handdator

Visa fullständig version : Det mest pris värda proteinpulvret?

-xR-
2002-04-27, 13:48
Vilket är det mest pris värda proteinpulvret som du provat? Själv kör jag protec men det är ju inte gratis direkt :/

spinkoo
2002-04-27, 13:51
Vet inte dina lokala priser...men jag skulle säga Strenght`s "milk and whey"

Vi har 2 kg för 450:- har jag för mig, och hälften vassle och hälften mjölk protein är ju en sjust kombination om man inte ska ha till nåt speciellt tillfälle, utan bara dryga ut sitt proteinintag...

MVH/spinkoo

-xR-
2002-04-27, 13:56
Det var ju ett bra pris. Hurdan är då smaken?

Kjellstroem
2002-04-27, 14:00
gamla protec var ju väldigt prisvärd... nya är fortfarande rätt prisvärd.

490 betalade jag för förra... 3kg

-xR-
2002-04-27, 14:23
Är 2kg Tripple Whey Fuel för ca 300kr prisvärt? :D

ToXY
2002-04-27, 14:38
Fruktansvärt..

Droog
2002-04-27, 14:51
SELFs (13:e protein import) Micro Whey Extra eller GGs Whey -80 är mest prisvärt. Billigt vassleisolat helt enkelt.

krakowww
2002-04-27, 15:13
Whey-80 från star top of the line är vädigt prisvärt.

spinkoo
2002-04-27, 18:23
Kjellström: 490 betalade jag för förra... 3kg

WOW, var i h-vete hittade du den sååå billigt :confused: :D

-xR-: Är 2kg Tripple Whey Fuel för ca 300kr prisvärt?

Öhhh...hur f-n kan den va så billig...*snyft... :D :D

MVH/spinkoo

Petrus
2002-04-27, 18:29
Nu kommer jag nog att bli idiot-förklarad men, med jag tycker VP2´an är mer än prisvärd... :cool:
Absolut inte det billigaste vasslet som finns på marknaden, men långtifrån det dyraste.
Vänlgien,

Petrus

nina
2002-04-27, 18:30
Tinner....du har för mycket pengar

spinkoo
2002-04-27, 18:41
"Muskler bygger man på banken"
/spinkoo

hulken
2002-04-27, 21:53
Håller med Tinner,jag slänger hellre pengarna på en produkt som jag vet är otroligt bra,än att köpa en annan bara för att man får mer och den är billigare.

Droog
2002-04-27, 22:24
400kr/kilo är för mycket. Proteinfraktionerna är i princip de samma för alla vassleisolat oavsett ursprung. Visst, hydrolyserat vassle kanske har någon procents bättre upptag men om du i stället tar 2-3gram mer till varje portion av ett vanligt isolat så har du mer än väl vägt upp för hydrolysatets bättre upptag.

Kanske spelar placeboeffekten in för de som köper dyrt. Men får förnuftet tala så håller jag på det billiga vasslet.
Komihåg att de inte skiljer något på de peptider/fria aminosyror som tas upp i kroppen. En valin är alltid en valin och kommer inte i bra eller dålig kvalitet.

-xR-
2002-04-27, 22:41
Finns det ngt bättre än VP2 eller är det bäst på marknaden?

hulken
2002-04-28, 09:39
Kan bara säga så här att en gång så köpte jag en låda med vassle protein från piraten,tyckte det var så bra pris på den,och det stod i annonsen att det skulle vara det bästa proteintillskottet som sverige hade skådat?? när den skulle blandas så blev det stora klumpar som flöt omkring i shakern,sen så köpte jag jordgubbssmak??och vad händer jo efter att jag druckit denna så bra och prisvärda produkt så ser jag ut som en klown runt munnen alltså ilröd,om man nu tänker att jag köper ett billigt pulver så kan jag ju ta lite extra 3-4 g och kompensera upp det billiga priset,men sen så är man uppe på 10 g extra/portion och i slutändan andå samma pris som ett lite dyrare pulver som har bättre referenser,bättre konsistens och bättre smak.Men nu finns det ju andra pulver också som är väldigt bra och prisvärda tex protec+,super whey fuel från twinlab tycker jag själv är ett bra val och bra pris också.

