handdator

Visa fullständig version : Flyttkarlsyrke och träning. Sökes matråd!


Musklegubbe
2016-07-14, 17:56
Hej!

Jag jobbar just nu timmar som flyttkarl vilket är mer eller mindre ett eorhört fysiskt krävande yrke och så har jag min styrketräning och cardio som är det viktigaste som just nu finns i mitt liv.

Flyttkarlsyrket har jag ansökt om på flit för att utveckla din typisk grovarbetarstyrkan som är ett bra komplement till träningen...

Men det är väldigt svårt just nu har jag märkt...Jag kommer att fortsätta min hårda deff enligt det här:

6:30 2 ägg (utan gula) +proteinshake

9:00 5 ägg (utan gula)

12:00 lunch husman (efter vad jag tycker)

15:00 2 ägg (utan gula) + havregryn

16:30 träning

18:00 proteinshake

19:-19:30 middag husman igen

22:00 1-2 ägg (utan gula) + proteinshake


Jag får i mig 77 gram protein från äggen
och 90 gram protein från protein shakes.


MEN! För att nu inte sabba min deff...vad/hur käkar man som flyttklarl så man inte råka tjocka till sig? Ska man våga sig på en rejäl husmansbuffe till och med utan att kalorierna ställer till? Alltså jag ahr en tanke om just de dagar jag jobbar så äter jag mer.

Diomedea exulans
2016-07-14, 19:26
Lägg till ett par hundra kalorier för att kompensera för din ytterligare rörelse. Klart.

Musklegubbe
2016-07-14, 19:57
Lägg till ett par hundra kalorier för att kompensera för din ytterligare rörelse. Klart.

Är det så enkelt? Hmm bara käka på?
Det sabbar inte deffen då bara när man bara käkar på måfå utan koll och utan att väga? Isåfall bra...då är det bara att käka buffe osv med goda såser och lite på att jag är fortsatt "rippad"? Om du har rätt så blir jag glad isåfall...äntligen kunna käka vad tusan man vill och förbli deffad...underbart!

Stefanski
2016-07-14, 19:59
Är det så enkelt? Hmm bara käka på?
Det sabbar inte deffen då bara när man bara käkar på måfå utan koll och utan att väga? Isåfall bra...då är det bara att käka buffe osv med goda såser och lite på att jag är fortsatt "rippad"? Om du har rätt så blir jag glad isåfall...äntligen kunna käka vad tusan man vill och förbli deffad...underbart!

Buffe med goda såser blir nog inte ett par hundra kalorier :p

unsuspected
2016-07-14, 20:00
Ät gulan också, problem löst :)

Diomedea exulans
2016-07-14, 20:00
Är det så enkelt? Hmm bara käka på?
Det sabbar inte deffen då bara när man bara käkar på måfå utan koll och utan att väga? Isåfall bra...då är det bara att käka buffe osv med goda såser och lite på att jag är fortsatt "rippad"? Om du har rätt så blir jag glad isåfall...äntligen kunna käka vad tusan man vill och förbli deffad...underbart!

Nej, inte bara att käka på. Jag menar bara att med ditt nya jobb så förbränner du mer kalorier än innan (gissar jag). Fortsätt deffa men ät lite mer, för att kompensera den extra rörelsen, så du inte deffar för snabbt.

Sen är det upp till dig om du vill äta enligt ett schema eller på känn, det beror på vad du tycker funkar bäst.

Musklegubbe
2016-07-14, 20:20
Nej, inte bara att käka på. Jag menar bara att med ditt nya jobb så förbränner du mer kalorier än innan (gissar jag). Fortsätt deffa men ät lite mer, för att kompensera den extra rörelsen, så du inte deffar för snabbt.

Sen är det upp till dig om du vill äta enligt ett schema eller på känn, det beror på vad du tycker funkar bäst.

Ok! Mm misstänkte det...det är dock svårt när man är med flyttgubbarna på lunch...hehe man kan inte släpa på en matvåg då...men jag antar att jag BARA skall hålla mig till en rejäl mattallrik och INTE fortsätta äta...alltså äta sig lagom mätt, men inte proppmätt...

Jag har följt denna schema enligt ovan som orsakade underverk för mig och det dröjde inte länge förrens mina magrutor syntes...så de schemat funkar grymt bra för min del!

Sen hmm svårt att avgöra vad som förbränns mest...jag brukar köra väldigt hård cardio...och tung styrka...

spoon
2016-07-14, 20:35
Ät det du äter idag men packa med nåt mer i matlådan för att kompensera för att du förbränner mer. Ett par bananer eller en liter mjölk. Sen följer du med på vågen och ser vad som händer. Justera maten eller maten som du packar ner efter det.

Tapatalk

Diomedea exulans
2016-07-14, 20:37
Ok! Mm misstänkte det...det är dock svårt när man är med flyttgubbarna på lunch...hehe man kan inte släpa på en matvåg då...men jag antar att jag BARA skall hålla mig till en rejäl mattallrik och INTE fortsätta äta...alltså äta sig lagom mätt, men inte proppmätt...

Jag har följt denna schema enligt ovan som orsakade underverk för mig och det dröjde inte länge förrens mina magrutor syntes...så de schemat funkar grymt bra för min del!

Sen hmm svårt att avgöra vad som förbränns mest...jag brukar köra väldigt hård cardio...och tung styrka...

Förstår vad du menar. Det kan förstöra det sociala livet lite att äta sin egenhändigt fixade mat. ;)

Många människor klarar att deffa utan att väga och räkna allt. Du kanske ska testa det, om du tycker det är lite för jobbigt att väga och räkna hela tiden? Eller så kan du äta endast lunchen ute, gissa att lunchen är kanske 600 kcal, och sen äta ditt vanliga deffschema resten av tiden, men dra av 600 kcal (efter att du har lagt till de där extra kalorierna för att du rör dig mer). Osv. Det finns många sätt som kan funka.