handdator

Visa fullständig version : Kort tjej men snygg VS lång tjej men ful


Autumn
2016-07-14, 21:25
En fråga till er killar.
Ni är mitt uppe i dejtinglivet och träffar två typer av tjejer.. ni börjar prata med en tjej runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte.

Och samtidigt träffar ni en tjej på 173 -178 cm lång men har ett fulare ansikte.

Ni klickar med båda tjejerna på alla punkter men måste välja en, vilken tjej hade ni valt?

King Grub
2016-07-14, 21:25
Längden spelar väl ingen roll.

blåvitt
2016-07-14, 21:27
Korta tjejen såklart?

Dav0d
2016-07-14, 21:28
Frågorna på kollo ibland... *gah!*

Bärsärk
2016-07-14, 21:28
nBJsjDJCiuY

Yes
2016-07-14, 21:29
Den här tråden igen?

Sohlsken
2016-07-14, 21:29
Men skärpning. Detta är som bäst nivå "Dumma småfrågor" och som värst Facebook eller någon dejtingsajt.

Grotesk
2016-07-14, 21:41
Jag tar den som bänkar minst.

hahavaffan
2016-07-14, 21:43
Den som böjer mest.

Sheogorath
2016-07-14, 21:44
Vi har förstått att du är en kort tjej och tycker att det är jobbigt. Men det finns killar som inte kunde bry sig mindre om längden, och det finns sådana som föredrar korta tjejer framför längre. Och sådana som föredrar långa tjejer men som plötsligt går igång fullständigt på just en viss kort tjej.

Så här ser livet ut. Inget du kan styra över.

Derbel McDillet
2016-07-14, 21:50
En fråga till er killar.
Ni är mitt uppe i dejtinglivet och träffar två typer av tjejer.. ni börjar prata med en tjej runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte.

Och samtidigt träffar ni en tjej på 173 -178 cm lång men har ett fulare ansikte.

Ni klickar med båda tjejerna på alla punkter men måste välja en, vilken tjej hade ni valt?

Den här frågan då.

Du får välja en kille som är 182 cm, skitsnygg, framgångsrik och trevlig

Eller så får du välja en kille som är 184 cm men varit död i åtta dygn, börjat småruttna lite och luktar lite lik.

Du klickar med båda men vem tar du?

Diomedea exulans
2016-07-14, 21:53
Låt mig förklara det här på ett sätt som tjejer förstår:

Din kroppslängd är lika oviktigt för killar som killars bicepsstorlek är oviktig för tjejer.

-squat-
2016-07-14, 21:54
Jag är lång och faller oftast för korta tjejer.

Nyckel
2016-07-14, 21:55
Låt mig förklara det här på ett sätt som tjejer förstår:

Din kroppslängd är lika oviktigt för killar som killars bicepsstorlek är oviktig för tjejer.

Vill du att flickstackarn ska ta självmord eller?

Derbel McDillet
2016-07-14, 21:56
Vill du att flickstackarn ska ta självmord eller?

Lol "ta".

MasterChief
2016-07-14, 22:01
En fråga till er killar.
Ni är mitt uppe i dejtinglivet och träffar två typer av tjejer.. ni börjar prata med en tjej runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte.

Och samtidigt träffar ni en tjej på 173 -178 cm lång men har ett fulare ansikte.

Ni klickar med båda tjejerna på alla punkter men måste välja en, vilken tjej hade ni valt?

Jag rekommenderar dig att sluta grubbla i sådana här banor. Det gör dig inget gott alls. Sedan bör du sluta resonera runt att killar skulle välja en tjej på samma grunder som man väljer en frukt eller nåt. Känslor är så oerhört mer komplext än så och det vet du. Även kvinnor/män som anses som de attraktivaste i världen blir ihop med personer med högst normalt utseende. Kärlek och attraktion är så mycket mer än specifika attribut och pojkar (i alla fall de som är något att ha) faller för tjejer av många fler anledningar än utseendet. Jag har själv haft komplex för min kropp och jag vet hur destruktivt det är. Så försök sluta grubbla. Det finns garanterat någon underbar kille där ute som kommer älska dig för exakt den du är. Och du ska aldrig begära mindre än så.

Tobbey
2016-07-14, 22:01
Korta tjejer alla dar i veckan. Helst under 160cm. Är själv 181cm.

0x5f3759df
2016-07-14, 22:11
Ungefär alla andra attribut kommer före längd för killar.

mangemani
2016-07-14, 22:13
det mesta kvittar så länge hon har en fin insida.

C h r i s
2016-07-14, 22:15
Helst lång som fan då jag vill vara kvinnan i förhållandet.



:MrT:

ceejay
2016-07-14, 22:18
Oavsett så är jag villig att ta en fika med dig Autumn, sugen?

Bärsärk
2016-07-14, 22:23
Oavsett så är jag villig att ta en fika med dig Autumn, sugen?

Jag var först!

Luca Brasi
2016-07-14, 23:47
En fråga till er killar.
Ni är mitt uppe i dejtinglivet och träffar två typer av tjejer.. ni börjar prata med en tjej runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte.

Och samtidigt träffar ni en tjej på 173 -178 cm lång men har ett fulare ansikte.

Ni klickar med båda tjejerna på alla punkter men måste välja en, vilken tjej hade ni valt?
När sådan här situationer uppstår i riktiga livet så brukar jag ta bägge två.
Folk anser även då att man måste välja en också faktiskt.

svenbanan
2016-07-15, 00:38
Jag skulle vara skitfull och släpa hem dörrvakten istället.

Rahf
2016-07-15, 00:40
Jag skulle vara skitfull och släpa hem dörrvakten istället.

För helvete :laugh::laugh:

OnT: Längden spelar ingen roll. Tjejer verkar vara dom som stör sig ifall jag är lika lång eller kortare än dom.

Diomedea exulans
2016-07-15, 00:48
Ingen kille bryr sig om hur lång någon tjej är. Det är bara tjejer som bryr sig om längden på sin partner.

Faktum är att denna könsskillnad är så stark så man skulle kunna använda den som ett enkelt test för personer som funderar över huruvida de är transsexuella eller ej: Om de tycker att längden på deras partner spelar roll, då har de garanterat en kvinnohjärna. Om de inte bryr sig om partnerns längd kan de ha en manshjärna.

cero
2016-07-15, 06:05
Längd spelar absolut ingen roll för min del. Ett fint ansikte och en smal kropp räcker.

Wormzie
2016-07-15, 06:46
Längd spelar absolut ingen roll för min del. Ett fint ansikte och en smal kropp räcker.

Vad generös du är. Hjärta av guld.

cero
2016-07-15, 06:50
Vad generös du är. Hjärta av guld.

Man försöker ju. ;)

Griip
2016-07-15, 06:55
Skulle længd vara helt oviktigt? Sluta ljuga, mesa och mjæka før fan.. Det ær ju som att sæga att håret ær helt oviktigt.. (Håret, och længden, ær en del utav en større helhet).

