handdator

Visa fullständig version : Löshud, är det kört?


richforever
2016-06-12, 13:32
Hej,

Jo, det är så att föra cirka 4 år sen gick jag ner 40kg väldigt fort med hjälp av VLCD tränade inte heller något under den tiden. Blev nöjd med min vikt och kanske gått upp 10kg +- sedan dess och legat stabilt där. Har inte tränat något efter heller men har nu i lite mer än två månader börjat träna seriöst och äta bra.

Allt går bra med träningen får resultat och förlorar kroppsfett... Men tyvärr har jag löshud vid nedre delen av magen och vid "gäddhänget" alltså triceps och biceps, säkert på låren lite med men det är ingen fara.

Nu när jag tränar och äter bra kör jag deff och man hoppades kanske det skulle vara fett men känner nu efter några månader att nedre delen av mage och armarna inte blir så "hårda" som resten av kroppen. Därför antar jag det är löshud som ställer till det!

Har inte överdrivet mycket bristningar på magen bara lite men tyvärr endel på armarna! Jag vet att det inte går träna bort löshud eller någon Quickfix, men ville väll egentligen bara få det bekräftat att det är kört för mig att någonsin få en bra fysik då kring armar eller nedre magen?

Det är inte överdrivet mycket löshud men tillräckligt tydligen! Kan man operera även om det inte är så mycket?

Känns tråkigt när man verkligen är motiverad till att träna men känns ju lite dött om man har förstört kroppen för resten av livet :cryout:

Men men, jag som tillät mig att bli tjock och sedan gå ner snabbt så jag har accepterat läget! Ville mest bara skriva av mig och kanske få lite input!

Rahf
2016-06-12, 13:41
Vi vet inte. Det kan vara fett också, men eftersom det inte finns bilder kan vi bara gissa.

Ja. Nej. Kanske.

King Grub
2016-06-12, 13:46
Det är på gott och ont till stor del genetiskt. Alla svar skulle bli gissningar tagna ur luften.

richforever
2016-06-12, 13:54
Vi vet inte. Det kan vara fett också, men eftersom det inte finns bilder kan vi bara gissa.

Ja. Nej. Kanske.

Tack för svar ! Ska försöka lägga upp bilder.

Det är på gott och ont till stor del genetiskt. Alla svar skulle bli gissningar tagna ur luften.

Tack för svar! Vad gör man gå till läkaren få det undersökt ?

King Grub
2016-06-12, 13:56
Nej det är inget sjukdomstillstånd. Man gör inget annat än kör på, ser vad som händer, ger det tid och hoppas på det bästa.

King Grub
2016-06-12, 14:09
Vad skulle du göra med den informationen om någon du hade förtroende för säger att det är "kört"? Ge upp?

richforever
2016-06-12, 14:09
Nej det är inget sjukdomstillstånd. Man gör inget annat än kör på, ser vad som händer, ger det tid och hoppas på det bästa.

Tack igen! Ja , lär bara vara att kämpa vidare kan ju inte bli sämre alltid något !:)

richforever
2016-06-12, 14:14
Vad skulle du göra med den informationen om någon du hade förtroende för säger att det är "kört"? Ge upp?

Föhoppningsvis inte ge upp, men kanske inte sätta upp för höga mål

OneManArmy
2016-06-12, 14:15
Har du tur så drar den ihop sig.
Själv hade jag en del löshud kvar efter kraftig viktnedgång.
Den hängde med ett par år efteråt men numera (6år senare) finns nästan ingen löshud kvar mer än ett litet veck på magen.

Kör på bara, du kan inte göra nåt med informationen ändå. Gör det bästa av din egen situation och kötta vidare bara.

