handdator

Visa fullständig version : Manipulering av proteinomsättningen för att maximera muskeltillväxt

King Grub
2016-07-12, 18:52
Föreläsning av Stu Phillips från mars i år:

yvx7EhK6ixM

Brofessorn
2016-07-12, 19:33
Du skrev för ett tag sen i en annan tråd:
Jag struntar fullständigt i vad någon skrivit på en blogg.

Löpning före styrka är undersökt, ger dramatiska hormoneffekter, och dessa avgör upp till 70% av muskeltillväxten.

Akut hormonfrisättning i samband med passet står för en markant del av muskeltillväxten.

I föreläsningen säger Stuart Phillips:
The acute post-exercise rise in 'anabolic' hormones is neither sufficient nor necessesary for the induction of hypertrophy and strength gains.

Så hormonpåverkan före styrketräning kan ge en effekt på muskeltillväxten, men inte hormonpåverkan under och efter styrketräningen? Tolkar jag allt helt fel?

King Grub
2016-07-12, 20:19
Den väl genomförda studien där detta visas ordentligt för första gången publicerades efter den här föreläsningen ägt rum.

Korvryttaren
2016-07-12, 21:11
Vet att Lyle McDonald ifrågasatt den effekten som obetydlig, att den mannen alltid ska ha rätt!

Hanse
2016-07-12, 21:50
Föreläsning av Stu Phillips från mars i år:

yvx7EhK6ixM

Så, givet att man äter 20g protein var 3e timme på dagen samt 40g kasein innan man ska sova i kombination med styrketräning av valfri vikt men i rätt volym så växer man... om man haft turen att födas med rätt gener.:)

Skämt å sido så verkar det inte vara något nytt under solen. Stora mängder bra mat med rikligt av protein i kombination av systematisk styrketräning under lång tid med fokus på kontakt bygger muskler. Bryr man sig av någon konstig anledning om att bli stark ska man träna med tyngre vikter.

Sysslar man med bodybuilding är uppenbarligen generna väldigt avgörande. Var ju en enorm skillnad mellan 0-respondern och han som svarade bäst på träningen.

Tack för att du lade upp videon, det var intressant.:)

BobaFett
2016-07-13, 13:00
Från Brad Schoenfelds Facebook:

Some have claimed that the greater strength gains seen from high vs low load training is simply due to the fact that testing is typically carried out using a 1RM, and thus the test is biased to the heavier load condition. Consistent with previous work, however, new research from Joel Cramer's lab headed by Nathaniel Jenkins shows that strength increases with heavier loads also transfers to isometric testing on a dynomometer. Bottom line: If you want to maximize muscular strength, you gotta lift heavy. That said, training with light loads will certainly increase strength.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26848545

Jag är nog mer inne på brads bana. Man blir bra på det man tränar.

Wain
2016-07-13, 13:28
Den väl genomförda studien där detta visas ordentligt för första gången publicerades efter den här föreläsningen ägt rum.

J Appl Physiol (1985). 2016 Jul 1;121(1):129-38. Neither load nor systemic hormones determine resistance training-mediated hypertrophy or strength gains in resistance-trained young men.

" In congruence with our previous work, acute postexercise systemic hormonal rises are not related to or in any way indicative of RT-mediated gains in muscle mass or strength. Our data show that in resistance-trained individuals, load, when exercises are performed to volitional failure, does not dictate hypertrophy or, for the most part, strength gains. "

:D

MaxTheMarketer
2016-07-14, 09:52
Nu har jag sett hela och om jag förståt det rätt så:

- rekommenderas 20 gram pulverprotein var 3:e timme för att hålla MPS på topp?
- rekommenderas 40 gram kaseinpulver innan läggdags för optimal MPS under natten?
- rekommenderas 8-12 reps + 3-6 sets om du vill maximera hypertrofi/volym? (vilket jag vill; styrka eller uthållighet är inte mina primära mål)

Sedan om jag förstått rätt så:

- har akuta påverkningar från tillväxthormon och testosteron minimal påverkan på MPS?
- största faktorn för MPS är trots allt gener, så bara träna, äta, sova rätt å leva med det generna förser en med? (jag är inte ute efter att bli bodybuilder så borde vara relativt lugnt för min del)

Det som är oklart för mig är:
0,25 gram protein/kg/måltid - hur många måltider räknar han då med dagligen?