Jag hade nog valt den længre damen :) Har hellre barn som ær liiiiite længre æn liiiite snyggare. Sen føredrar jag också 0.0002134g socker i mitt kaffe, mycket godare æn 0.0002124g..

Griip
2016-07-15, 06:56
Ingen kille bryr sig om hur lång någon tjej är. Det är bara tjejer som bryr sig om längden på sin partner.

Faktum är att denna könsskillnad är så stark så man skulle kunna använda den som ett enkelt test för personer som funderar över huruvida de är transsexuella eller ej: Om de tycker att längden på deras partner spelar roll, då har de garanterat en kvinnohjärna. Om de inte bryr sig om partnerns längd kan de ha en manshjärna.

Vad fick dig att dra denna slutslats? Att tjejer oftare har en længre partner æn killar? :laugh:

sweetkarolina
2016-07-15, 07:23
Ingen kille bryr sig om hur lång någon tjej är. Det är bara tjejer som bryr sig om längden på sin partner.

Faktum är att denna könsskillnad är så stark så man skulle kunna använda den som ett enkelt test för personer som funderar över huruvida de är transsexuella eller ej: Om de tycker att längden på deras partner spelar roll, då har de garanterat en kvinnohjärna. Om de inte bryr sig om partnerns längd kan de ha en manshjärna.

Fan vad skönt att man har ett kvinnligt attribut iaf då! *cupid*

Wain
2016-07-15, 07:25
Skulle nog nästan dra gränsen vid en tjej som är 15 cm längre än mig, alternativt 22 cm kortare. Dvs 148-185 går utmärkt, dock i verkligheten bara rört mig mellan 158-177. Självklart beredd att göra undantag om hon är otroligt attraktiv i övrigt.

Diomedea exulans
2016-07-15, 07:37
Skulle længd vara helt oviktigt? Sluta ljuga, mesa och mjæka før fan.. Det ær ju som att sæga att håret ær helt oviktigt.. (Håret, och længden, ær en del utav en større helhet).

Intressant liknelse, med tanke på att håret ÄR totalt oviktig.

Fan vad skönt att man har ett kvinnligt attribut iaf då! *cupid*

Aww, jag tycker du har fler! *cupid*

Vad fick dig att dra denna slutslats?

Att inte vara född i en farstu.

Griip
2016-07-15, 07:51
Så håret ær inte en del av det som utger helhetinstrycket snygg/ful? Så.. mun? Tunga? Tænder? Kinder? Haka? Næsa? Alla dessa småting ær totalt oviktigt? Kan inte du lægga upp en bild på en snygg tjej då och låta mig ændra hår, længd, næsa mm.. så får du se sen om du fortf påstår att alla dessa saker ær oviktiga ;)

StarkaUlf
2016-07-15, 07:58
Storleken har ingen betydelse.

Diomedea exulans
2016-07-15, 08:00
Så håret ær inte en del av det som utger helhetinstrycket snygg/ful? Så.. mun? Tunga? Tænder? Kinder? Haka? Næsa? Alla dessa småting ær totalt oviktigt? Kan inte du lægga upp en bild på en snygg tjej då och låta mig ændra hår, længd, næsa mm.. så får du se sen om du fortf påstår att alla dessa saker ær oviktiga ;)

Hia dig nu.

Så här är det (enligt män): Det viktiga, utseendemässigt, är formen på det levande materialet på kroppen. Totalt oviktigt är hår, smink, tatueringar, piercingar, skor och icke-inbördes storlek.

Män tror att kvinnor tänker som vi. Därför spenderar vi massor tid på gymmet. Fast det egentligen hade varit smartare av oss att gå i klädaffärer.

Kvinnor tror att vi tänker som de. Därför spenderar de massor tid i klädaffärer. Fast det egentligen hade varit smartare av dem att gå på gymmet.

Sen är du uppenbarligen lite kvinnlig. Inget fel med det.

Donner
2016-07-15, 08:10
Intressant liknelse, med tanke på att håret ÄR totalt oviktig.


Hädelse. Håret spelar stor roll, kan gå igång totalt på ett snyggt hår. Förutsatt att tjejen ser bra ut i övrigt såklart.

1x0
2016-07-15, 08:12
*Ny diskussion (eftersom tråden är värdelös):

Stora bröst eller röv?


Platt röv + stora bröst, not so much.
Stor röv + små bröst, ja tack.

Minikubik
2016-07-15, 08:13
Svaret är ganska enkelt, väljer den som mest sannolikt skulle ligga med mig. Är oddsen samma väljer jag den söta tjejer oavsett längd.
Och som i alla andra liknande trådar, svarar 90% av kolo att den korta tjejen vinner alternativt att längden spelar ingen roll

1x0,u din fråga kvarstår mitt svar :d

blåvitt
2016-07-15, 08:34
*Ny diskussion (eftersom tråden är värdelös):

Stora bröst eller röv?


Platt röv + stora bröst, not so much.
Stor röv + små bröst, ja tack.

Håller med, bröst är bonus, röv är mer fundamentalt.

shadowfire
2016-07-15, 08:54
*Ny diskussion (eftersom tråden är värdelös):

Stora bröst eller röv?


Platt röv + stora bröst, not so much.
Stor röv + små bröst, ja tack.

tight vältränad röv och bröst stora nog att fylla ut lite i händerna = win.

Bailah
2016-07-15, 09:03
Kort med röv > resten.

4623
2016-07-15, 09:04
Spyr på all objektifiering i denna tråd!

Griip
2016-07-15, 09:16
Hia dig nu.

Så här är det (enligt män): Det viktiga, utseendemässigt, är formen på det levande materialet på kroppen. Totalt oviktigt är hår, smink, tatueringar, piercingar, skor och icke-inbördes storlek.

Män tror att kvinnor tänker som vi. Därför spenderar vi massor tid på gymmet. Fast det egentligen hade varit smartare av oss att gå i klädaffärer.

Kvinnor tror att vi tänker som de. Därför spenderar de massor tid i klädaffärer. Fast det egentligen hade varit smartare av dem att gå på gymmet.

Sen är du uppenbarligen lite kvinnlig. Inget fel med det.

Du har antagligen helt rætt, men: :)

Vi diskuterade "snygg".. och att påstå att længd, hår mm inte ær en stor del av detta ær att.. vara omedveten om vad det ær før saker som får en att dra den undermedvetna slutatsen snygg/ful. Mæn ær nog vældigt omedvetna, och obrydda, om snygghetens ursprung.. medans kvinnor antagligen har bættre førståelse vad det ær som utgør snygghet. Likvæl var det inte manligt och kvinnligt vi, iaf inte jag, diskuterade :P

Absolut inget fel i att som man vara lite kvinnlig, lyckas du se denna egenskap i mig tar jag det som en stor komplimang då jag brukar få ta skit før att totalt rinna øver av manlighet och idioti i normala fall :laugh:

Lallle
2016-07-15, 09:27
Längd på tjej som man föredrar kommer ju såklart an på hur lång man själv är. Jag är runt 180 cm och tycker det är optimalt med tjej på ca 165. Sen är detta SÅKLART sekundärt som fan.

