handdator

Visa fullständig version : Bästa bloggplattform - visa bilder


Frantic
2016-07-05, 14:43
Jag tänkte starta en blogg med syfte att visa min syster bilder jag tog på hennes bröllop. Adressen till bloggen överlämnas, som en överraskning, till henne när alla bilder blivit inlagda i inlägg. Poängen är helt enkelt att ge henne + familj och vänner en snabb och lätt översikt över bilderna.


Vilken plattform är bäst och enklast? Jag vill ha allt väldigt stilrent och det ska som sagt endast vara bilder. Det ska gå att ordna så att bilderna är centrerade på sidan samt att de tar upp större delen av skärmen i bredd. Jag kan absolut inget om kodning.

Det får gärna se ut något i stil med detta - http://jonaspeterson.com/blog/

Brofessorn
2016-07-05, 14:56
Sidan du länkar till använder WordPress, vilket är det vanligaste för bloggar idag. Välj valfritt tema och modifiera det, går att göras utan någon kunskap om kodning, om du väljer rätt.

Frantic
2016-07-05, 15:06
Jag har startat en blogg på wordpress och kikat runt lite men hittar inte alls stilen jag vill ha bland de gratisteman som finns. Och de verkar endast gå att modifiera i versionen som kostar pengar.

tossefar
2016-07-05, 15:16
Det finns utan att överdriva 10000 teman som ser ut som du vill ha det. Leta bättre.

Frantic
2016-07-05, 15:26
Det finns utan att överdriva 10000 teman som ser ut som du vill ha det. Leta bättre.

Jag missade det i första inlägget men det ska vara gratis. Går jag in bland teman och väljer att bara visa de som är är gratis kommer det upp drygt 120st och inget verkar se ut som jag önskar. Mycket möjligt att jag letar på fel ställe.

Brofessorn
2016-07-05, 15:38
Använder du Wordpress.com, eller har du bloggen på ett webbhotell?

Just nu inom kategorin "Featured" finns det iallafall en mängd gratisteman som jag tror du skulle gilla. Stilrena.

PureWhey
2016-07-05, 15:56
Squarespace kanske

Frantic
2016-07-05, 16:16
Wordpress.com. Problemet var att jag vill att bilderna ska ta upp större delen (minst 2/3) av skärmen i bredd. De gratisteman som var stilrena hade relativt smala mittkolumner som inte gick att ändra. Jag ska kika vidare när jag kommer från jobbet imorgon bitti. Annars verkade nouw.com vara väldigt lättanpassat.


Ska kika på squarespace också!