handdator

Visa fullständig version : Tips på träningspass?


Holma23
2016-07-06, 00:35
Hej allesammans

jag är en "sprinter" inom friidrott. Dock har det varit ett hel del skador under de senaste åren så det har inte hänt så mycket då.

Men jag har nu gymmat i ett tag, och känner att jag inte har någon aning om vad jag ska göra på gymmet.

Somsagt eftersom jag är friidrottare och sprinter så är det mycket ben jag har tränat. Tränar mycket ben och explosition. Inte mycket överkropp blir mycket övningar för att förhindra skador.

Är inte stark nog tycker jag speciellt överkropp. Armar har jag tränat en del men inte mycket.



Så jag undrar om det finns någon vänlig skäl som skulle kunna hjälpa mig med ett "schema" jag kan följa. Gärna inte för komplicerade övningar. maskiner funkar bra också eftersom jag har tillgång till de mesta och maskiner är ofta lätta att använda.

Det jag gör nu är mest de klassiska, som bänkpress, bicepcurls och några maskiner.

Och när det är ben blir det mycket knäböj, marklyft och benpress.
brukar köra 4 x 6 140- 150 knäböj.

Där jag är "starkast" är ju ben så kanske borde fokusera lite mera på resten nu?

Målet är ju att bli starkare i Mage, bröst och armar främst men även ben.
Tränar ca 5-6 gånger i veckan.


Så om någon har tips på vad jag kan göra på gymmet så skulle det uppskattas enormt!!

Ha de bra!!:)

Sarco
2016-07-06, 12:05
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Där har du bra förslag på program. Jag tycker att du ska fortsätta att köra balanserat (dvs fortsätta med benträning), överkroppen kommer att komma ikapp och knäböj och marklyft ger dig en väldigt bra grund och stabilitet till hela kroppen som du har nytta av i alla andra övningar. Tvådagarsprogrammet kanske kan vara något att köra 4 ggr i veckan och resten kondition?

Holma23
2016-07-06, 21:44
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Där har du bra förslag på program. Jag tycker att du ska fortsätta att köra balanserat (dvs fortsätta med benträning), överkroppen kommer att komma ikapp och knäböj och marklyft ger dig en väldigt bra grund och stabilitet till hela kroppen som du har nytta av i alla andra övningar. Tvådagarsprogrammet kanske kan vara något att köra 4 ggr i veckan och resten kondition?

Tack, ska använda det!

Rahf
2016-07-06, 21:48
Är du Stockholmare?