Droog
2002-04-28, 10:37
Jag pratar om kroppens förmåga att tillgodogöra sig proteinet, punkt. Smak, konsistens och om man blir röd runt munnen spelar ju in också givetvis men har inget med den muskelbyggande förmågan att göra. Men det är klart att alla billiga pulver inte är goda och lättlösliga, men det är inte alla dyra heller.

Petrus
2002-04-28, 12:19
Ursprungligen skickat av Droog:
<STRONG>Jag pratar om kroppens förmåga att tillgodogöra sig proteinet, punkt. Smak, konsistens och om man blir röd runt munnen spelar ju in också givetvis men har inget med den muskelbyggande förmågan att göra. Men det är klart att alla billiga pulver inte är goda och lättlösliga, men det är inte alla dyra heller.</STRONG>

Ska man enbart ta hänsyn till kroppen förmåga att tillgodogöra sig proteinet så är det en JÄVLA skillnad från protein till protein. Alla peptider, fraktioner och allt fan vad det är i proteinet har olika uppgifter. Du ska även fråga HUR kroppen använder proteinet, det skiljer sig ganska anvsevärt där med...
Vänligen,

Petrus

muskelbyggarn
2002-04-28, 12:25
Håller givetvis med Tinner o Hulken. Sedan har vi aspekten om man kan lita på innehållet som det står på ettiketten?

För några år sedan publicerades en rapport där stickprover på olika tillskott testats på innehållet. Skrämmande nog så fanns det många produkter som låg långt under det som angavs på ettiketten. Någon proteinprodukt innehåll 40% av det som utlovats.

Tro mig, fusk förekommer överallt och denna branch ej att förglömma. Marginalerna på tillskott är inte vrålhöga direkt. Så det första man gör för att tjäna mer pengar är givetvis att köpa billigare råvaror och dra ned kvalitén. Nästa steg blir givetvis att regelrätt ljuga...

Vänl,,,
Tobbe

Baha
2002-04-28, 12:39
frågan är ju om skillnaden ens är märkbar mellan tex Vp2 och High Whey, skulle inte tro att det är ngt man själv märker typ wow fy fan vad jag ökar nu bara för att jag bytte proteinpulver!

klart det finns mycket skit med men det finns mycket som är bra som är mycket mycket billigare än Vp2, så då är man nu bara dum tycker jag om man förslösar sina pengar på en sån produkt

sen är det bara dumt att köpa utomeuropeiska märken i sverige eftersom det är en massa skatt pålagt =dyrare för samma kvalite än nåt europeiskt för exakt samma kvalite

muskelbyggarn
2002-04-28, 12:51
Vet inte om det är skit att med utomeuropeiska märken. Mer skatt? om du menar tullavgiften, visst. Det märkliga är i så fall att europeiska märken inte är direkt billigare än amerikanska? Inom samma produktområden nu alltså.

Vad beträffar tillskottet på 3 bokstäver så är priset beroende på att huvudleverantören i europa har uppenbarliga problem med sig själv... inte som vissa tror "tjäna ohyggliga mängder pengar" på en dyr produkt. Så är inte fallet, de som tror det vet uppenbarligen inte vad saker och ting kostar.

Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2002-04-28, 12:58
Ursprungligen skickat av Peter H:
<STRONG>frågan är ju om skillnaden ens är märkbar mellan tex Vp2 och High Whey, skulle inte tro att det är ngt man själv märker typ wow fy fan vad jag ökar nu bara för att jag bytte proteinpulver!

klart det finns mycket skit med men det finns mycket som är bra som är mycket mycket billigare än Vp2, så då är man nu bara dum tycker jag om man förslösar sina pengar på en sån produkt

sen är det bara dumt att köpa utomeuropeiska märken i sverige eftersom det är en massa skatt pålagt =dyrare för samma kvalite än nåt europeiskt för exakt samma kvalite</STRONG>

Byt Jobb så du har råd&gt; istället för att sitta och gnälla då !