Wain
2016-07-15, 09:32
Hädelse. Håret spelar stor roll, kan gå igång totalt på ett snyggt hår. Förutsatt att tjejen ser bra ut i övrigt såklart.

+1. Kort hår ger rejält med minuspoäng på utseendeskalan. *mini

Nyckel
2016-07-15, 10:18
Spyr på all objektifiering i denna tråd!

Buhu *cry* konstigt att det diskuteras med tanke på vad som skrev i trådstarten?

Rahf
2016-07-15, 11:06
Buhu *cry* konstigt att det diskuteras med tanke på vad som skrev i trådstarten?

Du ser inte ironin i att alla först skrattar åt originalfrågan, som är objektifierande. Därefter startas alltså en seriös diskussion där pojkarna spinner ut det ännu mer.

MasterChief
2016-07-15, 11:08
Buhu *cry* konstigt att det diskuteras med tanke på vad som skrev i trådstarten?

Ja, hur ska man annars kunna spy på den? Spy på objektifiering som inte diskuteras?



För övrigt så var såklart 4623 ironisk. Han är kanske forumets ytligaste medlem.

Sparven från Minsk
2016-07-15, 12:35
Den snygga oavsett längd

Diomedea exulans
2016-07-15, 12:41
Äh. Objektifiering är i sig inget negativt.

När jag tittar på Pirates of the Caribbean så objektifierar jag Johnny Depp. Jag skiter i hans personlighet, eller i huruvida han blev olycklig av att spela in filmen. Jag bryr mig bara om att han gör sitt jobb. Jag ser honom som ett objekt för att ge mig en bra filmupplevelse.

Jag stannade framför en gatumusikant häromdagen. Gatumusikanten var duktig på att spela dragspel, och jag stod och njöt någon minut av den lilla gratiskonserten. Min njutning var helt oavhängig av huruvida gatumusikanten röstade rött eller blått, var en fantastisk make eller slog sin fru, hade asrolig humor eller var världens tråkigaste person, eller någon annan egenskap relaterad till dennes person. Det enda jag brydde mig om var musiken. Jag betraktade gatumusikanten som ett musikskaparobjekt.

Vi objektifierar människor hela dagarna, utan att någon nödvändigtvis far illa av det.

4623
2016-07-15, 12:42
För övrigt så var såklart 4623 ironisk. Han är kanske forumets ytligaste medlem.

Haha what?

Rahf
2016-07-15, 12:47
Äh. Objektifiering är i sig inget negativt.

När jag tittar på Pirates of the Caribbean så objektifierar jag Johnny Depp. Jag skiter i hans personlighet, eller i huruvida han blev olycklig av att spela in filmen. Jag bryr mig bara om att han gör sitt jobb. Jag ser honom som ett objekt för att ge mig en bra filmupplevelse.

Jag stannade framför en gatumusikant häromdagen. Gatumusikanten var duktig på att spela dragspel, och jag stod och njöt någon minut av den lilla gratiskonserten. Min njutning var helt oavhängig av huruvida gatumusikanten röstade rött eller blått, var en fantastisk make eller slog sin fru, hade asrolig humor eller var världens tråkigaste person, eller någon annan egenskap relaterad till dennes person. Det enda jag brydde mig om var musiken. Jag betraktade gatumusikanten som ett musikskaparobjekt.

Vi objektifierar människor hela dagarna, utan att någon nödvändigtvis far illa av det.

*facepalm*

Diomedea exulans
2016-07-15, 12:58
*facepalm*

Vad nu?

MasterChief
2016-07-15, 13:16
Haha what?

Ja, BMW...bara fint yttre, ingen motor?

4623
2016-07-15, 13:23
Ja, BMW...bara fint yttre, ingen motor?

Jag gillar inget med BMW och har nog aldrig uttalat mig om deras motorer.

MasterChief
2016-07-15, 13:24
Jag gillar inget med BMW och har nog aldrig uttalat mig om deras motorer.

Lol, blandar ju ihop dig med hahavaffan. Stort fail.

Förlåt, du är jättedjup. :D

4623
2016-07-15, 13:25
Lol, blandar ju ihop dig med hahavaffan. Stort fail.

Förlåt, du är jättedjup. :D

Nä det är jag inte. :d

G_lund
2016-07-15, 14:24
4623 har väldigt bra signaturmaterial här :D

Yes
2016-07-15, 14:38
Jag brukar säga som MasterChief: "Bara klittan är över 20cm så är jag nöjd".

MasterChief
2016-07-15, 14:49
Jag brukar säga som MasterChief: "Bara klittan är över 20cm så är jag nöjd".

Så är det, jätteklittor är ett krav annars blir det inget av.

Autumn
2016-07-15, 15:03
klart att ansikte , bröst , rumpa och vikt är viktigare än längden.
så 165cm smal tjej som har fina ansikte, bröst och rumpa > 175cm fet tjej som har fula ansikte, bröst och rumpa

Tree Fiddy
2016-07-15, 15:05
klart att ansikte , bröst , rumpa och vikt är viktigare än längden.
så 165cm smal tjej som har fina ansikte, bröst och rumpa > 175cm fet tjej som har fula ansikte, bröst och rumpa

Behövde du göra en tråd om det för att komma fram till den slutsatsen?

Sheogorath
2016-07-15, 15:08
klart att ansikte , bröst , rumpa och vikt är viktigare än längden.
så 165cm smal tjej som har fina ansikte, bröst och rumpa > 175cm fet tjej som har fula ansikte, bröst och rumpa

Jag kan se i din text att du är en kille. Troll.

shadowfire
2016-07-15, 15:21
Behövde du göra en tråd om det för att komma fram till den slutsatsen?

sommarlov....

Sohlsken
2016-07-15, 16:08
Spyr på all objektifiering i denna tråd!

Jag ska omedelbart utföra min kvinnliga plikt genom att antingen se på Gladiator igen för att Russel Crowe var SÅ. JÄVLA. SNYGG. i den eller så spar jag det till Tarzan på söndag. Kan objektifiera Alexander Skarsgård lite extra.

Vem driver jag med egentligen? Vältränade kvinnor är mycket roligare att titta på, speciellt om de har en rygg med riktigt bra proportioner *cupid*

Jag kan se i din text att du är en kille. Troll.

Vill du ta en öl och diskutera brudar? Då kan jag visa dig vilken stereotypisk karlakarl denna kvinnan kan vara i den avsikten. Kvinnor kan också rättframt säga att en snygg kort tjej är "bättre" än en lång ful tjej.

Fan vad glad jag är att jag är lyckligt gift. Att dejta skrämmer skiten ur mig.

0x5f3759df
2016-07-15, 16:27
Jag tror inte att det är en kille utan samma tjej som startade den andra tråden om vad killar tycker om tjejers längd.

Sheogorath
2016-07-15, 16:45
Jag ska omedelbart utföra min kvinnliga plikt genom att antingen se på Gladiator igen för att Russel Crowe var SÅ. JÄVLA. SNYGG. i den eller så spar jag det till Tarzan på söndag. Kan objektifiera Alexander Skarsgård lite extra.

