Visa fullständig version : Värme , aptit/hunger!.?
Hej.
Säker inte bara jag som får sämre aptit o hunger när det är så varmt. Inger sug eller så smakar det inte speciellt bra med mat o speciellt typ varm lagad mat.
Tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man ger tips osv på vad ni käkar dessa dagar eller förslag över lag!
Någon som vet vrf dom flesta? känner så när det är varmt?
skattefusk
2016-07-23, 00:18
Bra fråga. För mig är det tvärt om, grillen och öl hela dagarna i solen är ju så jävla underbart.
DerImperator
2016-07-23, 01:20
Definitivt samma här. Har fått äta mycket skitmat för att nå mina kalorimål senaste månaderna medan på vintern så kunde fick jag hålla mig i schack från att äta för mycket ris eller pasta haha
Kan vara pga annat också. Hatar att steka och svettas i solen speciellt när allergierna dyker fram. Känner mig bara allmänt hängig och trött mestadels på sommaren.
An Iron Soul
2016-07-23, 01:33
Baguette med skagenröra
Pastasallad med ost och skinka
Polarbröd wrap med olika pålägg rökt lax och rökt skinka
kyckling med potatissallad
Kall mat kan vara gott. :)
Det händer ganska ofta att jag äter kall mat på sommaren.
Det går både att köpa färdigt eller göra hemma själv. Lätt att ha med sig i väskan om jag tänker slå mig ner i värmen.
Edit:
Vattenmelon, glass och en kall dricka på de.. Mumma.
Definitivt samma här. Har fått äta mycket skitmat för att nå mina kalorimål senaste månaderna medan på vintern så kunde fick jag hålla mig i schack från att äta för mycket ris eller pasta haha
Kan vara pga annat också. Hatar att steka och svettas i solen speciellt när allergierna dyker fram. Känner mig bara allmänt hängig och trött mestadels på sommaren.
+1. Blir mycket skitmat här med under sommaren för att ens komma i närheten av balans ibland... Tur att det finns glass :D.
Kaukasuskokosnöt
2016-07-23, 07:34
Jag käkar Skånemejeriers yoghurtkvarg blandat med bär och kaseinpulver. Toppa med propud, chokladgranola och lite grädde.
Kalla ägg och skagenröra är fint i värmen också! Eller varför inte kräm?
King Grub
2016-07-23, 07:40
Kräääm!
LunaSpice
2016-07-23, 08:00
Håller med, har heller ingen aptit alls. Varma och soliga dagar tar jag en kopp kaffe på morgonen sen 1-2 äpplen under dagen (om jag ligger på stranden). Sen två gigantiska mål senare på kvällen när det är lite svalare och aptiten kommer tillbaka. Inte ens om jag tränat på morgonen är jag särskilt hungrig timmarna efter men då äter jag annorlunda mest för att jag behöver, inte för att jag vill/är sugen.
Mest sugen på frukt, grönsaker,yoghurt, keso ja såna mejeriprodukter, pannkakor mm.
Men inte grytor, soppa, pizza mm. Tung mat går defentivt bort.
Salt med. Kaviar, sill...
Kräääm!
Kräm är fan enligt mina ätundersökningar, ett av livsmedel som verkligen inte mättar ett piss!
1 liter jordgubbskräm, ~800kcal och man känner inte ens något efteråt haha.
Ge mig:
1kg cornflakes + 3 liter jordgubbskräm + 2 liter 3% mjölk = ~7300kcal, hade inte ens blivit mätt. (Ja, mycket vätska, men vi säger jag är uttorkad efter en cykelrunda.)
Kör alltid mycket mer periodisk fasta sommartid.
Meh,
Bara äta! Tänk på oss som bor på varmare breddgrader och ändå ska äta och träna ordentligt ;)
40grader nästan varje dag i April och Maj, och sen över 30 i princip dagligen förutom ett par enstaka dagar i December och Januari där temperaturen bara når upp till dryga 20.
Lägg där till träning i gym som inte har AC, och promenader utomhus i nämnda värme...
Meh,
Bara äta! Tänk på oss som bor på varmare breddgrader och ändå ska äta och träna ordentligt ;)
40grader nästan varje dag i April och Maj, och sen över 30 i princip dagligen förutom ett par enstaka dagar i December och Januari där temperaturen bara når upp till dryga 20.
Lägg där till träning i gym som inte har AC, och promenader utomhus i nämnda värme...
Kan inte annat än hålla med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.