handdator

Visa fullständig version : Bästa gymmet i Linköping?


Datyd
2016-07-21, 16:21
Hej Kolo!

Ska börja plugga i Lkpg i höst och kollar på gym just nu, lutar mest åt Campushallen som verkar rimligast som student. Kommer att bo i Ryd ca 5 min cykel från Universitet och 10 från Campushallen.

Några andra tips? Eller kanske någon som kan recensera Campushallen?

Ame
2016-07-21, 17:21
Finns ett gym i centrala Ryd som fick nya lokaler i början på sommaren om jag minns rätt. Ingen aning om hur bra det kan tänkas vara men kan vara värt att kolla upp, lär vara billigare än campushallen. Minns tyvärr inte namnet.
Har bara tränat på campushallen en gång men tyckte det var bra, stort och fräscht. Du har två gratisträningar där som student så det är bara att gå dit och provträna.

z_bumbi
2016-07-21, 19:07
Vad vill du ha för typ av gym och vad du är beredd att lägga i tid och/eller pengar?

pepplez
2016-07-21, 19:10
Campushallen är svinbra. Tränar där själv och gjort ett antal år. Bästa gymmet jag varit på om man gillar att träna styrkelyftsinspirerat. Finns typ 12 böj-/bänkrack.

Datyd
2016-07-21, 22:19
Vad vill du ha för typ av gym och vad du är beredd att lägga i tid och/eller pengar?

3-400kr i månaden är värt att lägga på ett gym där man slipper trängas och som är välskött. Spenderar större delen av alla pass i ett böjrack eller vid bänken så att slippa köa är verkligen minimum för mig.

Datyd
2016-07-21, 22:22
Campushallen är svinbra. Tränar där själv och gjort ett antal år. Bästa gymmet jag varit på om man gillar att träna styrkelyftsinspirerat. Finns typ 12 böj-/bänkrack.

Är det mycket folk vid dessa samt vid hantlar osv? Verkar ha bra öppettider och väldigt nära till boende och plugg.

Xtreme-G
2016-07-21, 22:44
Väldigt mycket folk 17-19 iaf. Då är det mesta fullt.

Bärsärk
2016-07-21, 23:17
Är det mycket folk vid dessa samt vid hantlar osv? Verkar ha bra öppettider och väldigt nära till boende och plugg.

Med tanke på hur många studenter som finns i Linköping så lär det ju vara en del...

pepplez
2016-07-22, 04:52
Är det mycket folk vid dessa samt vid hantlar osv? Verkar ha bra öppettider och väldigt nära till boende och plugg.



Ja, det är olidligt att träna typ 17-20 under terminstider. Men å andra sidan, nämn ett (bra och välutrustat) gym som är lugnt och stilla kl 18. Jag tränar innan jobbet och helgmornar dvs är där vid öppning och då är det lugnt.

z_bumbi
2016-07-22, 14:24
3-400kr i månaden är värt att lägga på ett gym där man slipper trängas och som är välskött. Spenderar större delen av alla pass i ett böjrack eller vid bänken så att slippa köa är verkligen minimum för mig.

Det är en bit från Ryd men hos oss på Linköpings atletklubb har vi runt 10 ställningar (jag försöker få ihop i huvudet om vi har 9 eller 10 ställningar plus ett powerrack) plus några platser bara avsedda för ryck/stöt/mark fördelat på som max 160 medlemmar. Av ställningarna är tre tävlingsgodkända från Eleiko. Det brukar inte heller vara några problem att dela på en ställning/stång och eftersom vi har bra ställningar är det oberoende av längd och vad man lyfter.

1400 kr/år för studenter.

shifty
2016-07-22, 15:13
Jag har två gymkort.

Campushallen
Bra öppettider
Mycket stänger och vikter
Cirka 12-13st "ställningar"
Bra maskinpark, hantlar och konditionsmaskiner
Mycket tillbehör med foamrollers, och liknande
Har även pass (spinning, bodypump etc)
Bra med duschar och omklädningsrum
Friidrottsarena etc
Billigt med tanke på utbud etc

Nackdelarna är väl att det är tjockt med folk 17-20 (så pass att jag anser att det är omöjligt att genomföra ett träningspass).

Linköpings Atletklubb
Mycket stänger, vikter och ställningar
Sällan folk där (när jag varit där)
Få maskiner men vettiga
Extremt billigt
Bra öppettider
Bra folk och typiskt lyftarklimat :-)

Nyckel
2016-07-22, 17:43
Basiq/Gymbolaget i Ryd är inte särskilt bra iaf. Jag har visserligen bara max ett halvår kvar här men hade jag varit du hade jag inte valt det om du är seriös med din träning.