Vem driver jag med egentligen? Vältränade kvinnor är mycket roligare att titta på, speciellt om de har en rygg med riktigt bra proportioner *cupid*



Vill du ta en öl och diskutera brudar? Då kan jag visa dig vilken stereotypisk karlakarl denna kvinnan kan vara i den avsikten. Kvinnor kan också rättframt säga att en snygg kort tjej är "bättre" än en lång ful tjej.

Fan vad glad jag är att jag är lyckligt gift. Att dejta skrämmer skiten ur mig.

Låter la trevligt! Det är precis vad jag ska gå och göra nu. Ha d!

Yes
2016-07-15, 17:03
Så är det, jätteklittor är ett krav annars blir det inget av.
Den stora frågan är: Kallar man dem kvinnor med *** eller män med bröst?

MasterChief
2016-07-15, 17:49
Den stora frågan är: Kallar man dem kvinnor med *** eller män med bröst?

Jag kallar dig vad du vill bli kallad.

Autumn
2016-07-15, 18:15
Behövde du göra en tråd om det för att komma fram till den slutsatsen?

det är vad jag tror, inte alla måste hålla med om det.

Yes
2016-07-15, 18:20
Jag kallar dig vad du vill bli kallad.
Kalla mig Sir.

0x5f3759df
2016-07-15, 18:27
det är vad jag tror, inte alla måste hålla med om det.

Alla måste inte hålla med men vad har gett dig anledning att tro att det skulle vara något som skulle vara kontroversiellt? Har du erfaranhet av att killar prioterar längd över annat?

Derbel McDillet
2016-07-15, 18:31
det är vad jag tror, inte alla måste hålla med om det.

Trolololololl!

Rahf
2016-07-15, 18:46
Kalla mig Sir.

Jag trodde du jobbade för brödfödan.

Yes
2016-07-15, 18:56
Jag trodde du jobbade för brödfödan.
Nej, jag glider mest runt och är kung och delar ut order.

MasterChief
2016-07-15, 19:03
Nej, jag glider mest runt och är kung och delar ut order.

Du hade mått då va? :d


Jag är själv av åsikten att jag borde vara Sveriges diktator. Min första order skulle bli att Yes får tvätta min Audi varje dag. Med tungan.

Diomedea exulans
2016-07-15, 19:04
Min dröm är att bli passopp.

Cooks
2016-07-15, 19:36
Wat

Yes
2016-07-15, 19:44
Du hade mått då va? :d


Jag är själv av åsikten att jag borde vara Sveriges diktator. Min första order skulle bli att Yes får tvätta min Audi varje dag. Med tungan.
Det är faktiskt lite det jag gör om dagarna. Eller om det var vuxendagis...

Du vet att det bara skulle sluta med dig hängandes upp och ned i min källare, med en disciplinboll i munnen, medan min gimp tar hand om dig.

MasterChief
2016-07-15, 19:50
Min första order skulle bli att Yes får tvätta min Audi varje dag. Med tungan.

Det är faktiskt lite det jag gör om dagarna.

Jaha? Då måste jag nog disciplinera dig, för den är rätt smutsig. Du gör ett dåligt jobb.

Sohlsken
2016-07-15, 20:15
Nu får ni skaffa ett rum, hörrni.

JamesD
2016-07-15, 21:26
Superfånig fråga. Tjejers längd är väl helt irrelevant så länge det inte handlar om sub 150 eller över typ 185. Precis som att en tjej kring 165 är någons sorts dealbreaker. Aldrig hört talas om det under alla mina levnadsår.

Yes
2016-07-16, 00:35
Nu får ni skaffa ett rum, hörrni.
Orgie?

Bärsärk
2016-07-16, 00:39
Nu får ni skaffa ett rum, hörrni.

Rum? En hel våning ska vi ha!

ARMSTARK
2016-07-16, 10:05
Det viktigaste är att hon har stor rumpa, men ska längden ha någon betydelse ska hon vara kort. Ful/snygg, jag kommer ändå bara titta på hennes stora rumpa.

1x0
2016-07-16, 10:43
Superfånig fråga. Tjejers längd är väl helt irrelevant så länge det inte handlar om sub 150 eller över typ 185. Precis som att en tjej kring 165 är någons sorts dealbreaker. Aldrig hört talas om det under alla mina levnadsår.
Har skrivit det i en liknande tråd innan:
Tjejer över 180cm blir jag rädd för. :P

Läst att det omvända kan appliceras; att tjejer ofta är rädda och mer försikta mot långa killar (190+ cm?).
Så känner jag för tjejer. Vet inte om det är någon typ av instinktiv konkurrens jag känner?

Om jag går runt i en mataffär, jag är 197cm lång. Ser en som är lång också, då tänker jag oftast "jävlar vad lång han är, är han längre än mig?". Känner samtidigt någon konkurrens. Kanske kombinerat med rädsla och/eller respekt? :P

Rahf
2016-07-16, 11:17
Har skrivit det i en liknande tråd innan:
Tjejer över 180cm blir jag rädd för. :P

Läst att det omvända kan appliceras; att tjejer ofta är rädda och mer försikta mot långa killar (190+ cm?).
Så känner jag för tjejer. Vet inte om det är någon typ av instinktiv konkurrens jag känner?

Om jag går runt i en mataffär, jag är 197cm lång. Ser en som är lång också, då tänker jag oftast "jävlar vad lång han är, är han längre än mig?". Känner samtidigt någon konkurrens. Kanske kombinerat med rädsla och/eller respekt? :P

Klart du enbart får upp ögonen för långa människor när molnen skymmer oss andra. *grr*

Diomedea exulans
2016-07-16, 11:22
Som en spinoff, hur lång får en kille max vara enligt tjejer?

Om vi tänker att the Mountain från A Song of Ice and Fire fanns på riktigt (och inte var en psykotisk massmördare och väldtäktsman), skulle brudarna uppskatta hans 234 cm?

Sheogorath
2016-07-16, 11:23
http://rageface.ru/faces/if-you-know-what-i-mean.png

Sohlsken
2016-07-16, 11:30
Som en spinoff, hur lång får en kille max vara enligt tjejer?

Om vi tänker att the Mountain från A Song of Ice and Fire fanns på riktigt (och inte var en psykotisk massmördare och väldtäktsman), skulle brudarna uppskatta hans 234 cm?

Min make är huvudet längre än jag är, bredaxlad och stark. Då känner jag mig trygg. Han är typ 194 eller något. Minns inte. Provade att dejta kortare killar (jämnlånga med mig) och det passade inte mig.

Personligen uppskattar jag att ha långa starka män ikring mig. Det är någon instinktiv respons att storlek+styrka=skydda mig bättre mot främlingar och vilda djur.

Det är svårt att bortse från the Mountains personlighetsproblem. För övrigt är det jobbigt att nå upp och pussas och kramas om karln är mer än huvudet längre än man själv. Dock når han precis ALLT på översta hyllan *cupid* och jag kan riktigt försvinna i hans omfamningar.

Fy fan :( glad att jag åker hem på tisdag. Saknar honom.

