handdator

Visa fullständig version : Pokémon GO.


Sidor : [1] 2

Cooks
2016-07-09, 23:05
Vilka lirar? Hur går det för er? :D

Dela gärna med er av era bästa tips!

Androidanvändare kan ladda ner det här;
http://www.apkmirror.com/apk/niantic-inc/pokemon-go/pokemon-go-0-29-0-release/pokemon-go-0-29-0-android-apk-download/

IOS;
Ingen aning, sorry boys!

FilipFriberg
2016-07-09, 23:19
Har provat det lite. Inte orkat gå runt så mycket och leta efter checkpoints och Pokémon. Typ lvl 4 och 20ish fångade.

Knaz
2016-07-10, 00:09
Ladda ner de nu. Man måste alltså vara ute och gå för att spela? Måste man ha spelat uppe och igång? Berätta mer!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Kimball
2016-07-10, 00:14
Irrade runt i GBG med polare idag, gick 2.2 mil. Kul koncept no doubt, men ett riktigt helsicke att hålla gym. Är lvl 12 nu tror jag, fann en Hypno @ CP ~650 mitt i stan, han krävde ~20st pokebollar och 3 berries innan han fångades..

Snabba tips:
Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)
Fånga ALLT, hela tiden. Man kan aldrig ha tillräckligt med candies
Tänk på att man får använda 6st pokemons när man slåss mot gym, så fighterna är sällan omöjliga, kör man samtidigt som en polare slåss man dessutom samtidigt mot samma pokemon
Fordon över ~20km/h leder till att distans för äggkläckning inte räknas
Aktivera strömsparläget så släcks skärmen så fort man lägger ner telefonen i fickan
Investera i en Power Bank om du tänkt köra längre sessioner, vi kunde köra ~2-3h på fullt iPhone 6S-batteri

Får se hur länge jag orkar hålla på, lär bli ett riktigt helsicke i centrala GBG när det släpps officiellt. Det hela är ju duktigt nördigt, men min inre 12åring som spelade Pokemon blå på svartvit gameboy studsar av glädje.

Ladda ner de nu. Man måste alltså vara ute och gå för att spela? Måste man ha spelat uppe och igång? Berätta mer!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Spelet måste vara igång och skärmen ej låst. Har man tur så kan pokemons ploppa upp hemma också, bor man nära ett poke stop så är chansen stor, jag får en hel del encounters här, kan dock nå ett stop från sovrummet så det är säkerligen anledningen.
Det hela bygger på "Ingress" som Niantic skapade 2012 (?) tror jag. Bor man ute i bushen är det lite trist, oerhört få Stops och än mindre gym, men också mycket färre pokemon encounters, de flockas till populära ställen.

Cooks
2016-07-10, 01:12
Irrade runt i GBG med polare idag, gick 2.2 mil. Kul koncept no doubt, men ett riktigt helsicke att hålla gym. Är lvl 12 nu tror jag, fann en Hypno @ CP ~650 mitt i stan, han krävde ~20st pokebollar och 3 berries innan han fångades..

Snabba tips:
Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)
Fånga ALLT, hela tiden. Man kan aldrig ha tillräckligt med candies
Tänk på att man får använda 6st pokemons när man slåss mot gym, så fighterna är sällan omöjliga, kör man samtidigt som en polare slåss man dessutom samtidigt mot samma pokemon
Fordon över ~20km/h leder till att distans för äggkläckning inte räknas
Aktivera strömsparläget så släcks skärmen så fort man lägger ner telefonen i fickan
Investera i en Power Bank om du tänkt köra längre sessioner, vi kunde köra ~2-3h på fullt iPhone 6S-batteri

Får se hur länge jag orkar hålla på, lär bli ett riktigt helsicke i centrala GBG när det släpps officiellt. Det hela är ju duktigt nördigt, men min inre 12åring som spelade Pokemon blå på svartvit gameboy studsar av glädje.



Spelet måste vara igång och skärmen ej låst. Har man tur så kan pokemons ploppa upp hemma också, bor man nära ett poke stop så är chansen stor, jag får en hel del encounters här, kan dock nå ett stop från sovrummet så det är säkerligen anledningen.
Det hela bygger på "Ingress" som Niantic skapade 2012 (?) tror jag. Bor man ute i bushen är det lite trist, oerhört få Stops och än mindre gym, men också mycket färre pokemon encounters, de flockas till populära ställen.

Tack för tipsen! Vad jag förstått så sparas allting automatiskt och på ditt Google konto, är det så? Så när det släpps i Sverige så behöver jag inte börja om och jag behöver inte gå in någonstans och klicka på "Save" efter varje session :D

pepplez
2016-07-10, 06:31
Var jävligt taggad när jag först hörde talas om detta men nu när jag sett lite gameplay på youtube är jag inte lika sugen längre. Trodde det skulle vara mer likt de klassiska pokemonspelen på gameboy, tänker mest på själva fight-sessionerna. Dvs man slåss mot en pokemon tills den är utmattad och då försöker man fånga den, och när man slåss väljer man attack. Här verkar de mest pumpa så snabbt som möjligt på skärmen för att slåss.

Annars verkar det som att det får ut stillasittande nördar på promenader och det är väl en bra grej om inte annat.

Tricklew
2016-07-10, 07:41
Jag och grabben är extremt taggade, planerat utflykter till alla möjliga ställen för att jaga pokemons, kommer dock att vänta tills det släppts ordentligt, för lat för att hålla på och fixa det, även om jag såg att det fanns ett sätt att få det även på ios.

Det får fan komma snart dock, vi har väntat på detta sedan de släppte trailern förra året.

Kimball
2016-07-10, 08:01
Tack för tipsen! Vad jag förstått så sparas allting automatiskt och på ditt Google konto, är det så? Så när det släpps i Sverige så behöver jag inte börja om och jag behöver inte gå in någonstans och klicka på "Save" efter varje session :D

Korrekt, antar att saven inte kan komma att wipe:as när det släpps i sverige just pga att det är kopplat till gmailen.

Var jävligt taggad när jag först hörde talas om detta men nu när jag sett lite gameplay på youtube är jag inte lika sugen längre. Trodde det skulle vara mer likt de klassiska pokemonspelen på gameboy, tänker mest på själva fight-sessionerna. Dvs man slåss mot en pokemon tills den är utmattad och då försöker man fånga den, och när man slåss väljer man attack. Här verkar de mest pumpa så snabbt som möjligt på skärmen för att slåss.

Annars verkar det som att det får ut stillasittande nördar på promenader och det är väl en bra grej om inte annat.

Nä det saknar sin charm lite, hoppas de inför pvp 1v1 i framtiden åtminstone.

Hönke
2016-07-10, 08:17
Har fångat 3st. 2st ute på promenad och en på toa. Ganska kul.

Ponitus
2016-07-10, 08:23
Har man någon aning om när det kommer till Sverige?

frys
2016-07-10, 09:06
Har fångat 3st. 2st ute på promenad och en på toa. Ganska kul.

sitter o gör nr.2 så kommer någon jävla pokemon som ska jävlas framför en xDD

önskar också att combat systemet var annorlunda att man kunde använda spells o xpa upp som förut på gameboy

pepplez
2016-07-10, 09:28
Undrar hur det blir med balanseringen för nya spelare. Säg att jag börjar spela några månader efter att det kommer till Europa. Då lär ju alla gym vara fyllda med Zapdos, Dragonite och andra imbapokemon så kommer jag där med mina Pidgeys och ska försöka ta över?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kimball
2016-07-10, 09:36
Undrar hur det blir med balanseringen för nya spelare. Säg att jag börjar spela några månader efter att det kommer till Europa. Då lär ju alla gym vara fyllda med Zapdos, Dragonite och andra imbapokemon så kommer jag där med mina Pidgeys och ska försöka ta över?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Då får du ha 5 polare att gå runt med så har ni 6 x 6 pokemons att slåss med, samtidigt. Visst diffar det 1000 i cp kanske det blir tight, men jag ser inte hur de ska kunna "balansera" det dessvärre. Därav head start! Lite som att jämföra de som får köra closed betor flera månader / år innan ett spel släpps, typ?

Dreas
2016-07-10, 09:40
Fick hem det igår. Har dock knappt spelat.

Jämför väldigt mycket med Turf när det kommer till gps-spel.

Helt olikt men Turf är troligen mer beroendeframkallande.

Cooks
2016-07-10, 18:40
Ni som har gym, är det värt att gå med i gym som redan finns? Tjänar jag något på att slänga iväg min egen Pokémon i någon annans gym? Vad är skillnaden mellan att ta över ett eget och gå med i ett? Hittar ingenting på nätet utöver att ditt gym får högre "prestige" och level men står ingenting om att min egen Pokémon går upp i level(CP). Dessutom så förlorar du din Pokémon fram tills gymmet går under, då får du tillbaka hen.

Har grov ångest över att jag valde Squirtle i början, har hittat två till sen dess så jag har tre nu. Vill ju ha dom andra två också :( eller dyker den man redan har upp?

Cooks
2016-07-10, 20:31
Irrade runt i GBG med polare idag, gick 2.2 mil. Kul koncept no doubt, men ett riktigt helsicke att hålla gym. Är lvl 12 nu tror jag, fann en Hypno @ CP ~650 mitt i stan, han krävde ~20st pokebollar och 3 berries innan han fångades..

Snabba tips:
Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)
Fånga ALLT, hela tiden. Man kan aldrig ha tillräckligt med candies
Tänk på att man får använda 6st pokemons när man slåss mot gym, så fighterna är sällan omöjliga, kör man samtidigt som en polare slåss man dessutom samtidigt mot samma pokemon
Fordon över ~20km/h leder till att distans för äggkläckning inte räknas
Aktivera strömsparläget så släcks skärmen så fort man lägger ner telefonen i fickan
Investera i en Power Bank om du tänkt köra längre sessioner, vi kunde köra ~2-3h på fullt iPhone 6S-batteri

Får se hur länge jag orkar hålla på, lär bli ett riktigt helsicke i centrala GBG när det släpps officiellt. Det hela är ju duktigt nördigt, men min inre 12åring som spelade Pokemon blå på svartvit gameboy studsar av glädje.



Spelet måste vara igång och skärmen ej låst. Har man tur så kan pokemons ploppa upp hemma också, bor man nära ett poke stop så är chansen stor, jag får en hel del encounters här, kan dock nå ett stop från sovrummet så det är säkerligen anledningen.
Det hela bygger på "Ingress" som Niantic skapade 2012 (?) tror jag. Bor man ute i bushen är det lite trist, oerhört få Stops och än mindre gym, men också mycket färre pokemon encounters, de flockas till populära ställen.

Uppgradera inte innan evolve säger du först sen i nästa mening säger du uppgradera så mycket som möjligt innan evolve? :confused:

Kimball
2016-07-10, 22:43
Ni som har gym, är det värt att gå med i gym som redan finns? Tjänar jag något på att slänga iväg min egen Pokémon i någon annans gym? Vad är skillnaden mellan att ta över ett eget och gå med i ett? Hittar ingenting på nätet utöver att ditt gym får högre "prestige" och level men står ingenting om att min egen Pokémon går upp i level(CP). Dessutom så förlorar du din Pokémon fram tills gymmet går under, då får du tillbaka hen.

Har grov ångest över att jag valde Squirtle i början, har hittat två till sen dess så jag har tre nu. Vill ju ha dom andra två också :( eller dyker den man redan har upp?

Jaja för bövelen! Det är ju ännu bättre än att behöva slåss själv! Enda anlednigen till att stå i gym är för att kunna få coins var 21e timme (gå in i shop sen klicka på skölden uppe i högra hörnet), man får 10 coins per gym man är med i + 500 dust / gym. Vi hade 5 pers i samma gym som mest i förrgår. Hjälper föga om det är många som attackerar dock men..

