handdator

Visa fullständig version : Diskbrock, stärka bål o ländrygg?


Zenon
2016-06-19, 15:12
Tjo!
SKulle vilja ha lite tips på övningar för att stärka bål, mage, ländrygg.
Länka gärna till bilder o filmklipp :)
Mvh!

Hyperion1
2016-06-22, 08:10
Tjo!
SKulle vilja ha lite tips på övningar för att stärka bål, mage, ländrygg.
Länka gärna till bilder o filmklipp :)
Mvh!

Plankan i olika varianter:)? Den går ju att göra med boll oxå....men det är väl lite omdiskuterat ifall bollen tillför något ytterligare. Men det finns säkerligen fler bra övningar för bålstabilitet och bålkontroll som någon duktig fysio här på Kolo kan reka.

Vettigast vore väl att uppsöka en fysio för få en undersökning genomförd för att få ett profesionellt utlåtande.

Zenon
2018-10-14, 09:26
Jag aktiverar denna tråden igen då jag bara fick 1st svar, finns det ingen på forumet som kan ge mig lite tips på fler övningar osv?

Rahf
2018-10-14, 09:28
Har du fortfarande problem efter två år?

Bob90
2018-10-14, 09:44
Hoppas att du i alla fall sökt upp en sjukgymnast eller dylikt vid det här laget?

CoKEmaN
2018-10-14, 22:08
Om du bara vill ha råd om övningar för att stärka bål och ländrygg så kan du söka på andra ställen på nätet också, här är en sida som jag tycker är bra just för att få tips på övningar;
https://exrx.net/Lists/ExList/WaistWt
Klicka på länkarna för att se övningar.

Sagacity
2018-10-24, 20:19
En annan sak man kan göra är att hitta en duktig naprapat/massör som kan gå igenom hela kroppen på dig och mjuka upp. Bara att lossa på sätesmusklerna släpper massa tryck på ryggen. Jag skulle boka en hel serie och verkligen se till att det går att trycka hårt och djupt på hela baksidan av kroppen från axlar till häl utan att det gör ont. Skitjobbigt men kan nog hjälpa dunder!

Scratch89
2018-10-30, 18:26
En annan sak man kan göra är att hitta en duktig naprapat/massör som kan gå igenom hela kroppen på dig och mjuka upp. Bara att lossa på sätesmusklerna släpper massa tryck på ryggen. Jag skulle boka en hel serie och verkligen se till att det går att trycka hårt och djupt på hela baksidan av kroppen från axlar till häl utan att det gör ont. Skitjobbigt men kan nog hjälpa dunder!

Det finns vettigare saker att lägga pengarna på än naprapater och massörer.