handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp, 11 dagar till tävling!


Erikz
2016-06-28, 10:56
Tjena! Hoppas någon kan hjälpa mig här.

Har under en 6-7 månaders period gjort en långsam deff med velighet fram och tillbaks om jag skulle tävla eller inte, här står jag nu och ska tävla i mens physique 11 days out. Formen är den bästa jag haft efter varje pass om man ser till storlek och hårdhet. Har legat på ett kcal underskott av 500 kcal som jag sakta men säkert dragit ner och ska nu lördagen som kommer börja tömma för att sedan fylla.

3 månader sedan började jag köra med kre-kalkalyn (kreatin) vilket verkligen enligt mig gjorde en stor skillnad då jag körde med monohydrat innan. Kre-alkalyn ska enligt info inte vara vätskebindande som monohydrat är. Min fråga är nu, ska jag fortsätta med kre-alkalyn tills fyllningen som jag ska börja med på torsdag två dagar innan tävlingen medans jag tömmer mig själv? Kommer ju fortfarande dricka en jävla massa vatten? Pratade med en canadensiskt kompis som sa att han hade fortsuttit med sitt monohydrat tills två dagar innan då han la ner det helt.

Vad tror ni? Mina tankar lutar mot att jag fortsätter som jag sa tills torsdag? eller kanske till och med onsdag eller tisdag? Eller kanske till och med nu 11 dagar innan? Är det smart?

Beemel
2016-06-28, 11:41
Vad spelar det för roll om kreatin binder vätska?
Behöver du nå en viss viktgräns eller vad?

Erikz
2016-06-28, 13:00
Nej men det jag funderar på är om jag kommer se hårdare ut om jag slutar med kreatinet? Eller kommer det väga upp (storlek vs hårdhet)?

Jag känner verkligen att kre-alkalynet hjälper på en gång när jag tar det, tycker jag får en helt annan size än utan men jag vet inte vad som händer när jag fyller och tömmer.

Beemel
2016-06-28, 13:35
Men Kreatinet binder väl vätska främst i musklerna,
Så det borde ju inte påverka huruvida du ser hård ut eller inte.

Ola Wallengren
2016-06-28, 15:29
Kre-alkalyn i rekommenderad dos är inte tillräckligt för att ge några speciella effekter över huvud taget, inte ens öka kreatinhalterna i musklerna. Det du känner är troligtvis placebo.
http://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-9-43

Underhållsdoser av kreatin kan man ta före tävling utan at det skall påverka formen. Nojar man sig ändå kan man sluta 1-2 veckor innan.