarbältet så pass hårt nu, ffa i böjen, att jag klämmer revben- och höftben (?). Hade inga problem med det med mer fett på magen. Fettet blev ett skyddande lager över de (nuvarande) delar/punkter som hamnar i kläm.
Har blåmärken på sidan av ryggen, ovanför höftbenen. :d
Däremot är det efterblivet av mig, att klanka ner på wahlanderbältet - jag tror dock, att det gör (extra) ont eftersom hans bälte är så hårt och tjockt. Som jag skrev i originalposten.

Ska prova med ett annat lyftarbälte, som inte är lika brett och styvt. *Om det gör lika ont - ber jag om ursäkt! Kan prova imorgon!*

EDIT.
Kom på en sak: yes! Nu kanske jag kan köpa ännu mer träningsprylar! - Behöver kanske ett lågkroppsfettprocentsbälte (mjukt, för min känsliga kropp) och ett grisbulksbälte!

LillisJ
2016-07-23, 14:12
Nej. Jag har lyftarbältet så pass hårt nu, ffa i böjen, att jag klämmer revben- och höftben (?). Hade inga problem med det med mer fett på magen. Fettet blev ett skyddande lager över de (nuvarande) delar/punkter som hamnar i kläm.
Har blåmärken på sidan av ryggen, ovanför höfbenen. :d

Jag brukar sätta mitt mellan revben och höftben för att undvika. Sätt det så hårt det går vid din smalaste punkt på midjan och tryck ned :Virro

1x0
2016-07-23, 14:16
Jag brukar sätta mitt mellan revben och höftben för att undvika. Sätt det så hårt det går vid din smalaste punkt på midjan och tryck ned :Virro
Gör ju det. *cry*
Är mest på negativa fasen i böjen, som något hamnar i kläm...höftben och revben typ. Fettet skyddade smärtan vid högre %kroppsfett.
Hahaha kanske kan be morsan sy dit skumgummi på insidan av bältet som skydd, rofl. :d
_________

Hittade på hemsidan,
"Storsäljarbältet "mjuk":
Nytt framtaget bälte främst för de som har under 80 cm i midjemått och anpassat för att inte trycka på revben och höft."
Hmm. Mitt midjemått är som 78-80cm där det är som smalast. Tror jag har bältet i omkretsen 90cm eller nåt. Kan mäta hålen. :P
EDIT. Mätte och använder näst-sista hålet. Fick det till 80cm.
Alltså 78-80cm midja där som smalast, där har jag lyftarbältet.
Mitt jeansskärp, alltså där jag har byxor, är 90-95cm. Mina cykelbyxor jag köpte några veckor sedan var 95cm i omkrets och de sitter bra.

Fan funderar på köpa tjej/mesbältet!

1x0
2016-07-23, 14:28
(Hann inte redigera mitt inlägg.)
Försvar och ursäkt för mitt svammel, alltså:

Fel på mig och inte bältena från wahlanders!
Jag har för smal midja (just nu) för att bruka originalbältet. Ska ha det mjuka istället. Men jag hade ju rätt att bältet orsakar smärtor - pga mig (mitt smala midjemått).

Aja går jag upp 2kg fett så är det lugna puckar igen. :)

Luca Brasi
2016-07-23, 14:35
Pfft, dagens nittiotalist problem.:naughty:

Loke
2016-07-23, 15:57
Wahlanders är inte prisvärt för de flesta. Bra, sure, men faktiskt svindyrt. Jag tror de flesta blir nöjda med bälten av grov karaktär på runt 50 euro som poppar upp om man googlar.

*inväntar lynchmobben*

Gerdler
2016-07-23, 16:09
Skulle det vara så att TS inte vill ha det bältet så skulle jag jättegärna ta emot bältet. (Fattig student som böjer ofta men knappt har råd med prottepulver :em:)
Trollar du eller? Du har nästan 10k skattefritt och subventionerat boende samt rabatter på typ allt. Du har 45% mer än när jag pluggade och vi har inte haft nån inflation att tala om sedan dess. Du är ta mig faen inte fattig om du klarar dina poäng så att du får CSN.

