handdator

Visa fullständig version : öm i mina knän ...


blue8ball
2016-07-15, 12:35
tjena. tänkte höra med er lite vad ni tycker angående mina knän.
Ska göra GMU i augusti och har tränat inför detta med bla löpning . (styrketränar annars) löpning som är nytt för mig har börjat att bli rätt kul då min kondis har blivit bättre. Men benhinnorna har gjort ont, dum som ja är så har jag trotsat den smärtan och sprungit endå. 5-6-7km 1-2gånger i veckan med utprovade skor har jag hållt mig till.. nu känner ja en öm smärta i båda knäna och min första tanke är att vila nu. Hoppas att det bara är "överbelastning" och att smärtan försvinner .. va tror ni? de känns även när ja sitter då ökar smärtan liksom. kan böja utan smärta, står ja med fullt sträck ömmar de samt när ja sitter med knät i typ 90 gader ömmar de..
semester tider och sånt i vården, hur ska ja hinna få någon hjälp innan ja rycker in . Finns de någon som har något tips?

BulkMeister
2016-07-15, 19:55
Jag sysslar inte precis med löpning men bara snabbt googlade "Benhinnor", hittade denna sida : http://imarunner.se/benhinnor/

Verkar stå mycket där om löpning och smärta i benhinnor. :)

När jag själv har har fått ont någonstans av mycket träning så tycker jag att en vilovecka med simningsträning (och bastu) kan vara väldigt bra. Simning tyngdbelastar ju inte kroppen, men man håller sig ändå igång så att man inte är slö när man återgår till träning.