handdator

Visa fullständig version : Öl dopningsklassat?


King Grub
2016-07-20, 08:16
A friendly neighborhood pint of beer contains between 2.3 – 3.8 mg/pint of N-methyltyramine. It should be noted that milligram quantities are relatively high amounts, not trace levels. Medications and dietary supplement ingredients are commonly found in milligram quantities. Ingesting milligram quantities of a stimulant banned in sport would be highly likely to result in an athlete testing positive.

http://www.bscg.org/blogs/beer-contains-a-prohibited-substance-in-sport/

Chok Dee
2016-07-20, 08:51
jahapp då blir det o klunka öl innan gymmet idag då :)
shit vad det kommer gå bra!

skattefusk
2016-07-20, 08:58
jahapp då blir det o klunka öl innan gymmet idag då :)
shit vad det kommer gå bra!

En öl innan och en efter, det tycker jag är riktigt skönt.

Skrollovicz
2016-07-20, 11:07
Har aldrig hört någon som åkt fast som använder öldrickande som bortförklaring. Kanske för att så få kommer på tanken att koppla samman alkohol och idrott.

LunaSpice
2016-07-20, 11:18
Gäller detta alkoholfria öl också?

skattefusk
2016-07-20, 12:29
Kul att över en miljon spelar hockey i beerleague i Kanada

spoonchest
2016-07-21, 03:53
Jag hörde en sägen om att det var klassat som fusk inom dart att dricka en öl innan match. Men det var lugnt om man drack fler.

kaspen
2016-07-21, 09:14
"Although beer contains a prohibited substance in sport, at least by interpretation, it does not appear that drinking beer will cause a positive drug test in practice. Cheers to that!"

Så man behövde läsa igenom hela artikeln för att se att det här är totalt obetydligt. Jag hatar sån här jävla Click bait. Det är Aftonbladet plus-nivå på den här typen av artiklar.