handdator

Visa fullständig version : Måste ha hjälp att gå ner i vikt..


stellansson
2016-06-28, 09:57
Hej, jag är så trött på att vara tjock. inga tjejer vill ha mig och jag har noll kondis. börjar ofta träna och äta bättre men tappar det nästan direkt. så såg jag att Du ä'r vad du äter ska komma tillbaka på tv, tror ni det kan va npåt att söka till?

Såg att dom letar efter killar som behöver gå ner i vikt men vet inte om man har nån chans om man söker.. nån annan här som tänkt söka??

http://www.tv3.se/vill-du-borja-ett-nytt-halsosamt-liv

Aliaas
2016-06-28, 10:30
Förlöjligande program.

mommy
2016-06-28, 10:52
Förlöjligande program.

Kanske inte lika förlöjligande när "klappa deltagarna nedvärderande på magen"-Anna Skipper inte är programledare? Jag gillar Annika Sjöö, brukar lyssna på hennes pod.

Beemel
2016-06-28, 11:48
Det är 11 gånger av 10 bättre att själv verkligen bestämma sig för att ändra sin livsstil än att försöka få någon annan att göra det åt en.
Visst man kan få motiviation och visst man kan lära sig saker av andra, absolut. Men för en bestående och långvarig förbättring av vikt och hälsa så är är jag övertygad om att det endast är inom individen själv som det fundamentala beslutet måste fattas.
En person som verkligen bestämt sig kommer troligen lyckas bättre, till och med på helt egen hand, än en person som vill/tror att andra ska hjälpa dem i form.
Med det sagt så önskar jag dig lycka till, kanske kan deltagandet i ett dylikt program vara en jättebra start för just dig. Men kom ihåg att du måste SJÄLV ändra ditt liv, annars kommer du falla tillbaka i gamla spår förr eller senare.

Hennish
2016-07-01, 07:57
Disciplin > Motivation.

Det finns dagar då motivationen tryter, men du får helt enkelt ta dig i kragen och gå till gymmet/följa dieten/skippa utekvällen om du nu vill ha dina resultat. Viktigast är att det är du själv som bestämt dig för vad du vill. Precis som Beemel skriver så är det ingen annan som ska vara ledsagare i din nya livsstil än du själv.