handdator

Visa fullständig version : Antal set


nina
2002-03-26, 15:04
Hej

Jag undrar hur många set jag skall köra? Har 6 övningar i detta skede och kör 3 set på ca 30minuter. Är det lagom? Kommer att få fler övningar om ca 2 månader. Anledningen till att jag har så få övningar är att jag haft ryggskott och har blivit ombedd att träna lungt och bygga upp min grundstyrka i detta skede.

Sen undrar jag: om jag ökar till 4 set per övning. kan jag göra 2set per maskin och sen börja om från början? Spelar det nån roll?

Tack
Nina :)

cral
2002-03-26, 16:00
Hur länge du har kört?, hur hårt du vill köra?, hur du vill bygga.. etc.

..mao så kör du 1 set på 10min, det låter i mina öron som en väldigt långsam träning.
Jag försöker att vila ca 2 min mellan set'en. ...ytterligare lite mera vila mellan övningarna.

Vad menar du med att du kör 4 set/övning på 2 maskiner?, då blir det du 2 set på 2 övningar, eller?

nina
2002-03-26, 16:07
jag menar så här:
först så kör jag 2 set på hela passet och sen så gör jag samma sak 1gång till.

Fattar ru?

cral
2002-03-26, 17:19
Då förstår jag. Någon form av "cyklisk träning" mao, -något som jag har provat, men jag ökade ingenting på det, så nog gör det skillnad.

Kör traditionellt istället och byt ut övningarna varteftersom ökningarna minskar. Såvida inte du blivit ombedd av läkare/etc att köra annat med tanke på ryggen.

Jag ökar mest på Bulk6v, vila1v, deff3v [loop],

[ 26 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: cral ]