handdator

Visa fullständig version : Tips önskas på bra deff-kokböcker


Duffman
2016-06-27, 15:35
Behöver lite inspiration och det ska plockas bort några kilon. Behöver därför tips på någon vettig kokbok med fokus på DEFF och på bra enkel smalmat. Har du köpt nån bra sån eller kan tipsa om en som ger mig lite inspiration i köket bland alla tonfiskburkar och kvarg?

Den här (https://www.amazon.co.uk/Lean-15-minute-workouts-healthy/dp/1509800662?ie=UTF8&qid=1467037813&ref_=la_B00Y3HPVOQ_1_2&s=books&sr=1-2)verkar ju sälja utav helvete och har bra pris...

Sohlsken
2016-06-27, 18:53
Sophie Guidolin har några gratisrecept på sin hemsida, och hennes kokböcker finns både som fysisk kopia och pdf. Helt clean eating, goda recept och rätt enkla att tillaga.

Boken heter "Eat clean, live lean"

Sök på Sophie Guidolin på google så hittar du hennes hemsida.

vicarious
2016-06-27, 19:45
Behövs egentligen ingen kokbok. Laga vanliga maträtter du brukar äta men minska portionerna. Uteslut eller byt ut de värsta fettbomberna. Dra eventuellt ned på kolhydratskällorna till fördel för mer grönsaker.

Duffman
2016-06-27, 20:17
Well, ni har rätt. Jag spar mina pengar och kollar runt på nätet istället. Där finns det ju en hel del inspiration. Kanske köper Gudiol/Neumans bok istället och får inspiration av den :)