Diomedea exulans
2016-07-16, 12:01
Min make är huvudet längre än jag är, bredaxlad och stark. Då känner jag mig trygg. Han är typ 194 eller något. Minns inte. Provade att dejta kortare killar (jämnlånga med mig) och det passade inte mig.

Personligen uppskattar jag att ha långa starka män ikring mig. Det är någon instinktiv respons att storlek+styrka=skydda mig bättre mot främlingar och vilda djur.

Det är svårt att bortse från the Mountains personlighetsproblem. För övrigt är det jobbigt att nå upp och pussas och kramas om karln är mer än huvudet längre än man själv. Dock når han precis ALLT på översta hyllan *cupid* och jag kan riktigt försvinna i hans omfamningar.

Fy fan :( glad att jag åker hem på tisdag. Saknar honom.

Är hans personlighet verkligen så farlig? Jag tror mest han är missförstådd. En stor, missförstådd nallebjörn.

När han krossade Oberyns huvud tänkte jag "aww, han behöver nog bara en kram".

0x5f3759df
2016-07-16, 13:50
För tjejer så kan det väl eventuellt bli ett problem om man är extremt lång eller extremt kort men den absoluta största andelen ligger i längdintervall där det inte spelar någon roll. Däremot för killar så gäller ju att längre = mer attraktiva och det är inte helt ovanligt att tjejer har krav på att killar ska vara längre än t.ex. 187cm och att allt under går bort direkt.

Problemet där är ju att det är samma 5% som "alla" tjejer finner mer attraktiva och att kortare generellt = mindre attraktivt medans det för tjejer är ett extremt stort intervall där längden är oväsentlig.

transparentburqa
2016-07-16, 20:09
Jag tittar bara på rumpa och SL-total, om jag ska vara ärlig

Illustrerade mannen
2016-07-16, 20:37
Som svar på frågan - kort och snygg alla gånger. Skulle jag välja mellan två identiska tjejer, med den lilla skillnaden att den ene var kortare, skulle jag utan tvekan välja den korta!

svenbanan
2016-07-17, 00:26
Som svar på frågan - kort och snygg alla gånger. Skulle jag välja mellan två identiska tjejer, med den lilla skillnaden att den ene var kortare, skulle jag utan tvekan välja den korta!

Så hellre 150cm än 170cm alltså?

Eller hellre 135cm än 140cm kanske?

Kanske ännu hellre bara tre äpplen hög?

https://slalommamman.files.wordpress.com/2011/11/smurfan.jpg

Rolfarsson
2016-07-17, 00:42
Ingen kille bryr sig om hur lång någon tjej är. Det är bara tjejer som bryr sig om längden på sin partner.

Jag gör det, och den uppfattningen som jag har fått (forum, vänner osv) är att dom flesta killarna verkar föredra tjejer som är kortare än dom själva.

Autumn
2016-07-17, 01:15
Det viktigaste är att hon har stor rumpa, men ska längden ha någon betydelse ska hon vara kort. Ful/snygg, jag kommer ändå bara titta på hennes stora rumpa.

kort med stora perfekt rumpa, lång med platt saggy rumpa?

0x5f3759df
2016-07-17, 05:27
kort med stora perfekt rumpa, lång med platt saggy rumpa?

Den här då:

163cm, snygg, trevlig, intelligent, älskar dig

eller

174cm, en andedräkt som skulle få en kloak att lämna in handduken, ett ansikte och kropp som påminner om en stekpanna, korkad som en flashbackpost och konstanta vredesutbrott som bara fokuseras på dig

trädgårdsmöbel
2016-07-17, 11:43
Denna då: En väldigt snygg kort tjej som har svåra vanföreställningar om att du när som helst skall lämna henne för en lång tjej, eller en halvful lång tjej utan vanföreställningar om den kvinnliga längdens betydelse?

Min penis säger kanske a) men resten av mitt väsen säger b).

Diomedea exulans
2016-07-17, 11:54
Den här då:

163cm, snygg, trevlig, intelligent, älskar dig

eller

174cm, en andedräkt som skulle få en kloak att lämna in handduken, ett ansikte och kropp som påminner om en stekpanna, korkad som en flashbackpost och konstanta vredesutbrott som bara fokuseras på dig

Den långa, så klart.

Men OM vi lägger till att den korta tjejen ger mig 3000+ kronor om dagen i underhåll, OCH den långa tjejen har elva svartsjuka expojkvänner som försöker mörda mig, då skulle jag välja den korta.

Jockefoten
2016-07-17, 12:03
Om den korta tjejen kan prata Quenya medan den långa kan prata High Valyrian, vilken väljer ni?

JohPz
2016-07-17, 12:24
Om den korta tjejen kan prata Quenya medan den långa kan prata High Valyrian, vilken väljer ni?

Quenya-tösen givetvis.

Vinter
2016-07-17, 14:06
Börjar låta lite som folk är ute och shoppar ny bil.

Diomedea exulans
2016-07-17, 16:45
Om den korta tjejen kan prata Quenya medan den långa kan prata High Valyrian, vilken väljer ni?

Självklart det jag förstår minst av, så slipper jag höra på hennes tjat, AM I RIGHT, FELLOWS?!

Gearhead85
2016-07-17, 16:58
Eftersom jag själv är 163cm lång så är en kortare tjej inte det minsta problem utan snarare till fördel. :)

Luca Brasi
2016-07-17, 18:22
Eftersom jag själv är 193cm lång så är en längre tjej inte en statistiskt signifikant företeelse. Inte ens fula och plattrövade.

svag74
2016-07-18, 10:55
det mesta kvittar så länge hon har en fin insida.

I alla fall om hon har en fin baksida :d

Guu
2016-07-18, 20:27
Jag är 153 cm lång, ful, fet och ganska otränad. Ändå har jag en man, som anses snygg av andra med och han har ett bra jobb och bra ekonomi. Måste va min stora röv då...

Hur kan man lägga så mkt tid på nåt så oviktigt som längden? Den går ju ändå inte göra nåt åt, så förslagsvis, lägg energin på nåt du kan ändra istället.

wilhelmblomgren
2016-07-18, 20:29
Hon måste minst vara två meter lång och ful som en skräcködla, annars kan det va!

lördagsgrogg
2016-07-19, 15:47
Hon måste minst vara två meter lång och ful som en skräcködla, annars kan det va!

Jajamensan det är grejer det! Och en totalt platt röv - åh det är så hett!

transparentburqa
2016-07-19, 16:33
Jag är 152cm och det går alltid hur bra som helst tills de upptäcker att jag är satanist. Förstår inte varför män är så jävla ytliga

Diomedea exulans
2016-07-19, 16:43
Jag är 152cm och det går alltid hur bra som helst tills de upptäcker att jag är satanist. Förstår inte varför män är så jävla ytliga

Sluta ragga på frikyrkliga.

Luca Brasi
2016-07-19, 17:33
Ni är mitt uppe i dejtinglivet och träffar två typer av tjejer.. ni börjar prata med en tjej runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte.

