handdator

Visa fullständig version : Styrketäning gym i Kungsholmen, Stockholm?


namacko
2016-06-17, 06:11
Hej!

Jag undrade om det finns något bra styrketräning gym i Kungsholmen? Jag menar ett gym som har gott med bur och stång när man ska mest träna med just skivstång mm, inte av den friskis/sats typen.

Tack!

Xavier

rooz
2016-06-17, 06:27
Friskis & Svettis kungsholmen är bra. SAK ligger inte så långt från kungsholmen

Anders The Peak
2016-06-17, 09:25
Powerclub-Gym Holländargatan
GaxqakQXqdQ
Gymmet Liljeholmen
Ec2hjOsaM9U

namacko
2016-06-17, 14:21
Tack för svaren så länge men jag menade snarast ett gym där framförallt finns många stationer med powerracks eller liknande så att man kan träna länge med skivstång?

Tail
2016-06-17, 14:53
Tack för svaren så länge men jag menade snarast ett gym där framförallt finns många stationer med powerracks eller liknande så att man kan träna länge med skivstång?

SATS Sportpalatset (S:t Eriksgatan 58) har ca 10 rack (1 power rack). Riktiga stationer, inte bara rack utströdda över lokalen som en del gym har.

namacko
2016-06-18, 12:33
Bra tips, ska kolla. Tack!

Sent from my SM-G928F using Tapatalk

pepplez
2016-06-18, 12:56
Tack för svaren så länge men jag menade snarast ett gym där framförallt finns många stationer med powerracks eller liknande så att man kan träna länge med skivstång?
Man ska inte döma bort friskis och svettis bara för att det heter friskis och svettis, det kan finnas bra möjigheter att träna ordentligt med skivstång på sådana gym också.

namacko
2016-06-30, 09:31
Jag kanske borde ha sagt varför utesluter jag den har typen av gym. Jag har tränat i sådana förut, och som du säger det finns bra utrustning på dem också. Mitt problem är att pga jag bor ganska lång ifrån jobbet och att jag är pappa till två små barn, har inte så mycket tid att lägga på träningen, så till mig att vänta tills stången är ledig eller att hålla på med att fråga om jag kan dela stången med vem som tränar just då osv är inte möjligt, jag behöver effektivisera så att allt tiden som jag är i gymmet används till träning. Det är därför just nu söker jag ett sådant ställe ned massor av skivstång stationer.

Sent from my SM-G928F using Tapatalk

BigForre
2016-06-30, 14:01
Håller med om sats SP (Sankt eriksbron) bra med prylar. Men om man läser om din tidsbrist så får du hålla dig ifrån rusningstiderna.

Annars kan ju Sweden barbell club kanske vara något?