handdator

Visa fullständig version : Manboobs?


MrBongbong
2016-07-04, 21:05
Tja, är en 18 åring kille som inte väger så värst mycket. Väger 74kg och är 185 lång. Har börjat äta mindre eftersom jag vill få bort mina manboobs.

Har inte en tjock mage, men har inte mycket muskler heller. Är såkallad skinnyfat så tänkte deffa innan jag faktiskt börjar träna helt seriöst. Men man kanske inte kan få bort manboobs utan träning? Hört om gynekomasti. Men om jag googlar och kollar på bilder så finns det inte så mycket likheter.

Mina manboobs är inte hängiga, utan dom är lixom bara där, fasta men mycket fett. Behöver tips om hur man kan få bort dem :) Tack på förhand :Virro

Rahf
2016-07-04, 21:05
Gå ned i vikt och/eller öka muskelmassan i bröstmusklerna. Dessa två alternativ är det enda som gäller.

exevision
2016-07-04, 21:23
Vänta inte med att börja träna.

cero
2016-07-04, 22:43
Är såkallad skinnyfat så tänkte deffa innan jag faktiskt börjar träna helt seriöst.


För att deffa ordentligt behöver du träna seriöst. Annars är risken att du förblir smalfet fast storleken mindre.

Starke75an
2016-07-05, 07:53
Du är i en ålder då träningen kommer ge mycke tillbaka. Ett bra program med bra kost, det kommer ge muskler. Ledordet är kontinuerligt träning under längre tid.

Sen så tänkt inte på hur andra ser ut. Vi är alla olika och så är det bara. Själv är jag kort med på grova ben, men med smala underarmar.

62ragtop
2016-07-05, 09:37
18bast, 74kg fördelat på 185cm...

Har du drabbats av google-hysteri, instagram-knarkande och självdiagnostik medelst google och inte hittar så mycket likheter så skulle jag ta ett djupt andetag först och främst.

Så här, det finns "manboobs" och det finns manboobs.

Kom igång och träna säger jag (och de flesta thus far). Visst ska du tänka på din kost, och kostintag, men att "deffa" och äta "lite mindre" och vänta med att träna tror jag är helt fel väg att gå för dig. Risken är att du bara blir en mindre version av din nuvarande kroppskonstitution.

Skulle ägna mer tankeverksamhet, lägga mer energi på att träna, och få bra rutiner kring det. Snarare än att googla bilder på "gynekomasti".

mvh

waspen123
2016-07-05, 18:42
Jag gick ner 30kg utan att direkt träna något (okej allmän bmx-åkning samt någon armhävning mot slutet av viktnedgången) och ja jag vart mindre men jag såg i princip lika formad ut bara.. Mindre skala. Manboobs var lika tydliga, love handles osv. Nu ett år (och 10kg, 102-112 ca vart upp mot 116~)senare när jag tränat hård styrketräning (rekommenderar 5x5 starting strength) merparten av den tiden så är jag formad helt annorlunda. Man ser pecsen, triceps sticker ut & manboobsen är betydligt mycket mindre manboobsy'. Att kunna ta ca 140~kg i bänk och 100kg~ i militärpress har hjälpt mig betydligt mycket mer än vad det gjorde att bara rasa i vikt alltså.

Kortfattat, börja med något vettigt program (typ starting strength här i forumet) på något vettigt gym och träna hårt med ett intag av bra mat ett tag och utvärdera därefter. Vill du fortfarande skära ner på kalorierna då så gör det sakta och samtidigt som du tränar skulle jag då rekommendera.

Ännu mindre kortfattat: lyft mer skrot & oroa dig mindre.

Tack för mig :d

Max
2016-07-06, 17:02
Tja, är en 18 åring kille som inte väger så värst mycket. Väger 74kg och är 185 lång. Har börjat äta mindre eftersom jag vill få bort mina manboobs.

Har inte en tjock mage, men har inte mycket muskler heller. Är såkallad skinnyfat så tänkte deffa innan jag faktiskt börjar träna helt seriöst. Men man kanske inte kan få bort manboobs utan träning? Hört om gynekomasti. Men om jag googlar och kollar på bilder så finns det inte så mycket likheter.

Mina manboobs är inte hängiga, utan dom är lixom bara där, fasta men mycket fett. Behöver tips om hur man kan få bort dem :) Tack på förhand :Virro
Är det så illa som du tror? Ibland är det svårt att avgöra själv. Du kan ju lägga upp foton så kan vi säga vad vi tycker och tror du kan göra.

Chok Dee
2016-07-06, 21:05
Antingen så har du ett par saftiga chipstuttar eller så är det inte så värst illa om du inte har något extremt fall :Virro

men lägg upp en bild så får Kolozzeums experter ge råd!

Vilken form har dem? fylliga och runda eller spetsiga? har du haft något problem men hormonnivåerna under tonåren?