Uppgradera inte innan evolve säger du först sen i nästa mening säger du uppgradera så mycket som möjligt innan evolve? :confused:

Nej?

Cooks
2016-07-11, 00:15
Jaja för bövelen! Det är ju ännu bättre än att behöva slåss själv! Enda anlednigen till att stå i gym är för att kunna få coins var 21e timme (gå in i shop sen klicka på skölden uppe i högra hörnet), man får 10 coins per gym man är med i + 500 dust / gym. Vi hade 5 pers i samma gym som mest i förrgår. Hjälper föga om det är många som attackerar dock men..



Nej?
Tack! Hittade det förut också, slösade alla mina och sambons supplies på att ta över ett gym för att han sedan skulle komma och ta tillbaka det med en CP400+ Hypno :(

"Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)"

Så du menar att man ändå ska upgradea till 200 CP sen evolve? Eller hitta vilda pokémon som är 200 CP när du fångar dem?

Litet tips, märkte att XL (feta) pokémon har mer HP :D

itzhakskenstrom
2016-07-11, 00:32
https://i.imgur.com/oJjpDbp.png

:d

Kimball
2016-07-11, 06:40
Tack! Hittade det förut också, slösade alla mina och sambons supplies på att ta över ett gym för att han sedan skulle komma och ta tillbaka det med en CP400+ Hypno :(

"Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)"

Så du menar att man ändå ska upgradea till 200 CP sen evolve? Eller hitta vilda pokémon som är 200 CP när du fångar dem?

Litet tips, märkte att XL (feta) pokémon har mer HP :D

Precis, syftade till att endast uppgradera ´mons överlag med minst 200 cp, absolut inte att de ska uppgraderas dit, det är waste of candies & dust! Fann en 430 cp Oddish igår som jag har höga förväntingar på! Annars är min högsta en Hypno på ~995.
Försökte ta över 3 gym hemma runt mig igår, varav ALLA buggade ur med HP:t, rätt vanligt tyvärr, sista försvarande har 1hp kvar och går inte få ner. Rätt störande när man tagit sig 4-5km endast för gymmets skull. :D

Akerhage
2016-07-11, 07:11
Fungerar inte på Android N? Kommer kanske i dagarna dit då?

Cooks
2016-07-11, 11:30
Precis, syftade till att endast uppgradera ´mons överlag med minst 200 cp, absolut inte att de ska uppgraderas dit, det är waste of candies & dust! Fann en 430 cp Oddish igår som jag har höga förväntingar på! Annars är min högsta en Hypno på ~995.
Försökte ta över 3 gym hemma runt mig igår, varav ALLA buggade ur med HP:t, rätt vanligt tyvärr, sista försvarande har 1hp kvar och går inte få ner. Rätt störande när man tagit sig 4-5km endast för gymmets skull. :D

Tack för tipsen och helvete lvl 995! Min högsta är en Jynx på runt 300 vet inte ens om hon är bra 😂

Haft det bugget med, sjukt störande!

Kallsone
2016-07-11, 11:49
Hur fan hittar ni pokemons? Jag har gått runt i 20 minuter i kvarteret och inte hittat en enda. Är det bara att gå omkring och titta på skärmen tills det dyker upp en pokemon?

Andy.da.wohoo
2016-07-11, 11:50
Pokémon GO är nog bland det bästa som hänt mitt välmående. Igår i stället för att sätta mig vid datorn eller tvn så gick jag ut en promenad på en halv mil. Först måste jag fånga alla, sen måste man ju bli bäst också!

Knaz
2016-07-11, 11:52
Hur fan hittar ni pokemons? Jag har gått runt i 20 minuter i kvarteret och inte hittat en enda. Är det bara att gå omkring och titta på skärmen tills det dyker upp en pokemon?

Startade det i morse och hitta en pidgey i ungens sovrum :)

Men har lite problem med spelet. När de har gått i viloläge, när skärmen blir svart kan jag inte göra nånting efter det. Allt är helt fryst.. Någon som vet vad de beror på?

FilipFriberg
2016-07-11, 11:52
Hur fan hittar ni pokemons? Jag har gått runt i 20 minuter i kvarteret och inte hittat en enda. Är det bara att gå omkring och titta på skärmen tills det dyker upp en pokemon?
Ja traska runt. Kan visa sig som gräs i rörelse på bilden och ibland hoppar de fram random. Nere till höger visas de som finns i närheten och hur nära de är (fotstegen under deras bild). Jag gick typ 10min på lunchen. Hittade nog 5 Pokémon och 4ägg. Så mycket promenad framför mig om jag vill kläcka dom x)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Kimball
2016-07-11, 11:54
Hur fan hittar ni pokemons? Jag har gått runt i 20 minuter i kvarteret och inte hittat en enda. Är det bara att gå omkring och titta på skärmen tills det dyker upp en pokemon?

Att vandra omkring på ställen som är väldigt långt från stops eller gym är värdelöst, testa att åka rakt ut i bushen i några km igår, fick nog 1 encounter på 3-4km. Vilket gör det risigt för folk som inte "bor på bra ställen".

The_RobRoy
2016-07-11, 12:27
Jaha, irriterande att en börspost i Nintendo låg på 120 000kr, var påväg att investera 70-80 000 i bolaget för en månad sen, just med tron att de snart kommer släppa något på mobil som blir populärt. Aktien upp över 50% sen dess :/

MouZe
2016-07-11, 13:59
Hur fan hittar ni pokemons? Jag har gått runt i 20 minuter i kvarteret och inte hittat en enda. Är det bara att gå omkring och titta på skärmen tills det dyker upp en pokemon?

Försök så gott det går att hålla till i närheten av stops eller gym, sen har du pokemons som är i närheten av dig nere till höger på skärmen.
Under varje pokemon i den listan har du fotsteg, ju fler fotsteg ju längre bort är pokemonen, så det går rätt bra att triangulera pokemons genom att hålla koll på fotstegen om man ser någon speciell en i närheten. :)

Lite trist att det inte funkar mer som vanliga pokemon lir när det kommer till att fånga pokemons bara :P

Kallsone
2016-07-11, 14:05
Aha, då förstår jag vad fotstegen betyder! Ska ut på jakt snart igen :).

hugok
2016-07-11, 19:12
Hur tränar man upp sina pokemon? Jag har fångat en handfull nu men lyckas inte slåss mot dem i naturen. Och när jag kommer till ett gym ska jag tydligen vara högre level. Kan man slåss på gymmen när man är i den leveln (5)? Tycker det är trist att bara gå runt och kasta bollar.

Blaine
2016-07-11, 19:24
Spelet ser riktigt trist ut, men jag måste säga att det är positivt att folk rör på sig samtidigt som de spelar. Väldigt nyskapande!

Snobbe
2016-07-11, 19:44
Jag hoppas dom inför lite mer djup i spelet, dvs att man kan fighta folk o tradea o göra det lite mer community aktigt. Just nu verkar gymfighterna riktigt tråkiga eftersom man bara typ spammar på skärmen tills man vinner.

Med det sagt så spelar jag det ändå, tänkte köra ikväll på vilorna på löprundan.

Mell
2016-07-11, 20:08
Hur fixar man det på ios?

G_lund
2016-07-11, 20:57
https://www.facebook.com/SolsticeRetouch/videos/10103223533100996/

Filmklipp från en park fullsmockad med pokemonspelare i usa =)

Mell
2016-07-11, 21:05
Hittade nu: http://www.cnet.com/how-to/create-a-second-apple-id-for-downloading-apps-in-other-countries/

Starke75an
2016-07-11, 21:08
Köp ett fiskespö i istället, så kan ni äta upp det ni fångat. (Ni är inte riktiga som försöker fångar nått så dumt som inte ändå finns!) ��

Knaz
2016-07-11, 22:06
Är det överbelastning på servrarna eller nå? Var ute och gick över en timme och tänkte kläcka några ägg men den registrerade enbart 1,7km.. Jag kunde inte heller fånga några pokemon eller ta några stops. Den stod bara och ladda hela tiden..

Hade 4g hela vändan. Har en S7 Edge så telefon är det ju inga fel på.

Andy.da.wohoo
2016-07-11, 22:39
America has awoken :) läst att det brukar bli serverstrul när jänkarna vaknat.

J.V
2016-07-12, 05:02
America has awoken :) läst att det brukar bli serverstrul när jänkarna vaknat.Jupp. Det blev det lagom till deras morgon och ar det fortfarande. :D Det ar nog bra att de begransade spelet till tre lander till en borjan, vilket javla serverkaos det hade varit om hela varlden dragit i gang samtidigt. Gar ju iofs att komma runt med jailbreak och rooting, men det lar ju dra ner spelarantalet en hel del anda.

Intressant hur manga det ar som gar runt helt fixerade i telefonen sedan det slapptes. Aven om det sa klart var manga tidigare ocksa sa ar det tydlig skillnad.

Nu lar jag inte spela mycket mer an jag kan fran lagenheten (kommer at tva stops och ett gym :D) sa det ar inte hela varlden, men for mig buggar spelet utav bara helvete. iLur 6, senaste iOS, inte jailbreakad. Det hanger sig i princip varje gang jag fangar en Pokemon och laggar en del nar jag tar fram diverse menyer i spelet. Ar det nagon med iPhone som har markt av samma problem? Ominstallation hjalpte inte. Fungerar felfritt pa sambons HTC10.

Akerhage
2016-07-12, 06:57
Fått igång det nu, hittade 2 Pokemons på jobbet här, men GPSen eller något verkar inte funka här inne så får gå en runda hemåt sen och leta. (0 steg trots jag gått säker 500 steg här inne nu). Jag har dock aldrig lirat Pokemon innan så inte så haj på vad allt går ut på och viss taktik som säkert är bra att kunna redan från början.
...Någon som kan tipsa om en bra guide för just detta spelet? Så kan jag läsa på mig under dagen här innan jag beger mig iväg. Tycker konceptet är riktigt nice att man skall gå ut och traska runt. Eloge!

Griip
2016-07-12, 08:04
*facepalm*

Lallle
2016-07-12, 09:09
Dras det mycket data när man går runt med mobilen utomhus eller? Har inte så mycket data i Sverige så relevant för mig.

mela
2016-07-12, 09:18
Fått igång det nu, hittade 2 Pokemons på jobbet här, men GPSen eller något verkar inte funka här inne så får gå en runda hemåt sen och leta. (0 steg trots jag gått säker 500 steg här inne nu). Jag har dock aldrig lirat Pokemon innan så inte så haj på vad allt går ut på och viss taktik som säkert är bra att kunna redan från början.
...Någon som kan tipsa om en bra guide för just detta spelet? Så kan jag läsa på mig under dagen här innan jag beger mig iväg. Tycker konceptet är riktigt nice att man skall gå ut och traska runt. Eloge!

Hur stort är kontoret? Inte alltid en GPS på telefonen mäter varje steg utan distanser mellan olika mätpunkter.

Akerhage
2016-07-12, 10:03
Dras det mycket data när man går runt med mobilen utomhus eller? Har inte så mycket data i Sverige så relevant för mig.

läste det skulle dra 4-8mb/h bara. Men att man kan ladda ner offlinekarta över sitt område på Google Maps för att spara dels batteritid och dataförbrukning.

Mina steg registreras nu, tog nog bara lite tid innan det kom igång.
Ska försöka bli level 5 här, för har ett gym vid Ica Maxi bredvid här och ett PokeStop vid hållplatsen. Läste igenom en guide på IGN som hade lite matnyttig information.
http://www.ign.com/wikis/pokemon-go

Akerhage
2016-07-12, 10:42
En fråga. jag har ju fått typ 4st av samma här och 2 st övriga. Dom som är samma, det räcker att jag sparar en av dem va? Resten kan jag tradea till professorn då?
Sen funderar jag om jag ska power up och evolva nu? Eller ska man vänta tills man hittar någon speciell Pokemon för det?