Droog
2002-04-28, 13:11
--&gt;Peter H Du har fattat poängen.

---&gt;Tinner
Alla vassle har naturligt samma fördelning mellan proteinfraktioner, alltså har de också väldigt lika aminosyreprofil. Vad man sedan gör med proteinet tex hydrolyserar, tillsätter enzymer för att underlätta upptaget, förspjälkar eller tillsätter extra av någon aminosyra (oftast glutamin) påverkar upptaget väldigt lite, några procent som sagt. Dessa behandlingar är därför inte värda det förhöjda priset.

Sedan tycker jag att du Tinner kan förklara hur nu ditt "kvalitetsvassle" används annorlunda i kroppen än ett vanligt vassle.

Baha
2002-04-28, 13:16
Byt jobb, köp VP2, det är lösningen på mina kassa träningsresultat!

the dwag verkar som du med blivit en av dom som börjat slicka röv för att få köpa billiga tillskott nu=D

spinkoo
2002-04-28, 13:26
<STRONG>Byt jobb, köp VP2, det är lösningen på mina kassa träningsresultat!

the dwag verkar som du med blivit en av dom som börjat slicka röv för att få köpa billiga tillskott nu=D</STRONG>

Vems röv kan man slicka för att få billigare tillskott??! :D

Baha
2002-04-28, 13:33
Fråga dwag, själv håller jag inte på med sånt!

spinkoo
2002-04-28, 13:53
Dwag frågan går över till dig... :D

Petrus
2002-04-28, 15:31
Jag vill inte propagera varkern för eller emot vissa protein-pulver. Det enda jag säger är att det finns avsevärda skillnader mellan visa märken/produkter. Sen om märkerna heter star,twinlab,proton,ast eller vad fan som helst skiter ajg i. Jag håller mig till det som ajg tycker fungerar bäst! Placebo eller inte!
Vänligen,

Petrus

Droog
2002-04-28, 17:08
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Ska man enbart ta hänsyn till kroppen förmåga att tillgodogöra sig proteinet så är det en JÄVLA skillnad från protein till protein. Alla peptider, fraktioner och allt fan vad det är i proteinet har olika uppgifter. Du ska även fråga HUR kroppen använder proteinet, det skiljer sig ganska anvsevärt där med...</STRONG>

OK. Jag frågar igen.
1)Jag påstår att du som bäst får några procents bättre upptag med ett hydrolyserat och förspjälkat protein. Det är inte "en jävla skillnad" enligt mig. Kommentar?

2)Hur och på vilket sätt använder kroppen proteinet annorlunda?

vänligen, Stefan

Petrus
2002-04-28, 17:30
<STRONG>OK. Jag frågar igen.
1)Jag påstår att du som bäst får några procents bättre upptag med ett hydrolyserat och förspjälkat protein. Det är inte "en jävla skillnad" enligt mig. Kommentar?

&gt;"En jävla skillnad" är ju en definitionsfråga. För mig betyde det "en jävla skillnad" om jag ökar t ex 0,5kg muskler extra ett år för att jag använder ett annat protein än "Svensson-protein" (Ursäkta uttrycket!) Proteinet aminosyror etc är alla av olika betydelse och olika effektiva för att bygga muskler. När jag lägger ner så mycket energi på tränigen så vill jag vara säker på att mina muskler får vad de verkligen behöver. "En jävla skillnad" är för mig i det sambandet storleken och upptagningsförmågan/hastighteten hos peptidsfraktionerna.

2)Hur och på vilket sätt använder kroppen proteinet annorlunda?

&gt;Naturligtvis är timingen oerhört viktig! När du intar proteinet är ju av störst betydelse för HUR det ska användas i kroppen. (Energi eller muskeluppbyggnad).

