handdator

Visa fullständig version : Kreatin monhydrat + funlight


Bokrea
2004-04-20, 19:25
Jag brukar blanda en dos på 10 g kreatin monohydrat med 1 liter färdigblandad funlight.

brukar antingen dricka allt inom 10min, eller så låter jag det stå nån timme då man inte kan svepa allt direkt.

om jag låter det vara färdigblandat?

Kommer kreatinet brytas ned? Bildas kreatinet?

kreatin med bara vatten smakar usch. trots att det förmodligen är en en fix idé :D


ps. Om man blandar funlight peach passion koncentrat + en halv matsked med kreatin så uppstår det en fullkomligt orgasm liknande lukt =) påminner om uppväxten i amerika med sockerbombade saftdrycker :hbang:
ds.

Berry
2004-04-20, 20:30
Originally posted by Bokrea
Jag brukar blanda en dos på 10 g kreatin monohydrat med 1 liter färdigblandad funlight.

brukar antingen dricka allt inom 10min, eller så låter jag det stå nån timme då man inte kan svepa allt direkt.

om jag låter det vara färdigblandat?

Kommer kreatinet brytas ned? Bildas kreatinet?

kreatin med bara vatten smakar usch. trots att det förmodligen är en en fix idé :D


ps. Om man blandar funlight peach passion koncentrat + en halv matsked med kreatin så uppstår det en fullkomligt orgasm liknande lukt =) påminner om uppväxten i amerika med sockerbombade saftdrycker :hbang:
ds.

Kreatin är inte stabilt i vatten, du bör dricka allt direkt. Varför en hel liter vätska till bara 10 g? Och varför lightsaft? Kreatin använder insulin som transportör, så ett insulinpåslag är bara bra vid detta tillfälle.

Bokrea
2004-04-20, 22:18
Originally posted by Berry


Kreatin är inte stabilt i vatten, du bör dricka allt direkt. Varför en hel liter vätska till bara 10 g? Och varför lightsaft? Kreatin använder insulin som transportör, så ett insulinpåslag är bara bra vid detta tillfälle.

Varför en hel liter?
Föratt jag dricker en liter saft. o då kan man lika väl blanda ner det, anser jag.
Lightsaft pga tandläkaren börjar lacka på mitt sockerintag:insane:

så du mennar allt mjölk är ett bra alternativ?:naughty:

z_bumbi
2004-04-20, 22:20
Tar du kreatinet med en måltid så behöver du inte tillföra några extra kolhydrater och då funkar väl funlight bra att blanda det i.

aliquis
2004-04-21, 11:47
1l kan väl vara vettigt om man vill lyckas lösa upp allt kreatin, vet inte hur det är med upptaget om det inte är helt upplöst.

Vad gäller smaken förstår jag dock inte riktigt, kreatinmonohydrat smakar ju ingenting?