Ponitus
2016-07-12, 16:03
Det bara fryser sig på min telefon, Oneplus X. Någon med samma problem?
Vill ju också spela! :(

Hönke
2016-07-12, 16:04
En fråga. jag har ju fått typ 4st av samma här och 2 st övriga. Dom som är samma, det räcker att jag sparar en av dem va? Resten kan jag tradea till professorn då?
Sen funderar jag om jag ska power up och evolva nu? Eller ska man vänta tills man hittar någon speciell Pokemon för det?

Samla alla du hittar, redan dem du har. Tror de är om man har 100st av en pokemon så kan de låsa upp en ovanlig pokemon.

Knaz
2016-07-12, 16:43
Det bara fryser sig på min telefon, Oneplus X. Någon med samma problem?
Vill ju också spela! :(
Det fryser på min också om jag använder viloläget som finns i appen. Kan inte göra något efter den varit i viloläge. Har en S7 edge.

Varit ute och gått en hel del idag. Kläckt en del ägg, bland annat ett 10km ägg. Fick scyther, 542cp nu.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Kimball
2016-07-12, 20:31
Dras det mycket data när man går runt med mobilen utomhus eller? Har inte så mycket data i Sverige så relevant för mig.

När jag och en polare var ute ~5h i lördags drogs totalt 136mb på mitt mobilabg för hela dagen. Så verkligen små mängder.

G_lund
2016-07-12, 22:22
Hur får ni upp cpn på era pokemon? Fightas mot gym?

Om man vinner över ett gym, behöver man lämna kvar sin pokemon där då?

Level 4 nu så imorgon ska det fightas gym :)

Edit. Går det att starta egna gym?
Jag bor 25 meter från en mellanstadieskola så det vore grymt att kunna fightas mycket från lägenheten.

Mell
2016-07-12, 22:32
Vart ser man hur många steg man gått?

Mouline
2016-07-13, 00:12
Älskar detta nörderi, kanon kul cardio!

Cooks
2016-07-13, 02:03
Har en 300ish(CP) Eevee, värt att lära evolve? '/

Akerhage
2016-07-13, 05:16
Level 7 nu, min bästa Pokemon är en Haunter på CP164. Är kanon att åka spårvagnen genom stan till och från jobbet för att få många PokeStops.

Är dock lite osäker på den här gymgrejen. Jag valde färgen röd nu och hade ett rött gym utanför mig men kunde aldrig lämna in någon Pokemon där och om jag skulle fightas så dog min Pokemon direkt. Men är det ändå bra att köra sådana gym-fighter?

Har ett till blått gym vid SKF i Göteborg där deras bästa hade en CP på bara 200-300 någonting, så tänkte jag vill ta över det.

Ska jag Power Upa mina bästa? Eller ska jag vänta för att Evolva dem?
Läser runt att deras "moves" ändras. Och att man ska spara sådana med bra moves. Men hur vet jag vilka Moves som är bra? Antar Moves är deras fighting-skills där, så min Haunter har Lick 10 och Sludge Bomb 50. Är det dessa som kommer ändras då vid varje Evolve?

En resa till och från jobbet, då jag tog lite omväg för att plocka PokeStops, så totalt 30min drar a 30% batteri på min Nexus 6, då är skärmstyrkan det lägsta. Så det suger fett med batteri iaf.

Akerhage
2016-07-13, 05:41
Samla alla du hittar, redan dem du har. Tror de är om man har 100st av en pokemon så kan de låsa upp en ovanlig pokemon.

Vart har du läst detta? För jag läser att man ska bara lämna in de dubletter man har för att få candy? Spara den bästa bara.
Borde ju vara bra samla stardust o candys tills man är högre i level, för chansen att man hittar en Pokemon med redan hög CP är väl större då och man får ut en bättre Pokemon genom att evolva o power up:a den istället för någon man fått nu i låg level?

forslund
2016-07-13, 07:50
Det retar mig att spelet inte har kommit till IOS här i Sverige än. Igår när jag skulle sova hörde jag en moppe tvärnita, en man skrika "Jag fick honom!!!" i extas.

Jag vill med :(

FilipFriberg
2016-07-13, 08:23
Det retar mig att spelet inte har kommit till IOS här i Sverige än. Igår när jag skulle sova hörde jag en moppe tvärnita, en man skrika "Jag fick honom!!!" i extas.

Jag vill med :(

Hittade nu: http://www.cnet.com/how-to/create-a-second-apple-id-for-downloading-apps-in-other-countries/

Orkar du fixa ett andra apple-id så går det.

forslund
2016-07-13, 10:09
Orkar du fixa ett andra apple-id så går det.

Jo, jag såg det. Men verkar som om det kommer lanseras här inom några dagar, så blir nog att vänta. :)

Simon
2016-07-13, 10:11
Jo, jag såg det. Men verkar som om det kommer lanseras här inom några dagar, så blir nog att vänta. :)

Har du tur kommer det under dagen, släpptes precis i tyskland iaf.

Knaz
2016-07-13, 11:25
Om man stoppar in en pokemon i ett gym, kan man få tillbaka den på något sätt då? Eller är den helt förlorad?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Ame
2016-07-13, 11:42
Om man stoppar in en pokemon i ett gym, kan man få tillbaka den på något sätt då? Eller är den helt förlorad?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Du får tillbaka den när den blir besegrad av ett annat team i gymmet.

G_lund
2016-07-13, 13:22
Cyklade 45 min omväg till gymmet idag :D

RassK
2016-07-13, 13:30
Fångat 20 pokemons - är level 4. Känner mig dum i huvet som inte ens fattar vad ett pokestop är eller vad man gör vid det. Däremot har jag gått ner 4%enheter kroppsfett på 2 dagar!

G_lund
2016-07-13, 13:39
Fångat 20 pokemons - är level 4. Känner mig dum i huvet som inte ens fattar vad ett pokestop är eller vad man gör vid det. Däremot har jag gått ner 4%enheter kroppsfett på 2 dagar!

du går dit och trycker på pokestopet på kartan..

Sen snurrar du det stora "myntet" som kommer upp på skärmen.. då får du 3-4 pokebollar och ibland något ägg osv.

Kimball
2016-07-13, 14:29
Har du tur kommer det under dagen, släpptes precis i tyskland iaf.

Indeed, drog ner tyska varianten så fort jag såg det, so far mindre problem än med Nya Zeeländska som jag körde innan. Antar att såväl tyska som kommande svenska kommer lira på samma EU servrar så.

Lvl 18, går lite väl trögt att lvla nu, speciellt då Kållered endast har ~5 stops totalt och därav inte så hög densitet av pokemon spawns! en jäkla skillnad att glida runt i centrala GBG!

Har en 300ish(CP) Eevee, värt att lära evolve? '/

Kan vara, tror mina 2 Jolteons var runt 330 innan evolve, blev ~600 :/
Har en 536 Drowsee jag däremot ser fram emot att evolva, borde bli +1k.

G_lund
2016-07-13, 14:36
Indeed, drog ner tyska varianten så fort jag såg det, so far mindre problem än med Nya Zeeländska som jag körde innan. Antar att såväl tyska som kommande svenska kommer lira på samma EU servrar så.

Lvl 18, går lite väl trögt att lvla nu, speciellt då Kållered endast har ~5 stops totalt och därav inte så hög densitet av pokemon spawns! en jäkla skillnad att glida runt i centrala GBG!



Kan vara, tror mina 2 Jolteons var runt 330 innan evolve, blev ~600 :/
Har en 536 Drowsee jag däremot ser fram emot att evolva, borde bli +1k.



Hittar du pokemons med högre cp när du har högre level eller?
Är själv på level 6 och mina högsta är ~130. Får ju tokstryk när jag testar gym där pokemonsen har 4-500.

RassK
2016-07-13, 15:15
du går dit och trycker på pokestopet på kartan..
Sen snurrar du det stora "myntet" som kommer upp på skärmen.. då får du 3-4 pokebollar och ibland något ägg osv.

Ah, kollade på IGN's guidefilmer och drog ut en sväng. Nu är jag level 6 med högre level pokemons (130+) och ett ägg på häckning. Jävla förvirrande i början. När ska man få slåss mot folk som inte sitter i ett gym och häckar med cepehög level?

Snubben
2016-07-13, 16:52
Om ni ser någon i Stockholm som springer runt mellan Stureplan/Slussen och sen runt södermalm med mobilen i högsta hugg, skjutandes pokebollar, så är det bara jag - no need to worry. :D

mangemani
2016-07-13, 17:08
är redan så deprimerande/sorgligt att se folk sitta och smsa, fippla på med mobilerna när de tex sitter ute i solen, nu blir det ännu mer deprimerande/sorgligt att se folk springa omkring med blicken ned i mobilen vart de än går också.

Anton Fräs
2016-07-13, 17:23
är redan så deprimerande/sorgligt att se folk sitta och smsa, fippla på med mobilerna när de tex sitter ute i solen, nu blir det ännu mer deprimerande/sorgligt att se folk springa omkring med blicken ned i mobilen vart de än går också.

Ja gud vad tråkigt att folk är ute och rör på sig och leker med varandra.

G_lund
2016-07-13, 17:25
är redan så deprimerande/sorgligt att se folk sitta och smsa, fippla på med mobilerna när de tex sitter ute i solen, nu blir det ännu mer deprimerande/sorgligt att se folk springa omkring med blicken ned i mobilen vart de än går också.

Jag har varit ute och letat pokemons ~75 minuter idag.

-Cyklat genom stadsdelar jag sällan besöker.
-Cyklat in på små återvändsgator jag aldrig besökt tidigare.
-Pratat med tre personer jag inte träffat tidigare.


Bra att folk rör på sig mer.
Bra för folk som annars fastnar i lägenheten (typ light depression/social fobi)

blåvitt
2016-07-13, 17:31
är redan så deprimerande/sorgligt att se folk sitta och smsa, fippla på med mobilerna när de tex sitter ute i solen, nu blir det ännu mer deprimerande/sorgligt att se folk springa omkring med blicken ned i mobilen vart de än går också.

Och jag tycker det är sorgligt att du alltid är en sån dömande liten gnällpelle.

Tricklew
2016-07-13, 18:00
är redan så deprimerande/sorgligt att se folk sitta och smsa, fippla på med mobilerna när de tex sitter ute i solen, nu blir det ännu mer deprimerande/sorgligt att se folk springa omkring med blicken ned i mobilen vart de än går också.

Håller med, tänk att vara ute och röra sig bland folk när man hade kunnat sitta hemma och måla leksaker, vad sysslar folk med.

C h r i s
2016-07-13, 18:44
http://orig09.deviantart.net/dfb2/f/2015/263/6/3/triggered_by_mrlorgin-d9aahmc.png

Så länge inte folk bryter sig in hos mig för att fånga en pokemon så bryr jag mig inte, bra att man rör på sig! :D

orcus
2016-07-13, 18:58
Blev precis lvl 9, håller ett gym i stan med min 419 zubat haha. Väntar på att någon ska ta det från mig ^^

Men blev glad, fick en cubone från ett ägg jag kläckte :D dock bara 114 i cp

Snubben
2016-07-13, 19:38
Jag har varit ute och letat pokemons ~75 minuter idag.

-Cyklat genom stadsdelar jag sällan besöker.
-Cyklat in på små återvändsgator jag aldrig besökt tidigare.
-Pratat med tre personer jag inte träffat tidigare.


