handdator

Visa fullständig version : Exell!


Grisen
2004-04-19, 20:54
Varför har exellproteinet försämrats? Förut var det urgott och blandade sig med vatten, mjölk, dricka eller vad som helst bara man tittade på det. Nu är det i princip omöjligt att blanda och smakar sämre. Vad har hänt???

Varför försämra en produkt som uppenbarligen VAR så bra?

Edit. Dessutom verkar det som om pulvrets partiklar är mycket mindre nu än tidigare, om man öppnar burken jag har det i säger det poff! Sen är allt brunt.. (choklad)

abjorn
2004-04-19, 22:03
Har inga som helst problem med nya Exell. Blandar sig hur lätt som helst i både vatten och mjölk. Använder du shaker ? Sen att det är lite flyktigt spelar väl inte så stor roll. Och smaken är det inte h eller något fel på :confused:

Whey
2004-04-19, 22:45
Jag har inte testat det gamla, men jag kan säga att det nýa är alldeles för rykigt. Och jordgubbssmaken blir man less på riktigt snabbt...

no1fitness
2004-04-20, 04:23
Jag tycker Excell är toppen !! Förutom att vaniljsötman trappats ner lite...;)
Jordgubben har jag aldrig gillat med choklade duger ibland...
Vaniljen är i alla fall väldigt lättblandad.

Nate
2004-04-20, 22:07
Jag tycker att den nya exell vasslen är riktigt god! Enda nackdelen är väl att pulvret har samma koncistens som potatismjöl och dammar över hela köket så det ser ut som en knarkhåla... Är dessutom bra att de dragit ned på sötman. Förut fick man halsa hela shakern och sedan känna den äckliga eftersmaken vid inandningen - huuu! Nu är den tom smuttvänlig. Mumma! Tom riktigt gott att blanda i vatten!


:thumbup: för nya vasslen!

aliquis
2004-04-21, 11:43
potatismjölk!! götta ;D

JAM
2004-04-21, 18:19
Äsch, vilket gnäll... Jag har ätit både jordgubb och chokladen och tycker att de är alldeles utmärkta.

Grisen
2004-04-21, 20:08
Jag måste ha fått en rutten laddning eller nåt, mitt är omöjligt att blanda..

Nate
2004-04-21, 20:26
Originally posted by aliquis
potatismjölk!! götta ;D

Vad snackar du om? :angel:

Diana
2004-04-24, 11:37
enda nackdelen me exell e alla dessa påsar de envisas me att förpacka allt i:whipped: :whipped:
annar håller ja verkligen me om att exell vasslet e smaskigt, o räddningen för de fattiga:D

Makk
2004-04-24, 12:06
Nya exell får bara :thumbup: av mig! Har smakat jordgubb och vanilj.. båda är super i både vatten och mjölk.

Kwon
2004-04-24, 18:38
Originally posted by Nate
Jag tycker att den nya exell vasslen är riktigt god! Enda nackdelen är väl att pulvret har samma koncistens som potatismjöl och dammar över hela köket så det ser ut som en knarkhåla...

Knarkhåla! Haha, började asflabba när jag läste det där! :D

Kul skrivet! :thumbup:

cali
2004-04-24, 21:30
enda nackdelen me exell e alla dessa påsar de envisas me att förpacka allt

Förpackningen är ju outstanding!
Mycet seriöst förpackad i en kilos påsar i en ljusfrimiljö med skyddande atmosfär.
Jag vill hävda att det är Exells styrka att man tar förpackningen på allvar.

Proteinpulver är oerhört känsligt för oxidation. Ljus och syre förstör snabbt proteinets biologiska värde och kan rent av bli giftigt.
Jag tycker det är skammligt när man ser fabrikat som säljer sina tillskott i vita plashinkar a 4-10 kg. Snacka om att det proteinet inte mår bra efter ett tag. Och sen sätta ett bäst före datum som sträcker sig 2 år fram i tiden är pinsamt.
Ett proteinpulver kan inte hålla sig från oxidation i en sådan miljö i flera år. Det är inte bra för kroppen att äta sådant prottepulver och så har ju kvaliteen avsevärt försämrats!
Nä mer förpackningar som liknar Exells tack!

Tjenis! :)

Jonesss
2004-04-24, 21:34
det är väll bara att ställa sina saker i ett mörkt skåp och ha locket på så kan det väll inte bli så mycket sämre?

Jon
2004-04-24, 21:38
Jag funderade på om det inte kunde vara vettigt att förvara öppnade förpackningar i kylskåpet? Det borde sakta ner oxidationsprocessen en del.

cali
2004-04-24, 21:56
Jag förvarar mitt prottopulver i ett skafferi där det är mörkt och svalt.
Jag har tyvärr en 4 kilos hink, men jag öppnar inte hinken varje gång jag ska ha till min drink utan jag portionerar först till en mindre hink så jag slipper öppna den stora hinken så ofta.
Lite nojjigt kanske men jag vill ha så hög kvalite på mitt pulver som det bara går.