Logga in

Visa fullständig version : Hinner ej äta fast föda på jobbet.

tefached
2016-07-12, 20:50
Hejsan!

Jag har ett litet problem. Jag är alltid extremt noga med min kost men är nu ensam under sommaren på jobbet. Så jobbar 8+ timmar men har noll möjlighet att gå iväg och äta under denna tiden.

Funderar på att antingen slänga i till exempel lax, grönsaker, ris i mixern och dricka alla måltider eller gå över till periodisk fasta och äta all mat innan jobbet.

Någon som haft liknande problem i så fall hur löste ni det?
Tränar 10+ pass i veckan så smälter bort när jag inte kan äta :(

Tack på förhand.

Magnus N
2016-07-12, 20:58
Hejsan!

Jag har ett litet problem. Jag är alltid extremt noga med min kost men är nu ensam under sommaren på jobbet. Så jobbar 8+ timmar men har noll möjlighet att gå iväg och äta under denna tiden.

Funderar på att antingen slänga i till exempel lax, grönsaker, ris i mixern och dricka alla måltider eller gå över till periodisk fasta och äta all mat innan jobbet.

Någon som haft liknande problem i så fall hur löste ni det?
Tränar 10+ pass i veckan så smälter bort när jag inte kan äta :(

Tack på förhand.

Har du inte tid att sätta dig ned och äta medhavd matlåda ens?

Korvryttaren
2016-07-12, 21:01
Mixa protte, frukt, proteinpulver, havregryn och ha i kylen? Eller sitter du på en öde ö utan el och vatten?

tefached
2016-07-12, 21:06
Mikrade min mat 17.15 idag vid 20:20 hade jag tagit 2 tuggor.

Den mixen med frukt,havre etc låter rätt bra har tid att dricka så skulle kunna ha 3-4 sådana drinkar och köra en stabil lagad måltid till frukost, en efter träningen och efter jobbet.

Till hösten är vi fler på jobbet igen och får 30 minuter rast så är bara 2 månader till.

ATJL
2016-07-12, 21:11
Tja, jag vet inte om det passar dig men jag gör såhär:

Fastar hela morgonen/förmiddagen, blandar en 50/50 kasein/vassleshake+lite mineralsalt med vatten (50g protein) vid lunch, följer upp med en identisk shake 4h senare, äter middag hemma efter träning plus ett kvällsmål.

Dricker i övrigt kaffe och vatten under dagen.

Mvh

Diomedea exulans
2016-07-12, 21:15
Rätt säker på att det är olagligt att inte få ta matpaus efter 6 timmars konstant jobbande.

tefached
2016-07-12, 21:18
Tja, jag vet inte om det passar dig men jag gör såhär:

Fastar hela morgonen/förmiddagen, blandar en 50/50 kasein/vassleshake+lite mineralsalt med vatten (50g protein) vid lunch, följer upp med en identisk shake 4h senare, äter middag hemma efter träning plus ett kvällsmål.

Dricker i övrigt kaffe och vatten under dagen.

Mvh

Det låter bra, får nog bli någon variant av fasta. Vänjer mig nog snabbt vid äta mer de andra måltiderna.

Tack så mycket alla för era snabba svar!

tefached
2016-07-12, 21:19
Rätt säker på att det är olagligt att inte få ta matpaus efter 6 timmars konstant jobbande.

Tanken är att vi skall gå iväg och äta då och då när tid ges, jobbar man morgon pass är det lugnt men går inte på kvällen då folk behöver hjälp konstant. Kring hösten är vi 2-3 personer istället och har då 30min rast.

Henke78
2016-07-12, 21:33
Tanken är att vi skall gå iväg och äta då och då när tid ges, jobbar man morgon pass är det lugnt men går inte på kvällen då folk behöver hjälp konstant. Kring hösten är vi 2-3 personer istället och har då 30min rast.

Bra skit!
Dra in facket direkt. Klart som fan du ska ha rast oavsett.

orcus
2016-07-12, 21:34

Jobbat många 15t pass utan rast, man är glad om man får sitta ned och äta. Så det ser ut i kockvärlden iaf :D (Restaurangen är med i facket, men det spelar ingen roll. de skiter i allt).

orcus
2016-07-12, 21:35

Ät före och efter jobbet, dra en proteinshake under arbetet :)

Sohlsken
2016-07-12, 21:39
Jobbat många 15t pass utan rast, man är glad om man får sitta ned och äta. Så det ser ut i kockvärlden iaf :D (Restaurangen är med i facket, men det spelar ingen roll. de skiter i allt).

Kanske inte 15t, men så ser den amerikanska lärarvärlden ut. Jag löser det med drickbar mat när jag vet att det ska bli stressigt.

tefached
2016-07-12, 21:42
Ät före och efter jobbet, dra en proteinshake under arbetet :)

Yes, lite så jag kör nu men har svart att få i mig 1500 kcal på en måltid som består av kyckling, ris och grönsaker t.ex. men får köra progression på måltiderna så går det att träna upp :)

Tack för tipsen igen

Diomedea exulans
2016-07-12, 21:50

Hoppas tefacheds fack är bättre...

tefached
2016-07-12, 21:54

Trivs hur bra som helst bara problem nu på sommaren. De som sätter schemat vet inte hur mycket det är på kvällen och inte värt att ta in en till anställd för någon timma så jag kan äta.

Nelli
2016-07-13, 17:06
Proteinbars, shakes och eller torkat kött är ju enkelt att ta en bit då och då :)
Men ja, det där låter inte så bra.. stressnivå +++++

orcus
2016-07-13, 19:00

Facket är ett skämt, de hjälper inte individer, bara grupper. De har inga rättigheter att göra något iaf. Jag kommer iaf aldrig betala några fackliga avgifter, jävla påhitt

YTS
2016-07-29, 02:04
Kunde koka en portion gröt i mikro och äta