handdator

Visa fullständig version : Behöver lite råd angående muskelbyggning


napalm123
2016-06-14, 21:14
Tjenare gott folk på kolozzeum!,

Har nu tränat i ett halvt år gått ner ungefär 30 kilo på ett halvår ligger på 95 kilo nu från 125 är 1,80 lång, kört styrketräning + 1 timma kondtion och väldigt strikt kost.

Nu är det så att ja har lite fett på kaggen kvar och lite kärlekshandtag kvar, men känner för att gå fullt in på muskelbyggning nu, finns det en chans att mitt sido fett som sitter kvar kan försvinna om jag kör hårt styrketräning med bra mat, eller måste jag springa bort dom,? läst lite att om man vill bygga muskler på ett bra sett ska man inte göra för mycket kondition.


Har även beställt whey 100, när och hur många gånger skall man ta det, och är det ett bra kosttillskot för mig som har lite fett runt kaggen så det inte får mig att gå upp i fett igen,

Kör BCAA just nu svenskkosttillskott, 1 shake medans jag gymmar, hur ska jag lägga in whey på mitt schema ?

schema just nu,

Mån Bröst + triceps + mage

tis Ben + mage

ons vila

tor rygg + biceps + mage

fre axlar + mage

skattefusk
2016-06-14, 21:19
Skippa BCAA, speciellt under träning. Ta whey i den mängd du behöver för att fylla på med protein du behöver för dagligt intag som du inte fått från maten.

napalm123
2016-06-14, 21:20
Skippa BCAA, speciellt under träning. Ta whey i den mängd du behöver för att fylla på med protein du behöver för dagligt intag som du inte fått från maten.

Har en kilo bag med BCAA,*popcorn* är det helt meningslöst ?

Kralligare
2016-06-14, 21:41
Har en kilo bag med BCAA,*popcorn* är det helt meningslöst ?

Vissa påstår det, men jag tycker att jag får bra energi under passet med BCAA, och det gör absolut ingen skada, så smaska i dig påsen :) Det innehåller väldigt lite kalorier så det hämmar inte fettförbränningen något nämnvärt, du får testa själv. Det är bara att fortsätta med med underskott ett tag till och träna på.

napalm123
2016-06-14, 21:50
Vissa påstår det, men jag tycker att jag får bra energi under passet med BCAA, och det gör absolut ingen skada, så smaska i dig påsen :) Det innehåller väldigt lite kalorier så det hämmar inte fettförbränningen något nämnvärt, du får testa själv. Det är bara att fortsätta med med underskott ett tag till och träna på.

Borde jag dricka whey 100 ochså ? har la 200+ kalorier per shake om jag minns rätt.

skattefusk
2016-06-14, 21:50
Vissa påstår det, men jag tycker att jag får bra energi under passet med BCAA, och det gör absolut ingen skada, så smaska i dig påsen :) Det innehåller väldigt lite kalorier så det hämmar inte fettförbränningen något nämnvärt, du får testa själv. Det är bara att fortsätta med med underskott ett tag till och träna på.

Skada vet jag inte men BCAA försämrar ju muskeltillväxten.

skattefusk
2016-06-14, 21:51
Borde jag dricka whey 100 ochså ? har la 200+ kalorier per shake om jag minns rätt.

Drick whey om du inte får i dig tillräckligt med protein från maten.

napalm123
2016-06-14, 21:52
Skada vet jag inte med BCAA försämrar ju muskeltillväxten.


Va ? skall inte amino syror minska nedbrytningen och hjälpa bygga muskler ? va dom sa till mig på ************* :s

napalm123
2016-06-14, 21:54
Drick whey om du inte får i dig tillräckligt med protein från maten.

om jag kör 1 whey 100 shake efter passet, skulle det vart en bra ide för mig ?

Bruce Banner
2016-06-14, 22:38
om jag kör 1 whey 100 shake efter passet, skulle det vart en bra ide för mig ?

Ja, men det är viktigare att du sett över ett dygn får i dig tillräckligt med protein. Kanske runt 2kg per kg kroppsvikt.

Men jag skulle råda dig att skippa det upplägg du har för träningen och köra mycket mer frekvent, kanske tom helkroppspass eller över/under 2-4 ggr per vecka.

Oroa dig inte för att du inte ska kunna lägga på dig muskler med konditionsträning, det funkar utmärkt. Studier visar på klara fördelar att köra kondition före ditt gympass.

Kärlekshandtagen försvinner om du går ner i kroppsfett, oavsett om du äter mindre eller gör av med mer energi, spelar ingen roll men det är oerhört svårt att enbart träna bort fett. Enklare att begränsa intaget i kombination med träning.

MVH
/Bruce

napalm123
2016-06-14, 23:16
Ja, men det är viktigare att du sett över ett dygn får i dig tillräckligt med protein. Kanske runt 2kg per kg kroppsvikt.

Men jag skulle råda dig att skippa det upplägg du har för träningen och köra mycket mer frekvent, kanske tom helkroppspass eller över/under 2-4 ggr per vecka.

Oroa dig inte för att du inte ska kunna lägga på dig muskler med konditionsträning, det funkar utmärkt. Studier visar på klara fördelar att köra kondition före ditt gympass.

Kärlekshandtagen försvinner om du går ner i kroppsfett, oavsett om du äter mindre eller gör av med mer energi, spelar ingen roll men det är oerhört svårt att enbart träna bort fett. Enklare att begränsa intaget i kombination med träning.

MVH
/Bruce


Vf köra helkroppas istället för scemat jag kör nu?

Med helkroppspass menar du att jag kör allt jag har på mitt scema på en dag × 4 i veckan?


Har alltid kört 45 - 60 min joggning efter passet på ett band, är det bättre att köra det innan? Förlorar man inte mycket energi då för styrkepasset.

Så det är inget märkbart när man kör hård styrketräning + kondition på samma dag, ett jävla liv att det är så dåligt om man vill bygga muskler.

Tack för svaret bruce uppskattas enormt

Rahf
2016-06-14, 23:42
Ditt upplägg funkar säkert jättebra. Se bara till att styrkepassen blir just styrkepass där svetten porlar och musklerna får slita. Satsa på att öka i vikter och använd en måttstock som alltid är rättvis.

Bruce Banner
2016-06-15, 04:54
Vf köra helkroppas istället för scemat jag kör nu?

Med helkroppspass menar du att jag kör allt jag har på mitt scema på en dag × 4 i veckan?


Har alltid kört 45 - 60 min joggning efter passet på ett band, är det bättre att köra det innan? Förlorar man inte mycket energi då för styrkepasset.

Så det är inget märkbart när man kör hård styrketräning + kondition på samma dag, ett jävla liv att det är så dåligt om man vill bygga muskler.

Tack för svaret bruce uppskattas enormt

Nej, inte med det schemat du har idag utan antagligen ett helt annat upplägg. Det finns så pass mycket evidens som pekar på att vill du ha snabba resultat så bör du träna en muskel betydligt mer frekvent än 1 gång/vecka.

Vilken variant du väljer är upp till dig, men att träna igenom kroppen 2 ggr/v är absolut inget konstigt. Kolla tex Styrkelabbets förslag på upplägg.

Jag tycker gott du kan pröva att vända på steken och köra kondition före styrkpasset, ge det ett tag och utvärdera. Kroppen frisätter mycket anabola hormoner om man kör på det sätter jämfört det omvända. Testa att söka lite på forumet så hittar du säkert massor med info.

MVH
/Bruce