Bra att folk rör på sig mer.
Bra för folk som annars fastnar i lägenheten (typ light depression/social fobi)

... alla återvändsgator?
https://i.redd.it/wr9cgq1vaz8x.jpg

:D

G_lund
2016-07-13, 20:30
Haha.

Lär vara många som undrar vad fan som händer utanför dem. :D

Är level 7 nu och jag tycker det går rätt tungt att levla alltså.

Kallsone
2016-07-13, 20:44
Hur får ens pokemon högre CP? Ska man transfer'a alla dubletter och endast behålla sin starkaste av varje pokemon?

nissenice
2016-07-13, 21:07
Haha.

Lär vara många som undrar vad fan som händer utanför dem. :D

Är level 7 nu och jag tycker det går rätt tungt att levla alltså.

känner igen det där är 12 nu och satan va segt det går!
men jag multitaskade idag så plockade 1 liter blåbär på min jakt ;)

Kimball
2016-07-13, 22:31
Hittar du pokemons med högre cp när du har högre level eller?
Är själv på level 6 och mina högsta är ~130. Får ju tokstryk när jag testar gym där pokemonsen har 4-500.

Precis så, de scale:ar med din egen lvl, vilket ledet till att player lvl är det allra första att fokusera på. Slänga 10k dust på en pokemon som byts ut 2-3lvlar senare är slöseri, om möjligt släng inte dust innan lvl 20 om man verkligen inte måste för att slå folks gym. Man bör lära sig dodga bra för att kunna slå gym med några 100 lägre cp dock, hett tips. :)

Hur får ens pokemon högre CP? Ska man transfer'a alla dubletter och endast behålla sin starkaste av varje pokemon?

Man kan lvla up de med candies och dust, men sannolikt kommer man finna bättre variant bara några lvlar senare, så ja, i princip kan man transfers alla mons utom den med högst cp, man bör dock även ta i beaktning vilka attacker monen har, då 2 st mons på samma CP men olika 1a och 2a attack kan göra oerhört stor skillnad. Märkte det först idag dock, så kan inte utveckla det mer atm.

Knaz
2016-07-13, 22:49
Hur känslig är gpsen när de gäller till att samla km till äggen? Var ute och cykla närmare 1,5 timme men fick kanske 2 km..

Det ladda mycket ikväll också, förmodligen för att folket i USA är vaket. Igår mitt på dagen funka de klockrent när jag var ute och gick.. Men måste man gå och inte cykla för att samla km?

tomccc
2016-07-13, 23:13
Är det smartare att spara ägg till högre lvlar för chans på högre CP?
Använder ni godis och evolva för xp?

tomccc
2016-07-13, 23:14
Hur känslig är gpsen när de gäller till att samla km till äggen? Var ute och cykla närmare 1,5 timme men fick kanske 2 km..

Det ladda mycket ikväll också, förmodligen för att folket i USA är vaket. Igår mitt på dagen funka de klockrent när jag var ute och gick.. Men måste man gå och inte cykla för att samla km?
Appen måste vara igång, stäng av strömsparläge på telefonen.

Knaz
2016-07-13, 23:21
Appen måste vara igång, stäng av strömsparläge på telefonen.

Jag vet. Som sagt, funka bra igår när jag var ute och promenera på dagen.

Kan man inte cykla för att samla km eller är det för att servrarna är överbelastade pga usa?

Ame
2016-07-13, 23:30
Jag vet. Som sagt, funka bra igår när jag var ute och promenera på dagen.

Kan man inte cykla för att samla km eller är det för att servrarna är överbelastade pga usa?

Det finns en hastighetsbegränsning, var den gränsen går vet nog ingen men cyklar man fort så kanske det är tillräckligt för att gå över. Men att cykla i lugnt tempo går alldeles utmärkt.

Knaz
2016-07-13, 23:35
Det finns en hastighetsbegränsning, var den gränsen går vet nog ingen men cyklar man fort så kanske det är tillräckligt för att gå över. Men att cykla i lugnt tempo går alldeles utmärkt.

Skulle vara intressant och veta vart den går. Cyklade runt på en gammal oväxlad kärringcykel, mest i stadsmiljö så fort har det ju inte gått.

Någon som vet?

tomccc
2016-07-13, 23:42
Skulle vara intressant och veta vart den går. Cyklade runt på en gammal oväxlad kärringcykel, mest i stadsmiljö så fort har det ju inte gått.

Någon som vet?
Det ska inte vara några problem, jag tror snarare på din telefon i sånt fall.

Knaz
2016-07-13, 23:52
Då tror jag mer på överbelastade servrar. Hade problem i förrgår kväll när jag var ute och gick också medan de funka bra igår mitt på dagen.

Har en S7 Edge så telefonen ska det inte vara några problem med. Ska försöka ta mig ut med cykeln i morgon på dagen så får vi se.

Derbel McDillet
2016-07-14, 01:33
Hehe. Hittade ett alldeles eget gym. Har en 13cp Drowzee som håller ställningarna så jag är glad om jag har kvar det till imorn :)

svenbanan
2016-07-14, 03:04
Vad är oddsen på att detta kommer funka på min skruttiga iphone 4 ???

Tomten
2016-07-14, 03:27
Vad är oddsen på att detta kommer funka på min skruttiga iphone 4 ???

Här är system requirements för alla plattformar.

Enligt texten så kräver det Iphone 5+.

Du kan med andra ord eventuellt få igång spelet, men räkna inte med att det fungerar, och du kommer nog inte ens se det i appstore om du inte har IOS 8+ installerat.

Android

Android 4.4 to Android 6.0.1
(Android N will not supported until the official Android release)
Preferred resolution of 720x1280 pixels (Not optimized for tablet)
Strong internet connection (Wi-Fi, 3G, or 4G)
GPS and Location Services
Intel CPUs are not supported

iOS

iPhone 5+
iOS 8+
Strong internet connection (Wi-Fi, 3G, or 4G)
GPS and Location Services
Jailbroken devices are not supported

Hönke
2016-07-14, 05:39
Skulle vara intressant och veta vart den går. Cyklade runt på en gammal oväxlad kärringcykel, mest i stadsmiljö så fort har det ju inte gått.

Någon som vet?

Kör man över 20km så räknar inte spelet det.

Griip
2016-07-14, 08:25
är redan så deprimerande/sorgligt att se folk sitta och smsa, fippla på med mobilerna när de tex sitter ute i solen, nu blir det ännu mer deprimerande/sorgligt att se folk springa omkring med blicken ned i mobilen vart de än går också.

Inte bara det.. svart på vitt att det ær ett CIA-ægt bolag som står bakom skapelsen. Infowars har 2 eller fler artiklar om spelet redan.. bæsta kommentarerna angående øvervakningen, den olagliga data-insamlingen och den 'Terms of service' som tar 30 dagar att læsa lyder ungefær såhær:

"Men vi visste ju redan att vi var øvervakade så vem bryr sig!"....

:laugh:


Ok now, carry on..

C h r i s
2016-07-14, 08:41
Bara Griip och hans foliehatt igen, ignorera... :)

Griip
2016-07-14, 08:47
Bara Griip och hans foliehatt igen, ignorera... :)

Jag har faktiskt uppgraderat till en sånhær:

http://www.cosmask.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/3025-1014-a0-1.jpg

Knaz
2016-07-14, 09:37
Kör man över 20km så räknar inte spelet det.

Jag har kollat runt lite och sett väldigt olika, 10mph, 15 mph, 20 mph och sedan 20 km timmen.

Derbel McDillet
2016-07-14, 12:35
Jag har kollat runt lite och sett väldigt olika, 10mph, 15 mph, 20 mph och sedan 20 km timmen.

Över huvud taget verkar det lite buggat dock. Jag kan gå en km och inte ens få 200m på mina ägg.

Kallsone
2016-07-14, 12:40
Över huvud taget verkar det lite buggat dock. Jag kan gå en km och inte ens få 200m på mina ägg.

Jag måste ha skärmen igång hela tiden och trycka lite emellanåt så skärmen inte släcks... Vilket är väldigt störigt.

Knaz
2016-07-14, 13:10
Jag måste ha skärmen igång hela tiden och trycka lite emellanåt så skärmen inte släcks... Vilket är väldigt störigt.
Du har väl inställningar på telefonen som bestämmer när skärmen ska släckas. Har ställt in min på max, 10 minuter innan skärmen stängs av.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Snobbe
2016-07-14, 13:21
Du har väl inställningar på telefonen som bestämmer när skärmen ska släckas. Har ställt in min på max, 10 minuter innan skärmen stängs av.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Lägg in batterysaver i settings så blir skärmen svart om du vänder telefonen ner när du är inne i pokemon så drar den lite mindre iaf.

Knaz
2016-07-14, 13:38
Lägg in batterysaver i settings så blir skärmen svart om du vänder telefonen ner när du är inne i pokemon så drar den lite mindre iaf.
Funkar inte för mig. Spelet fryser efter jag använder viloläget i appen. Men klarar mig ett par timmar så jag klagar inte.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Kabuto
2016-07-14, 13:59
Är inte helt ovanligt att kontakten tappas till servern. Men man är kvar i spelet ändå med den vita laddningsbollen till vänster som roterar hela tiden. Har nog missat en hel del pokemons på det sättet.

FilipFriberg
2016-07-14, 14:11
Är inte helt ovanligt att kontakten tappas till servern. Men man är kvar i spelet ändå med den vita laddningsbollen till vänster som roterar hela tiden. Har nog missat en hel del pokemons på det sättet.
Sjukt drygt är det! Behöver starta om skiten så ofta pga det -.-

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Derbel McDillet
2016-07-14, 17:47
Försökte spöa ett litet gym men det buggade. Stängde ner och satte på men spelet vägrade starta slagsmålet. Försökte säkert tio ggr men det längsta jag kom var att "GO" täckte skärmen och fighten startade aldrig :(

Mell
2016-07-14, 19:11
Tjänar man något på att slåss mot starka pokemons på ett gym som hör till sitt eget eller något annat team? Blir ens pokemons starkare ellr nåt sånt av det?

Mina svaga pokemons instadör ju direkt om jag tar en fight. För många nötare här inne i stan.

Mell
2016-07-14, 19:26
Vad är era bästa tips för att levla snabbt?

Stötte på ett pokestop där någon använt sånt lila glitter på idag. Blev riktigt awkward då vi stod typ 6 nördar vid det i ~20 min och tog pokemons och låtsades inte om som att vi la märke till varandra -:D

Kallsone
2016-07-14, 19:38
Min sambo förbjuder mig från att spela när vi går ut med hunden, hon säger att det är töntigt. Går miste om extremt mycket pokemons och XP pga detta.

Anton Fräs
2016-07-14, 19:43
Min sambo förbjuder mig från att spela när vi går ut med hunden, hon säger att det är töntigt. Går miste om extremt mycket pokemons och XP pga detta.

Då rekommenderar jag att du säger att hon är töntig och gör som du själv vill.

Knaz
2016-07-14, 19:53
Min sambo förbjuder mig från att spela när vi går ut med hunden, hon säger att det är töntigt. Går miste om extremt mycket pokemons och XP pga detta.

Som ovanstående säger, eller så har du bara spelet på i fickan och samlar km för att kläcka ägg. Alltid något.

F Ultra
2016-07-14, 20:10
Inte bara det.. svart på vitt att det ær ett CIA-ægt bolag som står bakom skapelsen. Infowars har 2 eller fler artiklar om spelet redan.. bæsta kommentarerna angående øvervakningen, den olagliga data-insamlingen och den 'Terms of service' som tar 30 dagar att læsa lyder ungefær såhær:

"Men vi visste ju redan att vi var øvervakade så vem bryr sig!"....

:laugh:


Ok now, carry on..