Är itne riktigt säker på vad du är ute efter...(?)

vänligen, Stefan</STRONG>

Vänligen,

Petrus

muskelbyggarn
2002-04-28, 17:53
&gt;Droog

Upptaget mellan ett hydrolyserat protein och ett vanligt kanske inte skiljer sig så mycket, men det är upptagninshastigheten som är intressant och viktig i vissa avseenden.
Finns ingen anledning att trycka i sig hydrolyserade vasslen hela dagarna i ända. Det finns 2 tillfällen när det är som mest intressant med dessa, efter träning och på morgonen. Bitvis före träning också.

Effektskillnad totalt set, ja där säger jag som tinner. Om det bara skulle röra sig om 0,5kg extra muskelmassa per år så anser jag att det är värt varenda krona. Nu talar vi inte om 10 000-tals kronor extra heller. Mina ökningar sedan hydrolyserat protein tillfördes vid ovan nämda tidpunkter har varit mer än 0,5 kg på ett år...

Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2002-04-28, 18:13
<STRONG>Byt jobb, köp VP2, det är lösningen på mina kassa träningsresultat!

the dwag verkar som du med blivit en av dom som börjat slicka röv för att få köpa billiga tillskott nu=D</STRONG>

usch då vad obildad man kan vara lilla Peter H.

Nu skall jag se om jag kan förklara begreppet kund vs försäljare för dig.

Det är ju så att om någon vill jag skall köpa av han/henne så måste dom ju vara trevliga och ha bra priser. Det är ju jag som har pengarna vilket gör att det är jag som ställer villkoren i affären inte tvärt om.

Nu är väl du säkert så dum så du inte förstår det, utan tror att det är försäljaren som bestämmer. Då kan de nog bli dyrt för lilla dig då de kan lura på dig vad som helst.
Passar inte priset och relationen mellan mig och försäljaren sker inget köp heller.

Hoppas nu att detta hjälper dig lite i hur de skall göra affärer dock så tvivlar jag på att du ens förstår.

Röv slickar jag dock inte… Men oralsex med damer går utmärkt. Rövslick är nog de första du tänker på då du nog är en sån som gillar sånt.

Ps. Dina kassa träningsresultat kommer av att du lägger din energi på att gnälla och inget annat.

Toya
2002-04-28, 18:22
Xr&gt; var köper du 2kg tripple whey fuel för 300kr???

Droog
2002-04-28, 18:29
OK Petrus, när du skriver "Du ska även fråga HUR kroppen använder proteinet, det skiljer sig ganska anvsevärt där med...", så snackar du om timingen på intaget. Jag som trodde att vi diskuterade prisvärdhet på olika märken och att du menade att ett visst proteinpulver bygger muskler bättre än ett annat. Detta genom att kroppen använder proteinet på ett bättre sätt. Missförstod jag dig?

Vidare skriver du, "Proteinets aminosyror etc är alla av olika betydelse och olika effektiva för att bygga muskler." Jag har ju vid flertalet tillfällen skrivit att proteinfraktionerna och därmed aminosyreprofilen är väldigt eller exakt lika för olika vasslen. (Underförstått att de är lika effektiva för att bygga muskler, de innehåller ju samma aminosyror.) Då får du antingen hålla med eller skriva ett svar på detta.

---&gt;Tobbe, där håller jag med och har inte heller sagt något annat. Hydrolyserat vassle tas upp till säg 100-99% medan ett vanligt vassle tas upp till 95-100%. Det "glappet" kan lätt täckas igen med några gram extra av det icke hydrolyserade vasslet. Men som du skriver så tas hydrolyserat vassle upp snabbare också, men hur mycket snabbare? Och spelar det någon roll rent tillväxtsmässigt? Tveksamt.

