handdator

Visa fullständig version : Symaskin - köpråd.


Frantic
2016-07-14, 07:21
Med tanke på att jag måste lägga upp i princip alla par byxor jag köper har jag börjat fundera på om det vore värt att investera i en billig, basic symaskin.

Någon som kan tipsa om en modell?
Hur svårt är det för någon som inte rört en symaskin sen mellanstadiet?

J.V
2016-07-14, 07:25
Erbjuder inte de flesta butiker sant? Om man nu inte handlar allt pa HM eller Internets.

Var inte vidare svart att hitta butiker i Lulea, aven om alla (av nagon marklig anledning) inte skyltade med det. I Gotelaborg kan det ju inte vara nagra problem?

Nagra tips pa maskin far du daremot inte. :D

Frantic
2016-07-14, 07:34
Vissa butiker men långt från alla. Planen är dessutom att försöka ge sig på skjortor om jag blir varm i kläderna ned maskinen. De senaste 4 skjortorna jag köpt har jag fått lämna in för att korta av dem på längden och bara där hade kostnaden för de billigaste symaskinerna varit intjänad. Om jag nu kommer våga att sy en skjorta :D

xodd
2016-07-14, 08:13
En instegsmodell från husqvarna är väl att rekommendera. Håller dom som dom gjort förr i tiden har man en maskin for life. Kostar lite mer, men i vanlig ordning får man vad man betalar för. Fanns en instegsmodell från Singer här i hushållet som gick i sönder efter typ 2 år efter högst sporadiskt användande.

Minikubik
2016-07-14, 08:17
Lidl har ibland kampanjer med just symaskiner, minns inte vilket märke men kan kolla när jag kommer hem. Bra pris och håller förvånansvärt bra

Frantic
2016-07-14, 08:25
Typsikt. Singer har ju 4/5 av de populäraste maskinerna på prisjakt. Man kan tycka att de borde hålla för att sy 5 par byxor om året.

Morrris
2016-07-14, 09:00
Typsikt. Singer har ju 4/5 av de populäraste maskinerna på prisjakt. Man kan tycka att de borde hålla för att sy 5 par byxor om året.

Vilket ju innebär att ganska många köpare på prisjakt är nöjda och att xodd kanske hade otur? :)

xodd
2016-07-14, 09:06
Vilket ju innebär att ganska många köpare på prisjakt är nöjda och att xodd kanske hade otur? :)

Naj!

Så kan det absolut vara. När jag själv köper grejer går jag dock alltid efter devisen "Köp dyrt och gråt en gång, köp billigt och gråt varje gång du använder prylen!".

Husqvarna är dock, när det kommer till symaskiner, erkänt bra maskiner. Singer är lite mer hobbynivå utan samma känsla i prylarna.

Anledningen varför jag har någon som helst koll på symaskiner är att frun önskat sig en ny vilket resulterat i research och huvudbry. Hon hade säkert varit nöjd med en singer till (kanske) men jag hade gråtit och förbannat mig själv varje gång den åkt fram ;). Sedan köpte vi barnvagn och blev fattiga, så det blir inge symaskin i år..... :P