"löpning innan styrka för bättre MPS" - räcker då 10 minuters 12 km/h löpning på rullband för att få nytta av den effekten eller är det otillräckligt med löpning?

Jag är främst ute efter konkreta åtgärder som går att applicera omedelbart, inte doktorsavhandlingar om MPS, men jag har full respekt om folk inte bara vill ge ut sådan info helt gratis här.

Tack för svar på förhand! / Max.

sumialic
2016-07-14, 14:12
När det kommer till det här med löpning innan passet. Fungerar det inte lika bra att istället för att springa köra ett pass med väldigt lite vila där du håller pulsen uppe hela tiden? Säg att du max har 30 sekunders vila mellan setten.

Protein var tredje timme. Detta trodde jag var något som sedan länge inte spelade någon roll, utan att det är det totala proteinintaget som är det avgörande och inte hur ofta man fyller på?

King Grub
2016-07-14, 14:20
J Appl Physiol (1985). 2016 Jul 1;121(1):129-38. Neither load nor systemic hormones determine resistance training-mediated hypertrophy or strength gains in resistance-trained young men.

" In congruence with our previous work, acute postexercise systemic hormonal rises are not related to or in any way indicative of RT-mediated gains in muscle mass or strength. Our data show that in resistance-trained individuals, load, when exercises are performed to volitional failure, does not dictate hypertrophy or, for the most part, strength gains. "

:D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226833

Välkonstruerad i sammanhanget.

King Grub
2016-07-14, 14:23
När det kommer till det här med löpning innan passet. Fungerar det inte lika bra att istället för att springa köra ett pass med väldigt lite vila där du håller pulsen uppe hela tiden? Säg att du max har 30 sekunders vila mellan setten.

Protein var tredje timme. Detta trodde jag var något som sedan länge inte spelade någon roll, utan att det är det totala proteinintaget som är det avgörande och inte hur ofta man fyller på?

Phillips anser att stimulans av proteinsyntesen är mycket viktigare än minskning av muskelnedbrytning för anabolism.

Klagarn
2016-07-14, 14:34

- rekommenderas 40 gram kaseinpulver innan läggdags för optimal MPS under natten?
- rekommenderas 8-12 reps + 3-6 sets om du vill maximera hypertrofi/volym? (vilket jag vill; styrka eller uthållighet är inte mina primära mål)

- har akuta påverkningar från tillväxthormon och testosteron minimal påverkan på MPS?
- största faktorn för MPS är trots allt gener, så bara träna, äta, sova rätt å leva med det generna förser en med? (jag är inte ute efter att bli bodybuilder så borde vara relativt lugnt för min del)

"löpning innan styrka för bättre MPS" - räcker då 10 minuters 12 km/h löpning på rullband för att få nytta av den effekten eller är det otillräckligt med löpning?

Jag är främst ute efter konkreta åtgärder som går att applicera omedelbart, inte doktorsavhandlingar om MPS, men jag har full respekt om folk inte bara vill ge ut sådan info helt gratis här.

Allt det här är gammal bro-science. Inget nytt med andra ord. Om du vill ta reda på vad som är applicerat är det bara att fråga folk med en fysik som faktiskt är värd namnet hur de gör och du kommer att få dina svar.

Istället för att gå efter vad alla dessa styrke-och studiebyggare säger och som alltid ska gapa så högt här inne men som alla ser ut som skit när det kommer till kritan...

King Grub
2016-07-14, 15:45
Phillips är vetenskapsmannen som gjort studierna... Bro-science får du stå för.

Wain
2016-07-14, 16:06
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226833

Välkonstruerad i sammanhanget.

Har inte tid och ork att läsa någon av dem, de verkar ju dock ha diametralt motsatt resultat. Disskuterar de varandras resultat?

Mr Eks
2016-07-14, 16:45
Phillips anser att stimulans av proteinsyntesen är mycket viktigare än minskning av muskelnedbrytning för anabolism.

Vad tror du?

detta gynnar ju min ide att man ska kicka så ofta man kan

F Ultra
2016-07-14, 19:46

Blir ju 8 mål om dagen om du ska få i dig 2g per kg kroppsvikt (eftersom du äter 1/4 vid varje måltid) vilket också ger en cykel om 24h om du äter var 3:e timme så dags att ta fram sondmatningen :)