Petrus
2002-04-28, 18:32
Vill bara tillägga att jag under senaste året gått upp ca10kg! Det mesta består av muskler! Jag kan inte säga om det beror på protein-kvalitén men jag klagar absolut inte på resultaten. Jag har provat många olika protein-pulver och som alla andra håller jag mig till det jag tycker fungerar bäst.
Vänligen,

Petrus

Petrus
2002-04-28, 18:35
&gt;Droog,
Orkar inte tjafsa längre! Köp det du tycker är bäst så lägger jag min energi på gymet istället!
Vänligen,

Petrus

Droog
2002-04-28, 19:32
-----&gt;Tinner

Om du säger att du provat många olika och håller dig till det som du tycker fungerat bäst så säger jag inte emot.

MEN säg det då från början i stället för att dra några svammelförklaringar som inte håller vid en argumentation.

Grattis till dina fina ökningar. Hoppas det håller i sig.

mvh/Stefan

[ 28 April 2002: Inlägget har ändrats av: Droog ]

Petrus
2002-04-28, 19:38
<STRONG>-----&gt;Tinner

Om du säger att du provat många olika och håller dig till det som du tycker fungerat bäst så säger jag inte emot.

MEN säg det då från början i stället för att dra några svammelförklaringar som du inte håller vid en argumentation.

Grattis till dina fina ökningar. Hoppas det håller i sig.

mvh/Stefan</STRONG>

Tack!
Ok, jag trodde det var uppenbart eftersom jag jämförde med andra pulver. Hade jag aldrig testat mer än en sort så vore jag rent ut sagt DUM om jag utalade mig om hur bra/dålligt något är. :D

Jag tror att vi tycker ganska lika men mitt huvud hänger inte riktigt med efter 12 timmar på jobbet nu, därför kan det säkert det ajg skriver verka minst sagt luddigt... :D
Aiiight..
Vänligen,

Petrus

bankpress55
2002-04-28, 20:43
Här kommer ett inlägg från TINNER där han gått upp 13 kg på mega mass (Proteinet i denna Gainer är ett billigt protein koncentrat)
skickat 18 Mars 2002 19:31
--------------------------------------------------------------------------------
Jag använde gainern själv under hösten och fick mycket bra resultat faktiskt. Under den tiden jag åt 14kg (!!!) pulver gick jag upp 13kg i vikt och har inte tappat något. Jag la heller inte på mig något nämnvärt med fett med det skíljer ju sig från person till person. Styrkeökningarna kom som på posten...
Vänligen,
Petrus

Kan du ge en förklaring till detta!!!!!!
Hylla ett svindyrt protein när du fått dina ökningar från en Gainer med proteinkoncentrat :rolleyes:

Hackstait
2002-04-28, 21:19
Bänkpressaren är tillbaks!!!

Men vad står 55 för? Tar du 55kg i bänk eller?? :confused: :p

muskelbyggarn
2002-04-28, 21:38
&gt;Droog

En intressant sak faktiskt, detta med hydrolyserat protein och snabbheten på proteinet. Ju snabbare aminosyror kommer ut i blodet vid dessa två "kritiska" tidpunkter destå bättre (anser jag). På mig har det gjort avsevärd skillnad att lägga in hydrolyserat efter träning och på morgonen.

Som jag skrev så är det inte nödvändigt att äta hydrolyserade proteiner hela dagen, vilket både blir dyrt och "dåligt". Protein från vanlig mat och vassle/kassein är ett bättre val då.

Vänligen
Tobbe

Droog
2002-04-28, 22:00
---&gt;Tinner

Jag menar att jag kan godta att du tycker VP2 är det bästa du provat. Alla har rätt till en åsikt. MEN de förklaringarna till varför det är så bra håller inte.

Nu är jag less på den här tråden. ;)

H/Stefan

Stile
2002-04-29, 14:14
Ursprungligen skickat av Hackstait:
<STRONG>Bänkpressaren är tillbaks!!!

Men vad står 55 för? Tar du 55kg i bänk eller?? :confused: :p</STRONG>

Ja bänkpressarn har gjort en 1:a med pass på 55kg. Han hade bänktröja och bälte på sig också.

Daemon
2002-04-29, 14:21
Stile: Glömde han dragremmar och handskarna?!
:D :D :D