Tror man det så är man svagsint. CIA har inget som helst behov av att skapa en spelapp för att sedan spela in vilka positioner som personer springer runt på stan för att fånga Pokemons. Om de vill spana på dig så behöver de bara ringa direkt till Google, Apple, Microsoft.

Mell
2016-07-14, 20:15
Hur gör man för att byta in sina pokemondubletter?

Knaz
2016-07-14, 21:36
Hur gör man för att byta in sina pokemondubletter?

Du går in på den pokemon du vill skicka bort, scrollar ner tills de står en knapp med transfer.

Du får en godis för den men du kan aldrig på tillbaka den pokemonen.

Servrarna ligger nere igen..

Mouline
2016-07-15, 00:41
Min sambo förbjuder mig från att spela när vi går ut med hunden, hon säger att det är töntigt. Går miste om extremt mycket pokemons och XP pga detta.



Gör slut, hon måste ju acceptera den du är!

Griip
2016-07-15, 05:01
Tror man det så är man svagsint. CIA har inget som helst behov av att skapa en spelapp för att sedan spela in vilka positioner som personer springer runt på stan för att fånga Pokemons. Om de vill spana på dig så behöver de bara ringa direkt till Google, Apple, Microsoft.

Behøver "bara"? Dem vill ju givetvis kringgå det samtalet. Inte læst så mycket om hur programmet funkar men folk går væl runt på lite alla møjliga mindre traffikerade stællen med kameran i høgsta hugg? Hur som kan man se vart det leder och vilka møjligheter det ger. Har du en dissident(En stor/farlig dissident, typ Alex Jones..) som du vill jævlas med alternativt filma ær det ju bara å trycka upp några pokemons i hans trædgård. Eller om du helt enkelt vill ha bild øver stællen dit satelliter och drønare inte når, tex under broar och inomhus i større byggnader..

Och argumentet/tanken att det inte ær CIA/valfri nyttiga-idioter-grupp som "ligger bakom" skapelsen utan att det givetvis ær en "naturlig process/utveckling" osv ær en sund och smart ide tills man førstår att det inte innebær att dem inte ligger bakom utvecklingen utan snarare tværtom. Då førstår man ju att sjælvklart ligger dem bakom det/har en slev i soppan. Hade dem inte haft det hade dem varit værdeløsa strateger och tænkare - vilket dem inte ær. Att tro att værldens størsta militær-intelligens inte ær såpass smarta att førstå att det ær 2016s størsta chans till utvidgad intelligens/information det, kæra du, ær svagsint.. ;)

Kimball
2016-07-15, 06:54
Vad är era bästa tips för att levla snabbt?


Fånga massor och massor av pidgeys / weedles / rattatas - popa lucky egg - evolva 12-candy steget over and over i 30min - profit.

Kallsone
2016-07-15, 09:13
Fånga massor och massor av pidgeys / weedles / rattatas - popa lucky egg - evolva 12-candy steget over and over i 30min - profit.

Vad innebär det? "evolva 12-candy steget over and over i 30min"

J.V
2016-07-15, 09:34
Behøver "bara"? Dem vill ju givetvis kringgå det samtalet. Inte læst så mycket om hur programmet funkar men folk går væl runt på lite alla møjliga mindre traffikerade stællen med kameran i høgsta hugg? Hur som kan man se vart det leder och vilka møjligheter det ger. Har du en dissident(En stor/farlig dissident, typ Alex Jones..) som du vill jævlas med alternativt filma ær det ju bara å trycka upp några pokemons i hans trædgård. Eller om du helt enkelt vill ha bild øver stællen dit satelliter och drønare inte når, tex under broar och inomhus i større byggnader..

Och argumentet/tanken att det inte ær CIA/valfri nyttiga-idioter-grupp som "ligger bakom" skapelsen utan att det givetvis ær en "naturlig process/utveckling" osv ær en sund och smart ide tills man førstår att det inte innebær att dem inte ligger bakom utvecklingen utan snarare tværtom. Då førstår man ju att sjælvklart ligger dem bakom det/har en slev i soppan. Hade dem inte haft det hade dem varit værdeløsa strateger och tænkare - vilket dem inte ær. Att tro att værldens størsta militær-intelligens inte ær såpass smarta att førstå att det ær 2016s størsta chans till utvidgad intelligens/information det, kæra du, ær svagsint.. ;)Har du nagra bevis for det har, nagot som haller utan for foliehatten? Fjant.

Griip
2016-07-15, 09:59
Har du nagra bevis for det har, nagot som haller utan for foliehatten? Fjant.

Bevis før vad?

Før stora ideer och begrepp før dig? :)

Ett Orm
2016-07-15, 10:05
Är det nån här som fångat pikachu som första? Såg att det skulle gå om man ignorerar ett antal i början.

shadowfire
2016-07-15, 10:53
vilken version kör ni? 29.2 eller 29.0?

Knaz
2016-07-15, 11:29
Har 29.0 nu, vad är det för skillnad?

shadowfire
2016-07-15, 11:32
Har 29.0 nu, vad är det för skillnad?

ingen aning, drog in den senare versionen och kör den nu...
inte en enda pokemon här ute i skogen där jag bor dock :(

PureWhey
2016-07-15, 12:06
Snart fixar jag fasen det fast det inte släppts "officielt" i Sverige, vet någon när det skall släppas på riktigt eller är det osäkert?

Grazzafukkinrazzi
2016-07-15, 12:21
Bevis før vad?

Før stora ideer och begrepp før dig? :)

Skillanden på de/dem verkar vara en för "stor idé" för dig :)

Pitepalt
2016-07-15, 12:31
Snart fixar jag fasen det fast det inte släppts "officielt" i Sverige, vet någon när det skall släppas på riktigt eller är det osäkert?

Hade tänkt vänta och ladda ner och testa när det släpptes men orkade inte vänta längre så gjorde det alldeles nyss. Trodde att det skulle vara jobbigt att få ner men oj vad enkelt det var, iaf till android. Hade gjort det för länge sedan om jag visste att det skulle ta ca 2min :smash:

Griip
2016-07-15, 13:17
Skillanden på de/dem verkar vara en för "stor idé" för dig :)

Min næstan 4-språkiga hjærna bryr sig føga :)

PureWhey
2016-07-15, 13:22
Jo där går det ju enkelt men på iPhone måste man tanka från konto i annan region osv


Skickat från min iPhone med Tapatalk

G_lund
2016-07-15, 14:11
Är det nån här som fångat pikachu som första? Såg att det skulle gå om man ignorerar ett antal i början.

Nej. Däremot hittade jag en vild igår.

G_lund
2016-07-15, 14:12
Hur gör jag om jag vill lämna in en av mina pokemons i ett gym som mitt team redan har?

Vissa gym verkar ju ha 2 pokemons, andra 3, 4 eller 5st.

Har besökt flera gym men inte lyckats lämna någon av mina pokemons där. :(

J.V
2016-07-15, 14:17
edit: Mi scusi, off topic.

Holmeros
2016-07-15, 14:21
Jo där går det ju enkelt men på iPhone måste man tanka från konto i annan region osv


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Någon sjysst rackare har lagt upp ett konto och ber folk att ge fan i att byta lösenord så man kan använda det för att logga in på australiens appstore, dra hem spelet sen byta tillbaka appstore-kontot till sitt egna igen.

http://caosk-esports.com/index.php?site=forum_topic&topic=755

Holmeros
2016-07-15, 14:22
Är det nån här som fångat pikachu som första? Såg att det skulle gå om man ignorerar ett antal i början.

Installerade spelet idag men har inte börjat än. Hade tänkt testa detta "easter egg" :)

PureWhey
2016-07-15, 14:25
Någon sjysst rackare har lagt upp ett konto och ber folk att ge fan i att byta lösenord så man kan använda det för att logga in på australiens appstore, dra hem spelet sen byta tillbaka appstore-kontot till sitt egna igen.



http://caosk-esports.com/index.php?site=forum_topic&topic=755



Kommer man inte behöva byta region sen när det officiellt kmr i Sverige?

Cooks
2016-07-15, 14:49
Behøver "bara"? Dem vill ju givetvis kringgå det samtalet. Inte læst så mycket om hur programmet funkar men folk går væl runt på lite alla møjliga mindre traffikerade stællen med kameran i høgsta hugg? Hur som kan man se vart det leder och vilka møjligheter det ger. Har du en dissident(En stor/farlig dissident, typ Alex Jones..) som du vill jævlas med alternativt filma ær det ju bara å trycka upp några pokemons i hans trædgård. Eller om du helt enkelt vill ha bild øver stællen dit satelliter och drønare inte når, tex under broar och inomhus i større byggnader..

Och argumentet/tanken att det inte ær CIA/valfri nyttiga-idioter-grupp som "ligger bakom" skapelsen utan att det givetvis ær en "naturlig process/utveckling" osv ær en sund och smart ide tills man førstår att det inte innebær att dem inte ligger bakom utvecklingen utan snarare tværtom. Då førstår man ju att sjælvklart ligger dem bakom det/har en slev i soppan. Hade dem inte haft det hade dem varit værdeløsa strateger och tænkare - vilket dem inte ær. Att tro att værldens størsta militær-intelligens inte ær såpass smarta att førstå att det ær 2016s størsta chans till utvidgad intelligens/information det, kæra du, ær svagsint.. ;)

Märks att du inte spelat, men du går med kameran rakt ned i backen som när du smsar, om du är 60+ kanske du håller telefonen så kameran pekar rakt fram men yngre personer går med den rakt ned i backen. Dessutom så stänger iaf jag/dom flesta av den funktionen då det blir svårare att fånga pokémons annars och det slukar mer batteri. Have fun lookin' at the ground, CIA!

För övrigt måste jag slå ett slag för min Samsung Galaxy S7. Var ute i ca 5h igår med ljusstyrkan på adaptiv eller vad det heter, låg nog runt medel hela tiden, gick från 100% till ca 30% batteri, galet nöjd med den tiden!

Cooks
2016-07-15, 14:53
Hur gör jag om jag vill lämna in en av mina pokemons i ett gym som mitt team redan har?

Vissa gym verkar ju ha 2 pokemons, andra 3, 4 eller 5st.

Har besökt flera gym men inte lyckats lämna någon av mina pokemons där. :(

Hur många pokémons ett gym har beror på gymmets level, som du kan öka på för att få plats med en egen pokémon. Uppe till vänster ser du prestige/level där står det oftast också 6000/8000 då är det tre pokémon där och du måste öka prestige på gymmet med 2000 för att få plats med en till. Då går du in med en pokémon i taget och spöar de som redan är där inne (friendly fight), det jag märkt är att om du är högre CP än den pokémon du slår får du runt 100-200 prestige till gymmet bara, är du lägre får du däremot 500+ för varje fight du vinner.

Hänger du med? :)

shadowfire
2016-07-15, 15:17
fick en liten jävel inne på J.C. iaf... men satans svåra en del verkar vara att fånga med bollar.

G_lund
2016-07-15, 16:50
Hur många pokémons ett gym har beror på gymmets level, som du kan öka på för att få plats med en egen pokémon. Uppe till vänster ser du prestige/level där står det oftast också 6000/8000 då är det tre pokémon där och du måste öka prestige på gymmet med 2000 för att få plats med en till. Då går du in med en pokémon i taget och spöar de som redan är där inne (friendly fight), det jag märkt är att om du är högre CP än den pokémon du slår får du runt 100-200 prestige till gymmet bara, är du lägre får du däremot 500+ för varje fight du vinner.

Hänger du med? :)

Inte riktigt, men jag ska ner till ett gym här utanför och testa.

Friendly fights alltså. :)

Cooks
2016-07-15, 18:00
Inte riktigt, men jag ska ner till ett gym här utanför och testa.