Och samtidigt träffar ni en tjej på runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte,men som har komplex/hangup för sin längd och spenderar för mycket tid på att starta inlägg på forum om tjejers längd.

Ni klickar med båda tjejerna på alla punkter men måste välja en, vilken tjej hade ni valt?

xanton
2016-07-19, 19:24
När vi pratar utseende, har jag svårt att sätta mig in i hur en person kan värdesätta någonting högre än ansiktet.

wilhelmblomgren
2016-07-19, 21:53
Jajamensan det är grejer det! Och en totalt platt röv - åh det är så hett!

Helst inga pattar heller!

Wain
2016-07-20, 10:32
Ni är mitt uppe i dejtinglivet och träffar två typer av tjejer.. ni börjar prata med en tjej runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte.

Och samtidigt träffar ni en tjej på runt 160 - 165 cm som ser riktigt bra ut, bra kropp och fin ansikte,men som har komplex/hangup för sin längd och spenderar för mycket tid på att starta inlägg på forum om tjejers längd.

Ni klickar med båda tjejerna på alla punkter men måste välja en, vilken tjej hade ni valt?

:D, är tjejen med komplex aningen retarderad?

Rahf
2016-07-20, 11:00
Lustigt hur trådstartaren fullständigt ignorerar befintliga trådar och diskussioner. Jag anar framtida varningspoäng.

Mr Eks
2016-07-20, 11:03
Självklart väljer man en lång och ful tjej eftersom man vill att ens söner ska vara långa. Om 50 år skiter man nog i hur sin kvinna ser ut och då är det enda som spelar roll att ens söner är långa. punkt slut

Gerdler
2016-07-20, 12:14
Jag har vad jag vet aldrig nobbat eller blivit ointresserad av en kvinna/tjej på grund av hennes längd. Däremot så har låg intelligens, låg mognadsgrad, låg ålder och lågt självförtroende gjort mig mindre intresserad eller helt ointresserad. Utan att veta mer om TS än vad hon skrivit på detta forum så tänker jag mig att hon skulle riskera att bli bortsorterad på grund av att jag upplever att hennes intelligenskvot är över en standardavvikelse under vad som jag anser lämpligt.

Är man intelligensvarierad(OBS nyspråk!) så kan man ju alltid försöka anstränga sig för att inte verka korkad.

wilhelmblomgren
2016-07-20, 21:57
Självklart väljer man en lång och ful tjej eftersom man vill att ens söner ska vara långa. Om 50 år skiter man nog i hur sin kvinna ser ut och då är det enda som spelar roll att ens söner är långa. punkt slut

Sönerna kommer dock bli fula, långa och gängliga. Sådana typer som man vill spöa upp bara för att de ser så klena ut ;)

Autumn
2016-09-06, 18:00
Den här då:

163cm, snygg, trevlig, intelligent, älskar dig

eller

174cm, en andedräkt som skulle få en kloak att lämna in handduken, ett ansikte och kropp som påminner om en stekpanna, korkad som en flashbackpost och konstanta vredesutbrott som bara fokuseras på dig

Jag skulle föredra kort i denna fråga.

WHITEFOLKS
2016-09-06, 19:53
Jag skulle föredra kort i denna fråga.

Nice. Jag också.

Sheogorath
2016-09-06, 20:15
Lite klurigt där, men jag säger det samma faktiskt.

Mr Eks
2016-09-06, 21:18
Lite klurigt där, men jag säger det samma faktiskt.ironi??

nisse1976
2016-09-06, 21:20
ironi??

Ironi??

Derbel McDillet
2016-09-06, 21:52
Jag har en ny.

En tjej på 170 cm som är bekväm med sin längd och tillfreds med sitt utseende eller en tjej på 160 cm som desperat startar forumtrådar med märkliga premisser för att känna sig bekräftad?

AntonHA
2016-09-06, 21:55
Jag har en ny.

En tjej på 170 cm som är bekväm med sin längd och tillfreds med sitt utseende eller en tjej på 160 cm som desperat startar forumtrådar med märkliga premisser för att känna sig bekräftad?

Är tjejen på 170cm ful så väljer jag henne!

Derbel McDillet
2016-09-06, 21:58
Är tjejen på 170cm ful så väljer jag henne!

Hon är svinful och har bott på en soptipp i tre år men ja, jag hade också valt henne.

Fordon
2016-09-06, 22:30
Hon är svinful och har bott på en soptipp i tre år men ja, jag hade också valt henne.

Hon hade ju dock inte valt dig så du blir utan.

Derbel McDillet
2016-09-06, 22:41
Hon hade ju dock inte valt dig så du blir utan.

Varför försöker du krossa mina drömmar?

trädgårdsmöbel
2016-09-06, 22:45
Jag har en till. En tjej med en normalattraktiv smalfet och otränad kropp men med världens vackraste ansikte vs. en tjej som ser ut som Admiral Ackbar med läppstift och grön peruk och en extremt snygg vältränad kropp med perfekta silikonbröst och massiv knäböjsstjärt och muskulösa saftiga lår?

ceejay
2016-09-06, 23:10
kroppen går att träna jao! Men jag diggar smalfeta otränade kroppar

1x0
2016-09-06, 23:13
Hon hade ju dock inte valt dig så du blir utan.
hahahah zing

Griip
2016-09-07, 02:05
Självklart väljer man en lång och ful tjej eftersom man vill att ens söner ska vara långa. Om 50 år skiter man nog i hur sin kvinna ser ut och då är det enda som spelar roll att ens söner är långa. punkt slut

Bra bevis på att Sveriges folk ær degenererade individualister nær inte fler resonerar såhær. Æven om det givetvis inte ær en svartvit fråga(BORDE inte behøva bli sagt).

Checka idealet i den mest degenererade fjollkultur værlden skådat:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/91/47/38/914738d106e4ebcb6fc92782aedd337c.jpg

Grejen ær ju att tjejen visserligen ær en snygg tjej.. men hur kommer hon se ut som kvinna(om hon nu någonsin kan se ut som en kvinna och inte bara en "tjej).. och de drag man ger sina barn borde man væl iaf ha en liten tanke på?

Hur rankas denna tjej gentemot førsta i dag tror ni? Garanterat hade yngre mæn føredragit førsta och kanske livet igenom før de som har pojkansikten som køpt myten om att J Bieber ær en manlig førebild.. :laugh:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f4/c1/c1/f4c1c14a0d9d8b2d1b821f5ccdf8cdb8.jpg


Men okej, tråden handlade om nåt annat æn avling.. :d

blåvitt
2016-09-07, 06:49
Jag kan i egenskap av 90-talist säga att den översta tjejen finner jag direkt avtändande. Mongolen hade jag gärna velat bli skräck-knullad av (kanske att hon tom borde våldföra sig på mig??).

Mongoler har väl dessutom anlag för att bli ganska korta? Shorties win again.

Wain
2016-09-07, 07:25
Jag har en till. En tjej med en normalattraktiv smalfet och otränad kropp men med världens vackraste ansikte vs. en tjej som ser ut som Admiral Ackbar med läppstift och grön peruk och en extremt snygg vältränad kropp med perfekta silikonbröst och massiv knäböjsstjärt och muskulösa saftiga lår?

