handdator

Visa fullständig version : Fiska utanför Stockholm


Tap3worm
2016-06-27, 13:50
Hej,

Tänkte ge mig iväg på en fisketur någon helg framöver, förmodligen fredag - söndag. Blir förmodligen både fluga och spin. Har folket nå bra tips på vart man kan åka? Tänkte förmodligen tälta, men hyra en stuga kan vara ett alternativ om det är ett riktigt mysigt ställe. Optimala hade varit norra Lapland, men har inte tid att ta mig dit så tänkte satsa på något som ligger ca 2h bilfärd från Stockholm. Har länge haft funderingar på Älvkarleby men aldrig kommit iväg, kan det vara något? Vart annars kan vara värt att kolla upp? Tack på förhand!

Tapeworm

mrt4
2016-06-30, 12:33
Hejsan!

Kolla in laxsjön utanför munsö.

En insjö nära mälaren med planterad regnbåge.

Ca1h bilfärd från stockholm.

Väldigt vakert, finns möjlighet att låna roddbåt också.

Det är fiskeklubben pliggen som har sjön.

Osäker på hur det är om man inte är medlem. Men jag är uppvuxen ute på öarna och folk är sällan omöjliga om man är trevlig och ärlig så att säga.

Definitivt värt ett besök iaf!

Finns även stenbrottet stenhamra, men jag har inte så bra koll men man kan alltid googla :-)

Mvh Robin

Tap3worm
2016-07-02, 10:02
Hejsan!

Kolla in laxsjön utanför munsö.

En insjö nära mälaren med planterad regnbåge.

Ca1h bilfärd från stockholm.

Väldigt vakert, finns möjlighet att låna roddbåt också.

Det är fiskeklubben pliggen som har sjön.

Osäker på hur det är om man inte är medlem. Men jag är uppvuxen ute på öarna och folk är sällan omöjliga om man är trevlig och ärlig så att säga.

Definitivt värt ett besök iaf!

Finns även stenbrottet stenhamra, men jag har inte så bra koll men man kan alltid googla :-)

Mvh Robin
Snyggt, tack för tipset. Ska kolla in! Mycket folk i rörelse där?

Tapeworm

Agitator
2016-07-02, 11:59
http://www.fyrvapplingen.nu

Bjuder oftast på bra fiske.