handdator

Visa fullständig version : Förbättrad rörlighet vid deff...


ATJL
2016-07-12, 20:49
En sak har slagit mig, att varje gång jag påbörjat en deff så har jag redan efter 1-2 veckor fått påtagligt förbättrad rörlighet utan att ha gjort ngr förändringar i min rärlighetsträning.

Vad kan detta bero på? Eftersom man inledningvis tappar en del vätska, så är min egna teori att stretchreflexerna dämpas när man har mindre vätsketryck i muskeln, eller liknande..?

Någon som vet..?

Mvh

ChristianMan
2016-07-13, 05:58
En sak har slagit mig, att varje gång jag påbörjat en deff så har jag redan efter 1-2 veckor fått påtagligt förbättrad rörlighet utan att ha gjort ngr förändringar i min rärlighetsträning.

Vad kan detta bero på? Eftersom man inledningvis tappar en del vätska, så är min egna teori att stretchreflexerna dämpas när man har mindre vätsketryck i muskeln, eller liknande..?

Någon som vet..?

Mvh

Samma har hänt mig också men varför vet jag inte.

Hanse
2016-07-13, 06:49
Upplever det just nu drygt en vecka in i dieten. Kan det vara så enkelt att dieten gör en mer fokuserad, att man tänker att "nu är det allvar" och helt enkelt därför utför övningarna bättre. Eller som skrivet, att man släpper en del vatten i början.
Tycker även kontakten blir bättre ju mer vatten/fett man blir av med.

Diomedea exulans
2016-07-13, 09:28
Kan ej relatera.

Beemel
2016-07-13, 09:43
Jag har upplevt (upplever just nu) precis samma sak.
Märkligt fenomen.

raramuri
2016-07-13, 09:47
Jag har upplevt (upplever just nu) precis samma sak.
Märkligt fenomen.

Du deffar året om. Gubbfläsket som jävlas? ;)

Beemel
2016-07-13, 10:21
Du deffar året om. Gubbfläsket som jävlas? ;)

Nja. året om är nog att ta i.

Har totalt gått ner ungefär 30kg, men över en ganska lång tidsperiod (3-4 år).
Har tagit det steg för steg och har under samma tidsrymd haft perioder där jag gått upp en del i vikt.
Förra viktminskningen (i början av året) var jag nere på på 76,6 som lägst. Sen hoppade jag efter maran upp till ungefär 83.
Nu tänkte jag ta mig ner till målvikten på runt 75 och se till att stanna där.