Visa fullständig version : Macros
Vill börja följa macros nu och undrar hur jag tar reda på vilka macros jag behöver.
Dvs, hur mycket protein/kolh/fett jag behöver per dag.
Är noob. hur gör jag?
Minst 2g protein per kg kroppsvikt och dag. Ännu mer på eventuell deff.
Minst 0.5g fett per kg kroppsvikt och dag, men gärna 1g.
Resten kolhydrater.
Minst 2g protein per kg kroppsvikt och dag. Ännu mer på eventuell deff.
Minst 0.5g fett per kg kroppsvikt och dag, men gärna 1g.
Resten kolhydrater.
Tack. Detta är vad jag ligger på ungefär. Men sen vet jag inte riktigt hur mycket kolhydrater jag behöver dock.
Samt de totala kalorierna jag behöver.
King Grub
2016-06-18, 21:25
Det kan ingen säga baserat på inga uppgifter alls.
Tack. Detta är vad jag ligger på ungefär. Men sen vet jag inte riktigt hur mycket kolhydrater jag behöver dock.
Troligen någonstans 100-1000g...
Det kan ingen säga baserat på inga uppgifter alls.
Kan jag hitta det på nån random såndär sida där man kan räkna ut sånt? Eller rekommenderar du nån bra sida som ger korrekta svar?
Om du ligger i viktstabil just nu så vet du ju på ett ungefär vad din balans är. Lägg till lite utöver det (~500 kcal) för att skynda på styrkeökningarna.
Vad gäller kolhydrater är det inte så noga, ät så mycket som möjligt när dina behov av fett och protein är täckta.
BUMP
Snälla kan någon berätta exakt vad jag ska göra för att ta reda på de macros jag behöver?
2g protte per kg, och 1g fett per kg. Hur tar jag reda på kolhydraterna jag behöver?
King Grub
2016-06-19, 20:52
Inlägget ovan det där. Är du i viktbalans nu? Då vet du hur mycket energi utöver protein + fett du behöver för det. Justera från det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.