*facepalm*
Väljer den långa så klart, ingen vill ka en kortis!

Diomedea exulans
2016-09-07, 07:44
Okej, jag har en svår.

Tänk er en tjej som är väldigt lång, säg 1,90. Hon är en perfekt tia utseendemässigt och har exakt en sån personlighet som ni vill att er framtida fru har.

Tänk sedan en annan tjej som är ännu längre, säg 2,00. Den här tjejen väger 200 kg, duschar en gång om året, och är psykopat med borderline och schizofreni.

Vilken skulle ni välja av dem?

Brofessorn
2016-09-07, 07:48
Tjejen som är två meter. Längden är allt!

Slartibartfast
2016-09-07, 08:05
Okej, jag har en svår.

Tänk er en tjej som är väldigt lång, säg 1,90. Hon är en perfekt tia utseendemässigt och har exakt en sån personlighet som ni vill att er framtida fru har.

Tänk sedan en annan tjej som är ännu längre, säg 2,00. Den här tjejen väger 200 kg, duschar en gång om året, och är psykopat med borderline och schizofreni.

Vilken skulle ni välja av dem?

HAha! :d

Den var svår. Men, den längre av dem, helt klart. Vikten är inte allt. 200 kg kan vara ok, om dom är bra fördelade. Man vill ju ha långa söner. Skulle jag få en son under meddellängd skulle skammen inte ha några gränser. Han skulle aldrig kunna få en lång tjej.

Diomedea exulans
2016-09-07, 08:32
Checka idealet i den mest degenererade fjollkultur værlden skådat:


"Degenererad"? "Fjollkultur"? Jag har lite dålig koll på Japan, men när jag tänker på landet så tänker jag sofistikering, stark ekonomi, världens artigaste folk, karatemästare, datorgenier och dicsiplin. Långt från degenerering eller fjollighet.

sweetkarolina
2016-09-07, 09:05
Var går egentligen gränsen för kort tjej? 😃

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

trädgårdsmöbel
2016-09-07, 09:12
"Degenererad"? "Fjollkultur"? Jag har lite dålig koll på Japan, men när jag tänker på landet så tänker jag sofistikering, stark ekonomi, världens artigaste folk, karatemästare, datorgenier och dicsiplin. Långt från degenerering eller fjollighet.

Jag tror han syftar på sydkorea, inte japan :)

trädgårdsmöbel
2016-09-07, 09:13
Var går egentligen gränsen för kort tjej? 😃

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

150 cm.

Diomedea exulans
2016-09-07, 09:14
Var går egentligen gränsen för kort tjej? 😃

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Ju kortare, desto sämre.

Är tjejen tillräckligt lång spelar inte utseende någon roll alls, för då är allt ovanför fotknölarna så högt upp att det inte syns.

Jag tror han syftar på sydkorea, inte japan :)

Oops, my bad. Skyller på min omedvetna rasism som klumpar ihop alla sydostasiater.

ARMSTARK
2016-09-07, 09:41
150 cm.

Min kärring är 149, då är hon kort då. :d
Kort vinner varje dag i veckan! Och stor rumpa.

ceejay
2016-09-07, 09:43
Var går egentligen gränsen för kort tjej? 😃

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Beror ju helt på. För mig är typ alla korta då jag är 2m+.

Luca Brasi
2016-09-07, 10:10
"Degenererad"? "Fjollkultur"? Jag har lite dålig koll på Japan, men när jag tänker på landet så tänker jag sofistikering, stark ekonomi, världens artigaste folk, karatemästare, datorgenier och dicsiplin. Långt från degenerering eller fjollighet.

Har du inte internet?
Normala människor tänker på tentakelporr när de tänker på Japan.

Diomedea exulans
2016-09-07, 10:17
Har du inte internet?
Normala människor tänker på tentakelporr när de tänker på Japan.

Jag lever i en fantasivärld befolkad av samurajer och heliga munkar, är miljöskadad efter att ha tränat karate mycket.

wintersnowdrift
2016-09-07, 10:52
Asså shit vilken perfekt tråd! Jag har följande alternativ att ta ställning till:

Kille 1: dvärgväxt men i övrigt bra gener och ariskt utseende, rik, ironisk, bra hand med drakar och banditer.

Kille 2: normallängd, sjukt tråkig, anses allmänt vara sexig, tvättar aldrig håret, tyvärr okänd stamtavla på pappret men har adliga gener (dock med en släng av psykisk sjukdom i släkten).


Så himla svårt! Vem hade ni avlat med?

sweetkarolina
2016-09-07, 10:54
Asså shit vilken perfekt tråd! Jag har följande alternativ att ta ställning till:

Kille 1: dvärgväxt men i övrigt bra gener och ariskt utseende, rik, ironisk, bra hand med drakar och banditer.

Kille 2: normallängd, sjukt tråkig, anses allmänt vara sexig, tvättar aldrig håret, tyvärr okänd stamtavla på pappret men har adliga gener (dock med en släng av psykisk sjukdom i släkten).


Så himla svårt! Vem hade ni avlat med?

You had me at dvärgväxt.

Grahn
2016-09-07, 11:00
Tyrion > all

sweetkarolina
2016-09-07, 11:36
Har du inte internet?
Normala människor tänker på tentakelporr när de tänker på Japan.

Jag tänker på riktigt sjuka gameshows när man pratar Japan


https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2015-05/12/14/campaign_images/webdr05/there-is-a-japanese-gameshow-where-the-conestants-2-9907-1431454106-13_big.jpg

anvihl
2016-09-07, 11:52
Jag tänker på riktigt sjuka gameshows när man pratar Japan


https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2015-05/12/14/campaign_images/webdr05/there-is-a-japanese-gameshow-where-the-conestants-2-9907-1431454106-13_big.jpg

Har du sett den när en kille ska känna på fem olika musar genom fem gloryholes och välja den han gillar mest, där tvisten är att den ena är hans mamma? :laugh:

unsuspected
2016-09-07, 11:57
Har du sett den när en kille ska känna på fem olika musar genom fem gloryholes och välja den han gillar mest, där tvisten är att den ena är hans mamma? :laugh:

Länk?

sweetkarolina
2016-09-07, 11:57
Har du sett den när en kille ska känna på fem olika musar genom fem gloryholes och välja den han gillar mest, där tvisten är att den ena är hans mamma? :laugh:

Lol. Har inte sett den men du förstärkar bara mina fördomar om japaner. *spy*

Ett Orm
2016-09-07, 12:00
Har du sett den när en kille ska känna på fem olika musar genom fem gloryholes och välja den han gillar mest, där tvisten är att den ena är hans mamma? :laugh:

Bahahaha!
Bland det sjukaste jag hört, den måste jag se!
Länk? Plis.

MackeJuve
2016-09-07, 12:05
Har du sett den när en kille ska känna på fem olika musar genom fem gloryholes och välja den han gillar mest, där tvisten är att den ena är hans mamma? :laugh:

Hahahaha är detta sant så är det det roligaste jag hört i år.