Friendly fights alltså. :)

Blev det lättare att förstå med gymmet framför dig? :D

Derbel McDillet
2016-07-15, 18:33
Mäh, det fruktansvärda hände.. Pokébollarna tog slut! Missade massa pokémon dock inga nya som tur var. Får skita i fångandet ett tag och bara besöka stops till jag har 50st eller nåt.

Cooks
2016-07-15, 18:39
Mäh, det fruktansvärda hände.. Pokébollarna tog slut! Missade massa pokémon dock inga nya som tur var. Får skita i fångandet ett tag och bara besöka stops till jag har 50st eller nåt.

Brukar leta efter ett ställe med många pokéstops nära varandra så går jag bara fram och tillbaka, du kan ta samma PS med 5 min mellanrum

Kabuto
2016-07-15, 18:46
Är så segt att man har så få pokestops här..

Derbel McDillet
2016-07-15, 18:51
Vad är folk för lvl och vad är era starkaste pokemon? Jag är 11 och har en 470 magneton. Har dock inte använt en enda candy än.

Cooks
2016-07-15, 19:38
Vad är folk för lvl och vad är era starkaste pokemon? Jag är 11 och har en 470 magneton. Har dock inte använt en enda candy än.

Vaporeon ca 800, lvl 17

shadowfire
2016-07-15, 19:50
Vad är det för ägg ni pratar om och vad gör man med det?
Vad är evolve?

Har bara fångat 5 pokemons än så länge och springer runt med mina bollar.

Kallsone
2016-07-15, 20:12
Hur fan får era pokemons så hög CP? Min högsta är på lvl 140 och den har jag hittat.

Knaz
2016-07-15, 20:13
För övrigt måste jag slå ett slag för min Samsung Galaxy S7. Var ute i ca 5h igår med ljusstyrkan på adaptiv eller vad det heter, låg nog runt medel hela tiden, gick från 100% till ca 30% batteri, galet nöjd med den tiden!

Har en S7 edge och jag håller med. Var ute många timmar jag med, ljusstyrkan hade jag ganska högt, nästan på max och inget viloläge och batteriet höll hur bra som helst ändå.

Cooks
2016-07-15, 20:32
Hur fan får era pokemons så hög CP? Min högsta är på lvl 140 och den har jag hittat.

Ju högre trainer level du är, ju starkare pokémons hittar du :)

Kabuto
2016-07-15, 21:30
Är level 10 nu men hittade en 400 Magneton när jag var level 9.

Vattenflaska
2016-07-15, 21:42
Kostar spelet något?

Kimball
2016-07-15, 22:18
Kostar spelet något?

Nope.

Ponitus
2016-07-16, 10:21
Är det enbart CP man ska ta hänsyn till eller spelar attacker olika roll med? Typ att eld-pokemons kanske förlorar mot en vattenpokemon även att eldpokemonen har betydligt högre CP?

rexb
2016-07-16, 10:24
Är det enbart CP man ska ta hänsyn till eller spelar attacker olika roll med? Typ att eld-pokemons kanske förlorar mot en vattenpokemon även att eldpokemonen har betydligt högre CP?
Vet inte hur mycket skillnad olika typer är jämfört med cp. Har två Pokémon samma cp så vinner vatten över eld däremot.

forslund
2016-07-16, 10:27
Kostar spelet något?

Inte än men det lär inte dröja länge...

Fogel
2016-07-16, 11:06
Pokemon Go finns nu i Sverige att hämta från Play!

Diomedea exulans
2016-07-16, 11:06
Är det här spelet som alla andra såna här spel: Roligt i början, men sen krävs det mer och mer jobb för att man ska kunna uppgradera sina gubbar eller komma vidare i spelet på något annat sätt, och efter tre veckor kommer man på sig själv med att tycka att det är aptråkigt 90 % av tiden?

Fogel
2016-07-16, 11:13
Är det här spelet som alla andra såna här spel: Roligt i början, men sen krävs det mer och mer jobb för att man ska kunna uppgradera sina gubbar eller komma vidare i spelet på något annat sätt, och efter tre veckor kommer man på sig själv med att tycka att det är aptråkigt 90 % av tiden?

Svårt att veta när det inte varit ute så länge, men mest troligen kommer populäriteten sjunka. Men hur mycket är oklart.

Diomedea exulans
2016-07-16, 11:16
Svårt att veta när det inte varit ute så länge, men mest troligen kommer populäriteten sjunka. Men hur mycket är oklart.

Jag är redan fast i ett sånt spel: Star Wars Heroes. Jag har kommit till en punkt där jag måste slå ihjäl Storm Troopers i typ en timme för att kunna ge Yoda pyttelite mer agility. Enformigt, men är man beroende så är man.

PureWhey
2016-07-16, 11:32
Finns på AppStore nu :)

PureWhey
2016-07-16, 12:58
Körde inte Pickachutricket, funkar det? Ska jag börja om?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Cooks
2016-07-16, 13:00
Körde inte Pickachutricket, funkar det? Ska jag börja om?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nej, börja inte om. Finns gott om Pikachus :-)

För att förtydliga, det verkar som att det fungerar men är inte värt att börja om för

J.V
2016-07-16, 14:22
https://twitter.com/MrNobre/status/754144048529625088

Tricklew
2016-07-16, 14:34
Kul att det har kommit till Sverige.

Tråkigt att det är omöjligt att komma in. *gah!*

rexb
2016-07-16, 15:27
Blir frustrerad hahah 😭

mattilainen
2016-07-16, 17:40
om ni känner er sura, så var jag lite ledsen förut.. La två lures på två stops och sen ett lucky egg för dubbel xp och skulle börja evolva. Precis efter så hänger det sig och sen inte kommit in förrän nu, ca 3 timmar senare. GG

Hönke
2016-07-16, 17:42
Spelet hade blivit hackat. Därför man inte kom in. Men ska funka nu.

arogen
2016-07-16, 17:47
Okej, jag var Pokémon-nörd förut och gillar det. Men nu.. jag och och kompis fick tvärnita med bilen när en tjej sprang rätt ut i gatan med mobilen i högsta hugg. "Förlåt, jag leta Pokémon" sa hon.

StarkaUlf
2016-07-16, 17:53
Okej, jag var Pokémon-nörd förut och gillar det. Men nu.. jag och och kompis fick tvärnita med bilen när en tjej sprang rätt ut i gatan med mobilen i högsta hugg. "Förlåt, jag leta Pokémon" sa hon.

*facepalm*

BobaFett
2016-07-16, 18:04
Har laddat ner spelet till iOS. Det kraschar efter titelskärmen.

mattilainen
2016-07-16, 18:16
Är det enbart CP man ska ta hänsyn till eller spelar attacker olika roll med? Typ att eld-pokemons kanske förlorar mot en vattenpokemon även att eldpokemonen har betydligt högre CP?

Det beror även på vilka som är effektiva mot vilka.

http://onlinefanatic.com/wp-content/uploads/2016/07/Pokemon-Strength-and-Weakness-Chart.png

Här kan ni även se vad som kommer i vilka ägg.

http://i.imgur.com/9HdbtXA.jpg

Ponitus
2016-07-16, 18:26
Åh.

Kom äntligen in i spelet! - Klädde på mig för att gå ut - Gick ut - Krasch - Kommer inte in igen.. suck

Mouline
2016-07-16, 22:35
https://twitter.com/MrNobre/status/754144048529625088

Fast.. man ser ju inte varandras spawns?
Wtf?

Stefanski
2016-07-16, 22:44
Om ni hade fått börja om från början vad hade ni gjort annorlunda?

Cooks
2016-07-17, 00:44
Fast.. man ser ju inte varandras spawns?
Wtf?

Alla ser alla pokémons som dyker upp, enda undantaget är om du har en sån där incense då är det bara du som ser de pokémons som den drar till sig :-)

Kallsone
2016-07-17, 08:12
Om ni hade fått börja om från början vad hade ni gjort annorlunda?

Lärt mig hur man kastar pokeballs. Vet fortfarande inte riktigt, har riktigt svårt att fånga pokemons. Och spelet hänger sig alltid när jag går igenom parken där alla pokestops finns.

FabianH
2016-07-17, 09:00
Har laddat ner spelet till iOS. Det kraschar efter titelskärmen.

Samma här, vilken IOS-version kör du?

Lallle
2016-07-17, 10:11
Basic fråga: Om det t.ex. dyker upp en magnemite i mitt vardagsrum, är det bara jag som kan fånga den eller kan andra se den? Och om det senare gäller, försvinner den för mig om nån annan fångar den?

Kabuto
2016-07-17, 10:35
Ja andra ser den och andra kan fånga den efter du fångat den.

Lallle
2016-07-17, 13:04
Ja andra ser den och andra kan fånga den efter du fångat den.

Tack.

Bara jag som upplever att det hänger sig rätt ofta efter att man fångat en, när det är inzoomat på pokebollen? Samt att GPS:en är något osäker ibland, helt plötsligt går man vänster-höger när man egentligen går rakt fram o.s.v?

Ponitus
2016-07-17, 13:33
Tack.

Bara jag som upplever att det hänger sig rätt ofta efter att man fångat en, när det är inzoomat på pokebollen? Samt att GPS:en är något osäker ibland, helt plötsligt går man vänster-höger när man egentligen går rakt fram o.s.v?

Yes. Hänger sig rätt ofta för mig med när Pokebollen är inzoomad. Synd. Missat några fina!
GPS är rätt så seg med, ja.

Lallle
2016-07-17, 13:55
Yes. Hänger sig rätt ofta för mig med när Pokebollen är inzoomad. Synd. Missat några fina!
GPS är rätt så seg med, ja.

Jag får faktiskt de pkmns där det hängt sig vid inzoomningen.

BobaFett
2016-07-17, 14:37
Alltså, är det här allt?

Man bara går runt o fångar pokemons?

Och levlar upp dem bara för att?

J.V
2016-07-17, 14:51
Alltså, är det här allt?



Man bara går runt o fångar pokemons?



Och levlar upp dem bara för att?Det är väl precis som World of Warcraft och ungefär en miljard andra spel? Man levlar för att det är vara fräsigt att nå högsta leveln.

Det är dock inget som intresserar mig heller. Jag testade det i en halvtimme och det fick räcka, precis som alla andra spel som går ut mest på att levla.


Tapatalk.

Griip
2016-07-17, 14:56
https://www.rt.com/viral/351699-pokemon-go-game-craze/

:laugh:

På vilket sett har man inte mobilen i høgsta hugg? Man kollar væl rætt fram nær man fångar dem.. ?

Mell
2016-07-17, 16:38
Har inte kunnat logga in på ett dygn, "server issues" hela tiden. Fungerar det för er?

Tricklew
2016-07-17, 16:44
Funkat rätt så bra hela dagen, tills den började närma sig 17, nu är det hopplöst.

Andy.da.wohoo
2016-07-17, 17:04
Jag har inte kunnat spela alls. När jag loggar in så händer ingenting och när jag försöker igen så loggar den inte in alls.

Edit: Förresten, bor du fortfarande kring Göteborg, Tricklew? Sugen på att jaga pokemon någon dag då? Ta med grabben också så lägger vi ut en lure åt honom.

Sparven från Minsk
2016-07-17, 17:43
Hur tusan hittar man dem? Jag har gått runt med sambon i över en timme inne i centrala Ängelholm utan att hitta en enda. Är tre fotspår på alla.

Gosti123
2016-07-17, 18:16
Kul att man bor ute på vischan, finns inte en enda pokemon här ute, var inne i stan och fångade massvis tidigare idag :o

frys
2016-07-17, 20:22
Gillar att det är en kille me 22000 viewers på twitch som går runt i slussen(stockholm) just nu o letar pokemons xD

har spelet kommit till sverige än eller hur får man tag på det?

