handdator

Visa fullständig version : Dumt att köpa en iPhone 5s idag?


Lallle
2016-07-19, 23:22
Som rubriken säger. Har hört att det kommer bli problematiskt p.g.a. nya ios som inte kommer funka så bra på 5s:an. Jag vill bara ha en bra och snabb mobil tillskillnad från min google nexus 5 som jag haft ett tag och som är rejält sliten. Jag kräver inte den yttersta prestandan på mobilen men vill såklart inte att den ska bli slö närmaste året.

tumme
2016-07-19, 23:31
Är du helt fast i iphone? Apple gör bra monster telefoner men mellanskicktet är inge vidare, eftersom det bara består utav gamla versionen. För samma pris som en 5s får du tex en P9 lite vilket är en mycket bättre telefon på alla sätt, just eftersom den är ny. Mobilutveklingen har saktat in men på tre år händer det mycket. Men för att besvara fråga, det är aldrig roligt att sitta på en gammal iphone.

Lallle
2016-07-19, 23:41
Är du helt fast i iphone? Apple gör bra monster telefoner men mellanskicktet är inge vidare, eftersom det bara består utav gamla versionen. För samma pris som en 5s får du tex en P9 lite vilket är en mycket bättre telefon på alla sätt, just eftersom den är ny. Mobilutveklingen har saktat in men på tre år händer det mycket. Men för att besvara fråga, det är aldrig roligt att sitta på en gammal iphone.

Jag är mer sugen på en iphone eftersom jag tycker min tidigare iphone 4 var överlag en bättre upplevelse än denna google nexus; fulare generellt och saker som att det kommer en automatisk sänkning av volymen om man lyssnar på hög volym en viss period gör mig tokig.

Men jag vet ju gott och väl att iphone är sjukt jävla dyrt, så skulle det finnas bra androider med liknande prestanda för bättre priser är det såklart intressant.

Är det denna du menar med P9?

http://www.pricerunner.se/pl/1-3158110/Mobiltelefoner/Huawei-P9-Lite-Dual-SIM-priser

Yes
2016-07-20, 00:00
Du är ju inte tvingad att uppdatera iOS. Jag har en iPhone 5 som jobbtelefon och den funkar hur bra som helst. Kör fortfarande iOS 7 på den.

Största nackdelen med iPhone 5 är att den har en liten och omodern skärm. Skillnaden i upplösning mot en modernare telefon märks tydligt. Utöver det har jag aldrig funnit något att anmärka på.

Cooks
2016-07-20, 02:36
Jag är mer sugen på en iphone eftersom jag tycker min tidigare iphone 4 var överlag en bättre upplevelse än denna google nexus; fulare generellt och saker som att det kommer en automatisk sänkning av volymen om man lyssnar på hög volym en viss period gör mig tokig.

Men jag vet ju gott och väl att iphone är sjukt jävla dyrt, så skulle det finnas bra androider med liknande prestanda för bättre priser är det såklart intressant.

Är det denna du menar med P9?

http://www.pricerunner.se/pl/1-3158110/Mobiltelefoner/Huawei-P9-Lite-Dual-SIM-priser

Annars har du iPhone SE, ligger runt <4700kr. Lika bra som en 6s men i 5s:ans skal.

hahavaffan
2016-07-20, 07:02
Precis, köp i så fall en SE. Det är imho ganska korkat att köpa en 5S idag, den har ett par år på nacken.

tumme
2016-07-20, 07:50
Är det denna du menar med P9?

http://www.pricerunner.se/pl/1-3158110/Mobiltelefoner/Huawei-P9-Lite-Dual-SIM-priser

Japp precis.

Kabuto
2016-07-20, 08:11
För några veckor sedan fick man en iphone 5s för 720 kr, alltså 30kr/månad om man tog halebop rubbet abonnemang i 24 månader. Kan vara värt att kolla upp.

Waimea
2016-07-20, 08:25
Jag gick från Iphone 4 till Iphone 5s och jag är helt klart nöjd.