handdator

Visa fullständig version : Sjukgymnast i jönköping


tosson85
2016-06-12, 11:12
Någon som känner till eller rekomendera en bra sjukgymnast
I jönköping som gärna har tillgång till ultraljud.

nyrjoh
2016-06-13, 06:53
Vad ska du med ultraljud till?

tosson85
2016-06-13, 11:20
Vad ska du med ultraljud till?

Mitt bicepsfäste har släppt och har precis fått det fast sytt igen.
Med ultraljud har jag förstått det som att man kan kolla ärrvävnad och jobba med att få bort det, jag är väldigt mån om att få tillbaka full styrka och rörlighet.

nyrjoh
2016-06-13, 12:00
Ultraljuds effekt är tveksam på alla indikationer som smärta osv och även på ärrvävnad. För rörlighet och styrka så är ju just rörlighetsträning och styrketräning absolut den viktigaste "behandlingen". Jag jobbar på Råslätt VC i Jönköping och är intresserad av styrketräningsrelaterade besvär så du är välkommen att höra av dig hit om du är intresserad.

Luca Brasi
2016-06-13, 12:18
Mitt bicepsfäste har släppt och har precis fått det fast sytt igen.
Med ultraljud har jag förstått det som att man kan kolla ärrvävnad och jobba med att få bort det, jag är väldigt mån om att få tillbaka full styrka och rörlighet.

Du menar sådant här ultraljud eller?
http://www.ultrasoundcases.info/files/Jpg/24136.jpg

tosson85
2016-06-13, 13:47
Ultraljuds effekt är tveksam på alla indikationer som smärta osv och även på ärrvävnad. För rörlighet och styrka så är ju just rörlighetsträning och styrketräning absolut den viktigaste "behandlingen". Jag jobbar på Råslätt VC i Jönköping och är intresserad av styrketräningsrelaterade besvär så du är välkommen att höra av dig hit om du är intresserad.

Har du behandlat många bicepsrupturer?

Sheogorath
2016-06-13, 16:43
Ultraljuds effekt är tveksam på alla indikationer som smärta osv och även på ärrvävnad. För rörlighet och styrka så är ju just rörlighetsträning och styrketräning absolut den viktigaste "behandlingen". Jag jobbar på Råslätt VC i Jönköping och är intresserad av styrketräningsrelaterade besvär så du är välkommen att höra av dig hit om du är intresserad.

Han menar nog diagnostiskt ultraljud. Det är väldigt användbart.

nyrjoh
2016-06-13, 21:54
Han menar nog diagnostiskt ultraljud. Det är väldigt användbart.

Ok, ja det är ju en annan sak.

nyrjoh
2016-06-13, 21:57
Vad gäller hur många bicepsrupturer som jag behandlat så har jag bara haft hand om konservativt behandlade. Men det ser inte jag som något hinder. Man får följa regim satt av opererande läkare och sedan ffa jobba med symtom som styrande för utvecklingen av rehaben enligt min uppfattning.

tosson85
2016-06-15, 10:11
Du har pm