Jag brukar sätta mitt mellan revben och höftben för att undvika. Sätt det så hårt det går vid din smalaste punkt på midjan och tryck ned :Virro
Det är inte varje överkropp som har 10-12 cm mellan nedersta revbenet och höftbenet. Min kropp har mycket mindre än så.

Wahlanders är inte prisvärt för de flesta. Bra, sure, men faktiskt svindyrt. Jag tror de flesta blir nöjda med bälten av grov karaktär på runt 50 euro som poppar upp om man googlar.

*inväntar lynchmobben*
+1

Rahf
2016-07-23, 16:18
Har alla missat att det erbjöds ett gratisbälte i, typ, andra inlägget?

Järnsjäl, om erbjudandet inte plockas upp ställer jag mig i kö.

svartakronan
2016-07-23, 16:52
Har alla missat att det erbjöds ett gratisbälte i, typ, andra inlägget?

Järnsjäl, om erbjudandet inte plockas upp ställer jag mig i kö.



Jag pmade han i morse men inte fått något svar än.

svartakronan
2016-07-23, 16:55
Skulle det vara så att TS inte vill ha det bältet så skulle jag jättegärna ta emot bältet. (Fattig student som böjer ofta men knappt har råd med prottepulver :em:)



Jo förfan det vill jag, gratis är gott :)

1x0
2016-07-23, 17:07
Hakar på diskussionen (igen, men nu om annat ämne, typ):
~Offtopic?~

Är inte styrketräning billigt, utrustningsmässigt alltså?

Jag har lagt ut:
1800ish lyftarbälte
2200ish lyftarskor (+hälinlägg till dem, nån hundring)
330ish handledslindor
500ish knävärmare
200ish armbågsvärmare
300ish värmeshorts
(Runt 5500kr)

Vad har jag kvar? Prylar e skoj. :P
Dräkt och knälindor? Bänktröja? Magnesium och ammoniak?

Landsvägscyklar nu och det är betydligt dyrare.
Hockeyutrustning ska vi inte tala om (spelade från år 4> 17). Pajade ju fan en kompositklubba för 1900kr per månad. Farsan glad haha - förstår nu att han inte gillade när man slog klubban i sargen efter baklängesmål/failz!

Agitator
2016-07-23, 17:38
Hur känns träningen utan bälte?

Tycker det verkar sjukt jobbigt att behöva släpa med sig massa utrustning till gymmet.

Det går för nästan de flesta utmärkt att prestera bra utan hjälpmedel och utrustning.

Om du köper ett bälte i butik så brukar ade med kardborreband och typ spänne inbyggt vara rätt bra enligt en träningskamrat som har ett sådant upplägg på sitt bälte. Var ett billigt bälte också. 3-400 kr typ.

Det borde gå utmärkt att träna med hyfsat billiga bälten.

Rahf
2016-07-23, 17:54
Hakar på diskussionen (igen, men nu om annat ämne, typ):
~Offtopic?~

Är inte styrketräning billigt, utrustningsmässigt alltså?

Jag har lagt ut:
1800ish lyftarbälte
2200ish lyftarskor (+hälinlägg till dem, nån hundring)
330ish handledslindor
500ish knävärmare
200ish armbågsvärmare
300ish värmeshorts
(Runt 5500kr)

Vad har jag kvar? Prylar e skoj. :P
Dräkt och knälindor? Bänktröja? Magnesium och ammoniak?

Landsvägscyklar nu och det är betydligt dyrare.
Hockeyutrustning ska vi inte tala om (spelade från år 4> 17). Pajade ju fan en kompositklubba för 1900kr per månad. Farsan glad haha - förstår nu att han inte gillade när man slog klubban i sargen efter baklängesmål/failz!

2200:- för ett par lyftarskor. Det låter som du antingen köpte första bästa i butik, eller verkligen sökte ett dyrt par. Jag kan dock inte rekommendera någon annan utrustning än magnesium, utöver din nuvarande garderob.

Gerdler
2016-07-23, 18:03
Jag lyfter i strumpor(10kr), har ett billigt bälte(400kr) som jag använder ibland. Jag knäböjde tills mina byxor sprack(200kr) en gång. Jag har en vattenflaska som är en halvliters läskflaska som jag ej pantat (1kr). Bär mina grejer i antingen en systemet-påse(0kr) eller en gymväska(0 kr) jag fått som reklam. Ärvde ett par handledslindor av en kompis som jag ej använt (0kr) för jag har starka händer. Har köpt 2 CoC(~700kr) och ett block magnesium(20kr). Jag har ett gummiband för 150kr också.

