handdator

Visa fullständig version : Bästa gainer?


Cruceuz
2016-07-19, 16:59
Tänkte höra vad det finns för bra gainers. Ska nu börja bulka runt 4000 kcal och det blir då lite svårt att få i sig allt genom vanlig kost utan att bli spyfärdig efter hälften.

Helst en gainer med 700-1200 kcal/portion.
Fördel om inte hela magen kollapsar som jag har hört händer med vissa gainers.

Tack på förhand

Gerdler
2016-07-19, 17:07
Tänkte höra vad det finns för bra gainers. Ska nu börja bulka runt 4000 kcal och det blir då lite svårt att få i sig allt genom vanlig kost utan att bli spyfärdig efter hälften.

Helst en gainer med 700-1200 kcal/portion.
Fördel om inte hela magen kollapsar som jag har hört händer med vissa gainers.

Tack på förhand
Du väljer hur mycket du tar själv.

Jag tycker du ska lära dig äta istället, alternativt strunta i att bulka. Gainers är dyrt maltodextrin med dyrt protein. Köp hellre malto och vassle för sig och blanda, blir billigare och så kan du välja själv din ratio.

Tycker du inte mat är gott? Halva anledningen till att jag tränar är för att jag ska få äta mer utan att bli fet.

Cruceuz
2016-07-19, 17:18
Du väljer hur mycket du tar själv.

Jag tycker du ska lära dig äta istället, alternativt strunta i att bulka. Gainers är dyrt maltodextrin med dyrt protein. Köp hellre malto och vassle för sig och blanda, blir billigare och så kan du välja själv din ratio.

Tycker du inte mat är gott? Halva anledningen till att jag tränar är för att jag ska få äta mer utan att bli fet.

Älskar mat,men har inte så mycket tid så när jag väl äter måste jag äta skit mycket. 4000 uppdelat på 6-8 mål är inte så farligt men har inte tid att dela upp det på mer än 2-3 mål och då blir det typ 2000 kalorier varje måltid och det funkar inte för mig eller så tar det 2 timmar att få ner det.

ceejay
2016-07-19, 19:23
det billigaste funkar fint.

King Grub
2016-07-19, 20:00
Hur mycket energi en portion ger bestämmer du själv. Det handlar bara om hur många gram pulver man tar. Kolhydrat, fett och protein ger alltid samma mängd energi oavsett märke eller källa.

Bitchtit
2016-07-19, 20:32
Hur mycket äter du nu då? Det låter som en våldsam ökning om du vill dricka 1000kcal extra.

Isseman
2016-07-19, 20:39
Lägg dig inte på ett för jäkla stort överskott då du bara kommer bli fet. Kör istället "lean bulk" med 200-300 kcal extra.

Köp ingen gainer. Lär dig äta mer mat. Eventuellt köp eget malto och blanda med whey = billigare :)

spoon
2016-07-19, 22:35
För att komma upp till 1000 kalorier så måste man fylla nästan hela shaken med pulver. Min mage gillade inte gainers. Så jag kör proteinpulver+mjölk och banan istället. Det blir också upp mot 1000 kalorier och bättre för min mage i varje fall. Mutant mass var den gainern som smakade och fungerade bäst för mig.

Tapatalk

z_bumbi
2016-07-21, 12:14
1000 kcal från gainer gör de flesta inte så många pass på rad och det är också få som verkligen behöver de mängderna. Även man har maxat sitt övriga intag av energi så är det också antagligen lättare att få i sig den extra energin om man delar upp det på minst två tillfällen.

Annars finns den här tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

Edit: svaret på ursprungsfrågan är den som smakar bäst och som har en sammansättnings som funkar med vad man vill få ut av den.

1x0
2016-07-21, 12:21
Min åsikt om folk som tar till gainer är att de är okunniga inom kost och näring.

Varför?
Hur svårt är det att "haxxa" med kalorierna från "vanliga" livsmedel istället? Jag har aldrig druckit mina kalorier och kommer aldrig göra. Men seriöst, hur svårt kan det vara. Lär finnas sjukt goda shakes/smothies man kan göra. ;D

Smälta ett paket big-pack glass, ~1800kcal (?). Ihop med några bananer, havregryn. Bam 2500kcal rakt ut i biceps på 30 sekunders drickande.

Övertala mig gärna. Har aldrig provat dricka mass-kalorishakes/gainers. Har faktiskt aldrig ens ätit "råa" havregryn i stora mängder. Mest grötladdningar av 300-400g havregryn med/kokt på 2400-3200ml vätska. 2.5-3.5kg "mat" alltså, blir mätt men pissnödig som fan haha.

richforever
2016-07-21, 21:20
Kör själv en liten gainer som mellanmål varje just nu den blir magiskt god tycker jag !

Lättmjölk
Havregryn
Jordnötssmör
Banan
Protein pulver kör en skopa vassle + lite kasein
Kokos

Sked
2016-07-21, 22:23
Kokos

Kokos i vilken form?

orcus
2016-07-21, 22:41
Kokos i vilken form?

borde vara kokos i alla former

richforever
2016-07-23, 09:45
Kokos i vilken form?

Vad heter dom sådana flan eller vad dom nu heter en vanlig påse från Ica sån kokos som är på kokosbollar :)

1x0
2016-07-23, 10:09
^Kokosflingor.
Många som hatar, "ser ut som naglar".
Väldigt fettrika - men smakar absolut inte fettrikt! Iallafall inte i otillagad form. Rostar man dem (både stekpanna och ugn) sipprar fettet ut. Mer (fett)smak, därav godare (fettigt) och mer mättande (?).

Fan det var väldigt bra i en gainer tbh. Kokosflingor. Dricka dem hela i en gainershake, 100g easy 650kcal.

exevision
2016-07-23, 11:56
Varför skulle man vilja ha kokos i en gainer? Inte ens bra fetter i kokos?

J.V
2016-07-23, 15:01
Varför skulle man vilja ha kokos i en gainer? Inte ens bra fetter i kokos?Man tycker om smaken?

Sked
2016-07-26, 22:11
Varför skulle man vilja ha kokos i en gainer? Inte ens bra fetter i kokos?

Man tycker om smaken?

Ding-ding! We have a winner!

Frukostshaken brukar se likadan ut dag in & dag ut; hade varit skoj att kunna variera med mer än banan och jordnötssmör.

Tack för kokos-tipset!