King Grub
2016-06-12, 14:19
Jag har varit fet och mina armar är täckta av bristningar. Jag har ingen löshud i dag, men när jag är 80 och inte har muskelmassan kvar kommer det nog att se bedrövligt ut.


http://i.imgur.com/bRa118j.png

richforever
2016-06-12, 14:19
Har du tur så drar den ihop sig.
Själv hade jag en del löshud kvar efter kraftig viktnedgång.
Den hängde med ett par år efteråt men numera (6år senare) finns nästan ingen löshud kvar mer än ett litet veck på magen.

Kör på bara, du kan inte göra nåt med informationen ändå. Gör det bästa av din egen situation och kötta vidare bara.

Grattis, kul att höra ! Ni alla har rätt inte mycket göra bara köra vidare.

Men kännt mig nere någon dag nu då jag tänkt mycket på detta så skönt skriva av sig lite :)

richforever
2016-06-12, 14:22
Jag har varit fet och mina armar är täckta av bristningar. Jag har ingen löshud i dag, men när jag är 80 och inte har muskelmassan kvar kommer det nog att se bedrövligt ut.


http://i.imgur.com/bRa118j.png

Jäklar !!! Grymt vilka armar. Bara av att läsa era inlägg nu så känns det lite bättre såhär en fin söndag.

Keep on fighting!

shut teh face
2016-06-12, 15:33
Det är väldigt sällan magens löshus blir bättre. Svårt att fylla ut med muskler där.
Gäddhänget har varit lättare o dölja, även brösthäng. Förutom när man böjer sig fram

Jag har samma problem. Gick ned 58 kg förut. Jag har tänkt betala för få det åtgärdat på magen iaf. Men sen när man har råd :-)

Jakobson
2016-06-12, 19:04
Plastikoperation kan ta bort det

arogen
2016-06-12, 20:56
Jag har lite samma problem. Har dock bara lös hud på magen. Syns inte så väldigt mycket när jag står, men när jag sitter är det mer. En sådan operation kostar väl en bra kosing vad jag vet?

shut teh face
2016-06-14, 07:24
Jag har lite samma problem. Har dock bara lös hud på magen. Syns inte så väldigt mycket när jag står, men när jag sitter är det mer. En sådan operation kostar väl en bra kosing vad jag vet?
Jag har läst 30-40k per "del", där en del är magen, en annan bröst
Klinikerna brukar inte alltid skriva ut priserna direkt.

Men här är det nog viktigt att inte ta billigaste skitet

Jennis86
2016-06-21, 12:31
Jag har samma problem.
Varit på 115kg och kämpade mig ner till 71kg. Tränade bort allt men En veva där emellan gick jag på soppor i 6v och det ångrar jag än idag. Skulle ALDRIG rekommendera det till någon.

Var i min bästa form för stunden(kunde bli bättre) men plötsligt var jag med om en olycka för ca 3 år sedan och gått upp till 94kg nu och försöker träna bort allt som förut. Kosten sabbar till det för mig, äter nyttigt men har svårt att förstå hur mycket min kropp egentligen behöver för att minska i vikt. Den där balansen då man tränar 4-6ggr i veckan och rätt intag.

Men jag var på en konsultation, fixa mina lår skulle det gå på 63.000kr. Ett rätt stort ingrepp för mig och många risker gällande hygien.
Pga att man måste göra sina behov finns risker att bakterier tar sig in i såren så jag försöker acceptera hur jag ser ut istället och träna på.

Magen och brösten ansåg de att jag borde göra på samma gång, det var fullt möjligt.
När jag var på 71kg så syntes mina magrutor, men hud kvar och då skulle de göra en ny navel på mig.
Men eftersom jag varit kraftig så blir det en heloperation runt om och bröst å mage skulle gå på något över 90.000.

Värt pengarna? Värt ärren? Nja, då är jag hellre hälsosamt tränad och kramgo på utsidan men hård inuti! ;) och reser för de pengarna istället för att fokusera för mycket på utseendet.

Dock måste jag säga att de där var ett pris för mig, alla gör olika ingrepp och blir annorlunda priser då. Individuellt skulle jag säga!