MackeJuve
2016-07-17, 21:44
Kört en del idag. Pinsamt till en början när man var på en plats med typ fem andra vid ett pokestop, släppte dock sen. Mycket roligare att gå med en vän. Hade gärna spelat mer men spelet laggar ur hela tiden samt att servrarna är överbelastade.

För egen del så är powerbank ett måste (dåligt batteri).

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Derbel McDillet
2016-07-17, 21:50
Gillar att det är en kille me 22000 viewers på twitch som går runt i slussen(stockholm) just nu o letar pokemons xD

har spelet kommit till sverige än eller hur får man tag på det?

Hur får du tag i andra appar? Testat söka på pokemon go?

frys
2016-07-17, 22:46
ah finns tydligen i appstore nu, hade inte kollat på en vecka

Fetaste hjärnsläppet från min sida ;P

Ponitus
2016-07-17, 23:23
Jäklar vad populärt det är!
Alla åldrar, pojkar och flickor.. ser ju folk överallt vid Pokestops! Hah :D

BobaFett
2016-07-18, 00:07
Gick runt en timme idag i Oskarshamn. Hittade inte en enda *whatever*

Igår hittade jag 10 st på kortare tid.

Cooks
2016-07-18, 00:28
Jag får seriöst damp på dessa SKITSERVRAR! Herregud, hur fan tänker man när de inte klarar av USA och de rullar ut spelet i 30+ länder till? Lite som att Samsung skulle släppa ut en lur 70% in i tillverkningsprocessen, kom igen för helvete ett företag som Nintendo har väl råd med lite extra servrar? Så jävla förbannad man blir.

Kabuto
2016-07-18, 08:40
Gick runt en timme idag i Oskarshamn. Hittade inte en enda *whatever*

Igår hittade jag 10 st på kortare tid.

Du var säkert disconnected.

Ponitus
2016-07-18, 08:59
Du var säkert disconnected.

Ja, man får akta sig för den rullande vita Pokebollen uppe i hörnet!

Gober
2016-07-18, 12:05
Pildammsparken i Malmö var igår helt fullt av Pokemongos i alla åldrar. Det är helt otroligt hur stort det blivit. Känns som man är i en parallell värld dör alla går runt och letar Pokémon.

wilhelmblomgren
2016-07-18, 12:08
Pildammsparken i Malmö var igår helt fullt av Pokemongos i alla åldrar. Det är helt otroligt hur stort det blivit. Känns som man är i en parallell värld dör alla går runt och letar Pokémon.

Hahaha! Så sant.

Lever i ett mindre samhälle, men under min två timmar långa promenad möte jag ca 10st pokémongos.
(Poké-mongo)

Sparven från Minsk
2016-07-18, 13:40
Tjoho idag har jag fångat 12 st, bara på en kvarts lång promenad på lunchrasten. Rent av fångat 3 st inne på kontoret :)

Jazen
2016-07-18, 14:57
asså fångar man bara dom ? vad gör ni med dom sen ?

wilhelmblomgren
2016-07-18, 15:17
asså fångar man bara dom ? vad gör ni med dom sen ?

Tränar dom och tar över lokala gym. Samma princip som original-spelen men med ett helt annat upplägg.

Bailah
2016-07-18, 15:47
Pildammsparken i Malmö var igår helt fullt av Pokemongos i alla åldrar. Det är helt otroligt hur stort det blivit. Känns som man är i en parallell värld dör alla går runt och letar Pokémon.

Finns en till som känner som mig. Brukar gå i stadsparken i Lund med min dotter. Såg säkert 150 personer under dagen som bara stirrade ner i sina telefoner. Hörde någon säga att det fanns ett gym i närheten. Jag hade skämts ihjäl för att vara ett av de zombie fåren.
Kändes jobbigt att ens ta upp telen för att smsa, någon kunde ju tro jag spelade.

Dock låste jag ge dom det. Aldrig sett så många otränade personer röra på sig. Det är ju ett plus!

Sparven från Minsk
2016-07-18, 16:11
Tränar dom och tar över lokala gym. Samma princip som original-spelen men med ett helt annat upplägg.

Tränar dem på ett gym va? Eller har jag fel?

C h r i s
2016-07-18, 16:17
Finns en till som känner som mig. Brukar gå i stadsparken i Lund med min dotter. Såg säkert 150 personer under dagen som bara stirrade ner i sina telefoner. Hörde någon säga att det fanns ett gym i närheten. Jag hade skämts ihjäl för att vara ett av de zombie fåren.
Kändes jobbigt att ens ta upp telen för att smsa, någon kunde ju tro jag spelade.

Dock låste jag ge dom det. Aldrig sett så många otränade personer röra på sig. Det är ju ett plus!

One of us, one of us! :D

Nils.R
2016-07-18, 17:04
Hur kläcker man äggen efter man har gått tillräckligt långt?
Gick klart alla 5km på mitt första ägg idag men kom aldrig upp nåt att det hade kläckts, ägget bara försvann, står inget om det i loggen heller.

G_lund
2016-07-18, 17:07
Hur kläcker man äggen efter man har gått tillräckligt långt?
Gick klart alla 5km på mitt första ägg idag men kom aldrig upp nåt att det hade kläckts, ägget bara försvann, står inget om det i loggen heller.

1. Lägg in ägget i en inkubator/kuvös.
2. Gå antalet kilometrar som krävs.
3. När du gått "klart" så ska en bild på ägget automatiskt komma upp och sedan klävkas när du trycker på det.

Kanske någon sorts bugg?

Fogel
2016-07-18, 17:08
Hur kläcker man äggen efter man har gått tillräckligt långt?
Gick klart alla 5km på mitt första ägg idag men kom aldrig upp nåt att det hade kläckts, ägget bara försvann, står inget om det i loggen heller.

Mest troligen buggat, hände mig en gång med. Men när allt fungerar som det ska ploppar ägget upp när det och klart så klickar man bara på det och så kläcks det.

Nils.R
2016-07-18, 17:10
1. Lägg in ägget i en inkubator/kuvös.
2. Gå antalet kilometrar som krävs.
3. När du gått "klart" så ska en bild på ägget automatiskt komma upp och sedan klävkas när du trycker på det.

Kanske någon sorts bugg?

Mest troligen buggat, hände mig en gång med. Men när allt fungerar som det ska ploppar ägget upp när det och klart så klickar man bara på det och så kläcks det.

Troligtvis en bugg då, tack för info =)

Edit: Verkar som att jag fångade den iaf trots att det inte kom en popup, testade att sortera min lista efter recent och där var en som jag vet att jag inte hade fångat själv.

ceejay
2016-07-18, 17:29
funkar det där pikachutricket i början?

Fogel
2016-07-18, 17:31
funkar det där pikachutricket i början?

Yes box.

Lallle
2016-07-18, 17:46
I dag vart det inget av gårdagens problem med att spelet hängde sig när man fångat en. Däremot är GPS:en fortfarande skit. Jag kan stå stilla men se hur min gubbe springer fram och tillbaka över stora ytor, stå precis bredvid en pokéstop men att det är "too far away" o.s.v.

Cooks
2016-07-18, 17:58
Önskar det jävla nearbyskiten kunde bli fixad nångång, missat minst 5 pokémons som jag inte har...

mela
2016-07-18, 18:23
Lite kasst att jag har för långt till gym, jag har 4 pokestops inom typ 2km avstånd som jag tar mig till regelbundet. Men gymmen.. nope.

Gober
2016-07-18, 18:28
Finns en till som känner som mig. Brukar gå i stadsparken i Lund med min dotter. Såg säkert 150 personer under dagen som bara stirrade ner i sina telefoner. Hörde någon säga att det fanns ett gym i närheten. Jag hade skämts ihjäl för att vara ett av de zombie fåren.
Kändes jobbigt att ens ta upp telen för att smsa, någon kunde ju tro jag spelade.

Dock låste jag ge dom det. Aldrig sett så många otränade personer röra på sig. Det är ju ett plus!

Jag och tjejen spelade :em: men jo det var pinsamt. Vi testade bara för att..Sen gick vi där som idioter en timme :D. Någon gång måste en ju delta i något mainstream, töntigt "svennenöje" :D

4623
2016-07-18, 20:22
Finns en till som känner som mig. Brukar gå i stadsparken i Lund med min dotter. Såg säkert 150 personer under dagen som bara stirrade ner i sina telefoner. Hörde någon säga att det fanns ett gym i närheten. Jag hade skämts ihjäl för att vara ett av de zombie fåren.
Kändes jobbigt att ens ta upp telen för att smsa, någon kunde ju tro jag spelade.

Dock låste jag ge dom det. Aldrig sett så många otränade personer röra på sig. Det är ju ett plus!

Mer pinsamt med folk som tycker det är pinsamt. Lev lite.

Knaz
2016-07-18, 20:22
Tycker dom kan ta bort alla pokestop och gym från kyrkogårdar.. Folk behöver inte springa där för att spela.. Jag kommer aldrig gå in på en kyrkogård pga ett spel..

Sen tycker jag att dom varit lite väl snåla med hur nära man måste vara gym och pokestop.

r3mpuh
2016-07-18, 21:17
Brukar sätta in lagomt motstånd efter att jag har slaktat ett gym & blivit ny gymledare så att även low-levels har en chans till gymcoins.

http://www.bilddump.se/bilder/20160718221410-77.218.252.251.png
http://www.bilddump.se/bilder/20160718221114-77.218.252.251.png
http://www.bilddump.se/bilder/20160718221325-77.218.252.251.png

mattilainen
2016-07-18, 22:12
Önskar det jävla nearbyskiten kunde bli fixad nångång, missat minst 5 pokémons som jag inte har...

den fungerar bara att stegen inte visar rätt. Högst upp till vänster är närmast dig, längst ner till höger är längst ifrån. Så bara titta om den flyttar sig uppåt och åt vänster för att se om du närmar dig eller går ifrån den. Hittat flera pokemons genom att göra så.

tossefar
2016-07-18, 22:19
Jag har ett pokestop i lägenheten. Trodde först att alla hade det... Kändes lätt.

C h r i s
2016-07-18, 22:33
Inga pokemons verkar finnas på kungsholmen, segt värre!

G_lund
2016-07-18, 23:23
Fick in två pokemons på två olika gym nyss. Ett av gymmen blev krossat av ett annat team 8 minuter senare. Och då är klockan ändå efter midnatt. Wtf.

Akerhage
2016-07-19, 06:03
Tog över Korsvägen i Gbg som Gymleader kl 05:50 imorse. När jag kom till jobbet 06:00 var jag redan död...faaan!

Kimball
2016-07-19, 07:03
Fick in två pokemons på två olika gym nyss. Ett av gymmen blev krossat av ett annat team 8 minuter senare. Och då är klockan ändå efter midnatt. Wtf.

Tog över Korsvägen i Gbg som Gymleader kl 05:50 imorse. När jag kom till jobbet 06:00 var jag redan död...faaan!

Nä att försöka hålla gym en längre tid såvida man inte är +5 pers som höjer prestige och slänger in ´mons samtidigt är ganska lönlöst, när jag väl försöker ta över gym försöker jag göra det inom just 30-60min - casha in - done. Har bara lyckats hålla ett centralt gym en längre tid i GBG och då var det ett lvl 6 som flera personer samtidigt uppgraderade. Annars lönlöst, har aldrig förlorat en gymfight ens när de har 8st ´mons inne, kan man dodga och har en Vaporeon med någorlunda CP så är allt en baggis, water gun är så jävla OP.

