handdator

Visa fullständig version : Ont som fn i armbågarna


trädgårdsmöbel
2016-07-10, 22:55
Jag har ont i armbågarna. Lika illa på bägge armarna. Det gör ont hela tiden, även när jag inte är på gymmet. Alla pressövningar gör extra ont om jag är kall, men när jag värmt upp riktigt ordentligt och kört ett par arbetsset så släpper värken. Resten av passet funkar bra utan smärta, men sedan när jag blir kall igen, kanske 10min efter sista settet gör det ont igen.

Jag kan inte göra saker som att ens göra armhävningar itan att jag får svinont om jag är kall, minsta ansträngning kräver uppvärmning. Jag är ganska stark egentligen, jag kan lätt göra 30+armhävningar, men ändå gör det svinont om jag är kall.

Vad är detta för skumt?

CoKEmaN
2016-07-14, 09:47
Skulle kunna vara inflammation, brukar kännas värre när man är "kall" eller ouppvärmd.. Brukar också vara värre direkt på morgonen. Kan inte svara på i vilken struktur dock.

Du kan prova t ex naproxen som är receptfritt och inflammationshämmande, 5 dagar, två tabletter om dagen, enligt råd på förpackningen. Se upp så du inte har några kontraindikationer för att ta tabletten bara. Blir du bättre så beror det på en inflammation.