Diomedea exulans
2016-09-07, 12:20
Asså shit vilken perfekt tråd! Jag har följande alternativ att ta ställning till:

Kille 1: dvärgväxt men i övrigt bra gener och ariskt utseende, rik, ironisk, bra hand med drakar och banditer.

Kille 2: normallängd, sjukt tråkig, anses allmänt vara sexig, tvättar aldrig håret, tyvärr okänd stamtavla på pappret men har adliga gener (dock med en släng av psykisk sjukdom i släkten).


Så himla svårt! Vem hade ni avlat med?

https://sonofhel.files.wordpress.com/2015/12/nazi-hitler-approves.jpg

Edit: Jaha, nu fattar jag. Du låtsades vara Sansa Stark!

VoDaresVins
2016-09-07, 13:53
För att spinna vidare på utseendefixeringen, vad väljer du:

1. En bil med fin färg, och fin kaross. Drar mycket bränsle trots inte mycket sker när du trycker på gaspedalen, låg krocksäkerhet.

2. En bil med smaklös färg, formen på karossen ser ut stryk. Bränslesnål, bra acceleration och väldigt krocksäker.

Jag är själv väldigt ytlig när det kommer till prylar. Kan inte förstå folk som köper fula bilar. Spelar ingen roll om det är världens deal och världens mest praktiska bil. Är den ful överväger jag inte ens. Exempel (http://autoweb.co.uk/media/images/2181374/Toyota%20Yaris%20Verso.jpg)

MackeJuve
2016-09-07, 14:01
För att spinna vidare på utseendefixeringen, vad väljer du:

1. En bil med fin färg, och fin kaross. Drar mycket bränsle trots inte mycket sker när du trycker på gaspedalen, låg krocksäkerhet.

2. En bil med smaklös färg, formen på karossen ser ut stryk. Bränslesnål, bra acceleration och väldigt krocksäker.

Jag är själv väldigt ytlig när det kommer till prylar. Kan inte förstå folk som köper fula bilar. Spelar ingen roll om det är världens deal och världens mest praktiska bil. Är den ful överväger jag inte ens. Exempel (http://autoweb.co.uk/media/images/2181374/Toyota%20Yaris%20Verso.jpg)

Bil nummer 2. Är inte prylbög, "rädd" av mig i trafiken och ganska snål. Den var dock inte jättelätt att svara på då jag givetvis inte skulle vara 100 % nöjd med att köra runt i en ful bil.

Grahn
2016-09-07, 14:02
[IMG]Edit: Jaha, nu fattar jag. Du låtsades vara Sansa Stark!

Eller kanske Daenerys?

MackeJuve
2016-09-07, 14:08
Hahahaha ju mer jag läser rubriken på tråden, desto roligare blir den. Grundfrågan är alltså om man hellre skulle ta en lång och ful tjej än en kortare och snygg. Det är verkligen helt fantastiskt.

ceejay
2016-09-07, 14:17
Har du sett den när en kille ska känna på fem olika musar genom fem gloryholes och välja den han gillar mest, där tvisten är att den ena är hans mamma? :laugh:

Ja, du tror inte att det är lika fake som realityserierna i USA? ;)
Du det, fakeincestporr är rätt populärt överlag.

anvihl
2016-09-07, 14:22
Ja, du tror inte att det är lika fake som realityserierna i USA? ;)
Du det, fakeincestporr är rätt populärt överlag.

NÄÄÄÄHÄÄÄÄ, FAN vad smart du är som insåg det *facepalm*.

ceejay
2016-09-07, 14:25
NÄÄÄÄHÄÄÄÄ, FAN vad smart du är som insåg det *facepalm*.

Lugna sig lillpojken, du fick ett rätt bra gensvar på den kommentaren. Inte första eller sista gången folk är seriösa.

Luca Brasi
2016-09-07, 14:32
Ja, du tror inte att det är lika fake som realityserierna i USA? ;)
Du det, fakeincestporr är rätt populärt överlag.

Men...den är fortfarande ifrån Japan eller hur?

ceejay
2016-09-07, 14:33
Men...den är fortfarande ifrån Japan eller hur?

Det är sant iofs. Japan upphör inte att förvåna med sin kreativitet inom något område.

AlexGBG
2016-09-07, 14:45
Om man nu måste ha en tjej som är ful, då är det ju bättre att hon är kort så hon inte syns så väl. En lång ful tjej är allt så värre än en kort ful tjej.

En kort snygg tjej är sådeles mycket bättre än en lång ful tjej.

Autumn
2016-09-07, 14:59
Ju kortare, desto sämre.

Är tjejen tillräckligt lång spelar inte utseende någon roll alls, för då är allt ovanför fotknölarna så högt upp att det inte syns.

så vad är tillräckligt lång, över 170?

WHITEFOLKS
2016-09-07, 15:04
så vad är tillräckligt lång, över 170?

Kan du inte bara inse att längden har väldigt liten betydelse istället :)

Diomedea exulans
2016-09-07, 15:12
så vad är tillräckligt lång, över 170?

Fotknölarna bör vara åtminstone åttahundra meter över marknivå för att man ska börja få problem med att se det som är ovanför när man tittar uppåt. Det innebär att tjejen överlag bör vara 6,4 km lång. Minst.

VoDaresVins
2016-09-07, 15:26
Bil nummer 2. Är inte prylbög, "rädd" av mig i trafiken och ganska snål. Den var dock inte jättelätt att svara på då jag givetvis inte skulle vara 100 % nöjd med att köra runt i en ful bil.

Lade in frågan som lite motvikt för med tjejer är det snarare tvärtom. Ses hellre med en som är sjysst men kanske inte snygg än en som ser bra ut men beter sig som en ragata.

Yes
2016-09-07, 15:26
Fotknölarna bör vara åtminstone åttahundra meter över marknivå för att man ska börja få problem med att se det som är ovanför när man tittar uppåt. Det innebär att tjejen överlag bör vara 6,4 km lång. Minst.
Nu undrar jag hur du har räknat.

Om vi tänker oss att den genomsnittliga fotknölen är 5cm över markhöjd. Sen räknar vi genomsnittslängd på 170cm.

5/170 = 0.03

Fotknölens höjd utgör alltså 3% av längden.

800/0.03 = 26,666Km.

Diomedea exulans
2016-09-07, 15:26
Nu undrar jag hur du har räknat.

Om vi tänker oss att den genomsnittliga fotknölen är 5cm över markhöjd. Sen räknar vi genomsnittslängd på 170cm.

5/170 = 0.03

Fotknölens höjd utgör alltså 3% av längden.

800/0.03 = 26,666Km.

Oj, jag tänkte att fothöjden var en åttonden av kroppslängden, men det var nog fotlängden jag tänkte på.

Yes
2016-09-07, 15:31
Nu räknade jag förvisso själv på den yttre fotknölen som sitter lägre. Det känns mest rätt så. Vi vill ju inte ha några jäkla dvärgar!

Mental
2016-09-07, 15:38
Nä, nu får det vara bra.