Cooks
2016-07-19, 10:16
Nä att försöka hålla gym en längre tid såvida man inte är +5 pers som höjer prestige och slänger in ´mons samtidigt är ganska lönlöst, när jag väl försöker ta över gym försöker jag göra det inom just 30-60min - casha in - done. Har bara lyckats hålla ett centralt gym en längre tid i GBG och då var det ett lvl 6 som flera personer samtidigt uppgraderade. Annars lönlöst, har aldrig förlorat en gymfight ens när de har 8st ´mons inne, kan man dodga och har en Vaporeon med någorlunda CP så är allt en baggis, water gun är så jävla OP.

Haha har också märkt det med Vaporeon! Så sjukt bra är den. Hur dodgar du? Eller rättare sagt, hur vet du när du ska dodga? Jag vet hur man gör mot specialattacker men inte de vanliga :(

Några Stockholmare här inne förresten? A little birdie told me att det finns Charmander i "våldtäktparken som är stängd på nätterna för det är så mörkt där", behöver riktiga namnet på parken om jag ska kunna hitta dit nästa vecka :D

Andy.da.wohoo
2016-07-19, 11:26
Spelar just nu kring Hammarby sjöstad. Många tentacool och drowzee här. Fått en del magikarp. Skulle gärna få 100 magikarp så jag kan få mig en gyarados :D

Kimball
2016-07-19, 11:57
Haha har också märkt det med Vaporeon! Så sjukt bra är den. Hur dodgar du? Eller rättare sagt, hur vet du när du ska dodga? Jag vet hur man gör mot specialattacker men inte de vanliga :(

Några Stockholmare här inne förresten? A little birdie told me att det finns Charmander i "våldtäktparken som är stängd på nätterna för det är så mörkt där", behöver riktiga namnet på parken om jag ska kunna hitta dit nästa vecka :D

Beror ju lite på vad man attackerar för ´mon också, att dodga en anna Vap är ju omöjligt, men de flesta långsamma attacker går ju lösa, det gäller så fort det "blinkar gult", men å andra sidan räcker det ofta att dodga just specialattackerna, om inte så är det tungt, trist att dodga - attackera 1-2ggr - dodga osv.

Spelar just nu kring Hammarby sjöstad. Många tentacool och drowzee här. Fått en del magikarp. Skulle gärna få 100 magikarp så jag kan få mig en gyarados :D

Jo man suktar ju lite efter Gyarados, jag är dock orolig över att få Bite på den när man väl spenderat 400 candies, då kan man ju slänga drakjäkeln till fiskarna tydligen :D

Cooks
2016-07-19, 12:09
Beror ju lite på vad man attackerar för ´mon också, att dodga en anna Vap är ju omöjligt, men de flesta långsamma attacker går ju lösa, det gäller så fort det "blinkar gult", men å andra sidan räcker det ofta att dodga just specialattackerna, om inte så är det tungt, trist att dodga - attackera 1-2ggr - dodga osv.



Jo man suktar ju lite efter Gyarados, jag är dock orolig över att få Bite på den när man väl spenderat 400 candies, då kan man ju slänga drakjäkeln till fiskarna tydligen :D

OK! Tack :D

Ligger på 380+ Magicarp candies just nu, väljer man själv attack och storlek(XS-XL) eller är det helt slumpmässigt?

Kimball
2016-07-19, 12:51
OK! Tack :D

Ligger på 380+ Magicarp candies just nu, väljer man själv attack och storlek(XS-XL) eller är det helt slumpmässigt?

XS / XL spelar ingen roll, vilka attacker man får är också slumpat. Vad är du för level? Kan vara värt att kolla på: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4tkk75/updated_iv_calculator_automatically_calculate_ivs/ innan du spenderar dina hårt förvärvade 400 candies. :D

Cooks
2016-07-19, 13:55
XS / XL spelar ingen roll, vilka attacker man får är också slumpat. Vad är du för level? Kan vara värt att kolla på: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4tkk75/updated_iv_calculator_automatically_calculate_ivs/ innan du spenderar dina hårt förvärvade 400 candies. :D

Damn. 21, ska ta en titt där! Det jag hade tänkt göra var iaf att maxa en magicarp så jag får en maxad gyarados. Sen när jag går upp i lever använder jag bara candies för att den alltid ska vara maxad.

Ajasoro
2016-07-19, 20:17
Haha har också märkt det med Vaporeon! Så sjukt bra är den. Hur dodgar du? Eller rättare sagt, hur vet du när du ska dodga? Jag vet hur man gör mot specialattacker men inte de vanliga :(

Några Stockholmare här inne förresten? A little birdie told me att det finns Charmander i "våldtäktparken som är stängd på nätterna för det är så mörkt där", behöver riktiga namnet på parken om jag ska kunna hitta dit nästa vecka :D
Jag kör i Stockholm! Att gå strandpromenaden i tanto är guld! Mycket folk, alltid många lures och ett gym! Händer även en del lite längre upp i parken!

Jag har aldrig hört talas om någon våldtäktspark? Däremot är alla parker jävligt bra ställen att jaga Pokémons på.

Ajasoro
2016-07-19, 20:22
Viktig fråga!!! Har ni valt att vara på samma lag som era kompisar? Borde jag välja Team Valor för att kunna försvara gym med min boy, eller team mystic eller team instinct för att slå sönder honom?

Cooks
2016-07-19, 20:24
Viktig fråga!!! Har ni valt att vara på samma lag som era kompisar? Borde jag välja Team Valor för att kunna försvara gym med min boy, eller team mystic eller team instinct för att slå sönder honom?

Haha! Jag har försökt rekrytera de flesta av mina vänner till samma team som mig, är ju roligare att ta över gym tillsammans. Fiender finns det alltid gott om ;)

Kimball
2016-07-19, 20:38
Damn. 21, ska ta en titt där! Det jag hade tänkt göra var iaf att maxa en magicarp så jag får en maxad gyarados. Sen när jag går upp i lever använder jag bara candies för att den alltid ska vara maxad.

Du tjänar mer på att lvla upp den som Gyarados pga att Magikarp får +3 CP / lvl, Gyarados får 39, så försök finna en så hög som möjligt. Max CP på en Magikarp när du är lvl 21 är ~157.

wilhelmblomgren
2016-07-19, 22:16
Tränar dem på ett gym va? Eller har jag fel?

Nä, ett så kallat Pokémon-gym. Man kan se det som en sorts bas där de tre olika lagen får slåss över att behålla sin plats i gymmet.

Har du inte sett animen när du var yngre? :)

Starke75an
2016-07-19, 22:28
Nä, ett så kallat Pokémon-gym. Man kan se det som en sorts bas där de tre olika lagen får slåss över att behålla sin plats i gymmet.

Har du inte sett animen när du var yngre? :)

Man slåss väl inte på ett gym?

Grotesk
2016-07-19, 22:52
Då jag jobbar som personlig assistent så vill jag hylla detta spel. Det får faktiskt Brukaren att vilja gå ut och det är inget ytterliggare besvär för hans autism, tvärtom.
Men jag kände mig rätt jävla gammal när jag först inte förstod hur man fångade med sin Pokeball. :d

Lallle
2016-07-19, 23:26
Haha. Jag och en kompis drog ut runt 23-tiden. Skulle förbi en kyrkogård där det finns 3 pokéstops precis bredvid varandra och där det alltid läggs sånt där som lockar pkmns på dem. Ganska mycket folk, vissa har ljus med sig och sitter i brassestolar och med filtar. Vi sätter oss bredvid ett trä och efter några sekunder ser vi att snubben som ligger ner under trädet är en annan av våra kompisar. Efter att vi tre suttit ett tag så dyker plötsligt en fjärde kompis upp - också utan att vi avtalat det innan - på cykel och vi sitter där alla fyra. Fint ögonblick tills jag går hem p.g.a. mitt spel inte verkar funka på natten, gubben springer bara planlöst omkring och inga pkmns dyker upp.

F Ultra
2016-07-20, 00:39
Behøver "bara"? Dem vill ju givetvis kringgå det samtalet. Inte læst så mycket om hur programmet funkar men folk går væl runt på lite alla møjliga mindre traffikerade stællen med kameran i høgsta hugg? Hur som kan man se vart det leder och vilka møjligheter det ger. Har du en dissident(En stor/farlig dissident, typ Alex Jones..) som du vill jævlas med alternativt filma ær det ju bara å trycka upp några pokemons i hans trædgård. Eller om du helt enkelt vill ha bild øver stællen dit satelliter och drønare inte når, tex under broar och inomhus i større byggnader..

Och argumentet/tanken att det inte ær CIA/valfri nyttiga-idioter-grupp som "ligger bakom" skapelsen utan att det givetvis ær en "naturlig process/utveckling" osv ær en sund och smart ide tills man førstår att det inte innebær att dem inte ligger bakom utvecklingen utan snarare tværtom. Då førstår man ju att sjælvklart ligger dem bakom det/har en slev i soppan. Hade dem inte haft det hade dem varit værdeløsa strateger och tænkare - vilket dem inte ær. Att tro att værldens størsta militær-intelligens inte ær såpass smarta att førstå att det ær 2016s størsta chans till utvidgad intelligens/information det, kæra du, ær svagsint.. ;)

Det svagsinta ligger i att du tror att de har så stor makt att de kan tvinga ett bolag som Nintendo att lägga in spionaktiviteter i en spelapp men tydligen inte sådan makt att de kan tvinga Google, Apple och Microsoft (samtliga Amerikanska bolag dessutom) att lägga in spiongrejor i mobilerna från början. Dvs om de besitter sådan makt som du tror att de har så behöver de inte hjälp av varken Niantic eller Nintendo.

edit: Och förresten om det hade varit ett högprioriterat sponsrat SIGINT projekt från CIA så hade de nog haft högre prio på att hålla antalet inloggningsservrar uppe så att folk inte blev disconnectade hela tiden ;)

shadowfire
2016-07-20, 09:44
Då jag jobbar som personlig assistent så vill jag hylla detta spel. Det får faktiskt Brukaren att vilja gå ut och det är inget ytterliggare besvär för hans autism, tvärtom.
Men jag kände mig rätt jävla gammal när jag först inte förstod hur man fångade med sin Pokeball. :d

:hbang:

ceejay
2016-07-20, 09:55
Min pidgeotto har typ 15 cp. Men kan evolva till pidgeot tror jag, ska man göra d?

Akerhage
2016-07-20, 10:01
Gick i slottskogen igår på Pokemon-date och lirade. Var ju flera hundra Pokemon-tränare där. Satte oss vid en parkbänk vid säldammen där det finns 2 Pokestops. Var säkert 100st som satt där och spelade Pokemon och körde lures konstant. Roligt ändå = )

Arne Persson
2016-07-20, 10:07
https://youtu.be/mb-vYrl6Glo

r1kkie
2016-07-20, 13:27
9hkW_QzQOtI

:laugh::laugh::laugh:

C h r i s
2016-07-20, 14:34
La ut 2 st lures på 2 pokestop precis bredvid varandra, inom 10 min satt det 20 pers bredvid en. Snyltare! :D

Cooks
2016-07-20, 15:58
Dra åt helvete min Gyarados fick Bite som attack -.-

Var köper man rep?

StarkaUlf
2016-07-20, 17:40
Dra åt helvete min Gyarados fick Bite som attack -.-

Var köper man rep?

Brukar finnas på typ ÖB, Biltema etc.

shadowfire
2016-07-20, 18:11
Gick i slottskogen igår på Pokemon-date och lirade. Var ju flera hundra Pokemon-tränare där. Satte oss vid en parkbänk vid säldammen där det finns 2 Pokestops. Var säkert 100st som satt där och spelade Pokemon och körde lures konstant. Roligt ändå = )

Känner mig sjukt dissad som bor i skogen! Inte ett smack här (och då hör jag till dem som är duktiga på att röra på sig). Jäkla stadsmänniskospel!

hugok
2016-07-20, 18:58
https://youtu.be/mb-vYrl6Glo

j-s5DjgTkAc