handdator

Visa fullständig version : Sukralos påverkar födointaget

King Grub
2016-07-19, 13:54
Non-nutritive sweeteners like sucralose are consumed by billions of people. While animal and human studies have demonstrated a link between synthetic sweetener consumption and metabolic dysregulation, the mechanisms responsible remain unknown. Here we use a diet supplemented with sucralose to investigate the long-term effects of sweet/energy imbalance. In flies, chronic sweet/energy imbalance promoted hyperactivity, insomnia, glucose intolerance, enhanced sweet taste perception, and a sustained increase in food and calories consumed, effects that are reversed upon sucralose removal. Mechanistically, this response was mapped to the ancient insulin, catecholamine, and NPF/NPY systems and the energy sensor AMPK, which together comprise a novel neuronal starvation response pathway. Interestingly, chronic sweet/energy imbalance promoted increased food intake in mammals as well, and this also occurs through an NPY-dependent mechanism. Together, our data show that chronic consumption of a sweet/energy imbalanced diet triggers a conserved neuronal fasting response and increases the motivation to eat.

Cell Metab. 2016 Jul 12;24(1):75-90. Sucralose Promotes Food Intake through NPY and a Neuronal Fasting Response.

Ulvamal
2016-07-19, 14:05
Undrar om den här forskningen kommer att leda till förklaringen på varför Pepsi Max fungerar.

Mantodea
2016-07-19, 15:41
Om man tänker på en citron, att bita i en klyfta så att man får munnen full, då vattnas det i munnen, kanske,,särskilt om man ser en citron eller luktar på en. För mig ser det ut som en indikation på att vår kropp förbereder sig på vad som komma skall. Kanske det funkar lite så med flera av de stimuli som sätter igång tex vår matsmältnings/ensym produktion Det är kanske inte heller långsökt att tänka sig, att kroppens sinnen samverkar för att processa intryck/stimuli men kroppen blir lurad då ett sinne verkar regera "fel", följderna behöver kanske inte vara dramatiska men ändå. Jag kan tex inte tugga tuggummi, det startar magen utan mat . Nu ber jag om ursäkt om denna texten inte passar här, jag är osäker på "forsknings engelska".