Lägger hellre pengarna på mat, kreatin och proteinpulver.

Agitator
2016-07-23, 18:08
På träningskläder har jag nog lagt ~500 kr totalt sedan 2008, inklusive ett par vanliga dojor att träna i.

Lägger vi till magnesiumblock så är vi uppe i 200 kr till och ska jag blanda in mina manus grips så 200 till.

Rävsnok
2016-07-23, 18:15
På träningskläder har jag nog lagt ~500 kr totalt sedan 2008, inklusive ett par vanliga dojor att träna i.

Lägger vi till magnesiumblock så är vi uppe i 200 kr till och ska jag blanda in mina manus grips så 200 till.

Vänta va? Var köper man magnesiumblock för 200 kronor? :D

Rahf
2016-07-23, 18:18
Vänta va? Var köper man magnesiumblock för 200 kronor? :D

Sen 2008.

Agitator
2016-07-23, 18:23
Vänta va? Var köper man magnesiumblock för 200 kronor? :D

Sen 2008.

Man köper ett bulk block av kvalite så slipper man fjantandet med 55 grams block konstant.

Kräver sin gymväska dock, men när man väl blivit stark så är det inga problem at släpa med sig.

http://i.imgur.com/lGkh1P2.png

An Iron Soul
2016-07-23, 18:41
Har alla missat att det erbjöds ett gratisbälte i, typ, andra inlägget?

Järnsjäl, om erbjudandet inte plockas upp ställer jag mig i kö.

Skulle det vara så att TS inte vill ha det bältet så skulle jag jättegärna ta emot bältet. (Fattig student som böjer ofta men knappt har råd med prottepulver :em:)

Tyvärr var TS först på bältet.
Jag har ett par handledslindor och dragremmar om någon av er vill ha dom. Ser exakt likadana ut som på bilderna.


http://pood.mybody.ee/image/data/better-bodies-randmesidemed-187.jpg

Dragremmar från Eleiko (aldrig använda) gillar dom jag redan har bättre.
http://www.fitnessbolaget.com/1131-thickbox_default/eleiko-dragremmar-bomull.jpg

Anders The Peak
2016-07-23, 19:02
Jag köpte ett RDX från England för nåt år sedan på ebay och jag vet ärligt talat inte hur man ska kunna slita ut det...eller vad som skulle vara bättre om det kostade 1500-2000kr. Väldigt prisvärt var det iaf.

http://m.ebay.com/itm/RDX-Weight-Lifting-Nubuck-Leather-Power-Belt-Back-Support-Strap-Gym-Dip-Training-/201102769335?nav=SEARCH

Bra tips tack för det :)

Måttlig
2016-07-23, 19:40
Dyr hyra och dyrt kursmaterial, visst jag överlever men har fortfarande inte mycket stålar. Dessutom är det ju inte mina pengar, allt ska ju betalas tillbaka. Känner mig inte direkt rik när jag lever på lånade pengar.

Tar jättgärna emot handledslindor men dragremmar har jag redan! Vore svinschysst :)

1x0
2016-07-23, 20:58
2200:- för ett par lyftarskor. Det låter som du antingen köpte första bästa i butik, eller verkligen sökte ett dyrt par. Jag kan dock inte rekommendera någon annan utrustning än magnesium, utöver din nuvarande garderob.
http://averagebroz.com/wp-content/uploads/2012/07/2012-Adipower-6.jpg

Köpte årsskiftet 2013> 2014. Hade precis flyttat hemifrån, hade inget bankkort och vågade inte beställa från England (också för rädd med retur, om storleken var fel).
Var typ ett semi-impulsköp också - böjde på 100kg med viktkakor under hälarna - kakorna gled iväg och höll på att skada mig rejält. Kom hem, förbannad, slog till. :P
Man köper ett bulk block av kvalite så slipper man fjantandet med 55 grams block konstant.

Kräver sin gymväska dock, men när man väl blivit stark så är det inga problem at släpa med sig.

http://i.imgur.com/lGkh1P2.png
Hahaha dagens garv!