handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid att få en Jeff Seid kropp?


Lotavos
2016-06-11, 12:44
Tjena 18 årig kille som tänkte dra igång och gymma. För tillfället 189 cm lång och 92 kilo tung. Otränad, är inte tjock men är sedan inte heller nära vältränad. Jag har verkligen inte magrutor men det är inte så att jag har "fläsk" kagge utan mer en normalbyggd kropp kanske är de närmaste jag kan säga att jag är.

Hur lång tid kan det ta om man tränar sten seriöst (6 gånger i veckan) äter rätt, sover rätt etc? (ungefär)

Rahf
2016-06-11, 12:54
Ett par år. Jeff Seid är större än du tror, runt +180cm och 90kg i grym form.

Tree Fiddy
2016-06-11, 13:00
Ett par år?

King Grub
2016-06-11, 13:03
Ni tror alltså att det i genomsnitt tar "ett par år" att få en fysik som kan mäta sig med dom bästa på en Men's Physique Olympia-scen? Varför ser ni då ut som ni gör?

Tree Fiddy
2016-06-11, 13:04
Ni tror alltså att det i genomsnitt tar "ett par år" att få en fysik som kan mäta sig med dom bästa på en Men's Physique Olympia-scen? Varför ser ni då ut som ni gör?

För att förtydliga så var mitt svar ett ifrågasättande av Rahfs uttalande. :D

Jag tror absolut inte att det tar ett par år.

King Grub
2016-06-11, 13:05
Ah.

Diomedea exulans
2016-06-11, 13:07
10-20 år.

AntonHA
2016-06-11, 13:08
går nog inte att nå ren för de flesta

King Grub
2016-06-11, 13:09
Jag skulle säga att möjligheterna är försvinnande små att du någonsin får en sådan kropp. Jag säger inte att du inte kan få en imponerande och välbyggd fysik... men det är vettigt att utgå från någorlunda realistiska målsättningar.

Brofessorn
2016-06-11, 13:10
Min gissning är att du aldrig kommer få en fysik som Jeff Seid.

Sparven från Minsk
2016-06-11, 13:20
Min gissning är att du aldrig kommer få en fysik som Jeff Seid.

Håller med.

Endast ett fåtal kan nog uppnå det tyvärr.

Barbastark
2016-06-11, 13:20
Tjena 18 årig kille som tänkte dra igång och gymma. För tillfället 189 cm lång och 92 kilo tung. Otränad, är inte tjock men är sedan inte heller nära vältränad. Jag har verkligen inte magrutor men det är inte så att jag har "fläsk" kagge utan mer en normalbyggd kropp kanske är de närmaste jag kan säga att jag är.

Hur lång tid kan det ta om man tränar sten seriöst (6 gånger i veckan) äter rätt, sover rätt etc? (ungefär)

(disclaimer: gissar bara, har ingen erfarenhet av att följa folks utveckling under längre tid, så bara för att dra igång diskussionen här) Vet inte vilken fett% du ligger på och riktigt hur du ser ut i kroppen, men skulle tro att du kanske behöver gå ned 10-12 kg fett för att se rippad ut + gå upp 15-17kg muskler för att komma till hans muskelmassa. Du är ju ung och har hormonerna på din sida. Så tränar du rätt från början med bra upplägg (ta hjälp av bra källor och folk), dedikerat och regelbundet samt håller dig skadefri så kanske 4-5 år kan vara rimligt?

Rikard Jansson
2016-06-11, 13:20
Allra troligast aldrig. Om man gör allt till 100% (och det inkluderar allt) och har bra gener så tar det kanske 3-6 år. Det är oftast inte tiden som är problemet, vissa tränar 20 år och kommer ingenvart, vissa, t.ex. Zyzz blir i skitbra form på ett par år. Det beror på gener, om man gör allt till 80% eller 100, osv.

Det största misstaget jag ser är hur folk letar efter lättnader i allt, framförallt kost. Nötterna som för ett par år sen babblade om IIFYM ser mest ut som skit idag.

Tree Fiddy
2016-06-11, 13:25
(disclaimer: gissar bara, har ingen erfarenhet av att följa folks utveckling under längre tid, så bara för att dra igång diskussionen här) Vet inte vilken fett% du ligger på och riktigt hur du ser ut i kroppen, men skulle tro att du kanske behöver gå ned 10-12 kg fett för att se rippad ut + gå upp 15-17kg muskler för att komma till hans muskelmassa. Du är ju ung och har hormonerna på din sida. Så tränar du rätt från början med bra upplägg (ta hjälp av bra källor och folk), dedikerat och regelbundet samt håller dig skadefri så kanske 4-5 år kan vara rimligt?

4-5 år är lika orimligt som "ett par år". Om du hade sagt 20 år, så hade det varit rimligare.

Luca Brasi
2016-06-11, 14:01
Du är minst 10 cm för lång också.

cero
2016-06-11, 14:03
En hel träningskarriär med grymma gener eller doping, röstar jag på.

steelrich
2016-06-11, 14:10
När samma fråga ställdes men om zyzz så var svaret att " zyzz var en tönt, det där kan vem som helst uppnå med ett par års träning" Nu låter det som att trådskaparen frågade om att bli lika stor som kai greene och grabbara. Är jeff så mycket större än zyzz, eller har forumets uppfattning ändrats kring detta???

Luca Brasi
2016-06-11, 14:14
När samma fråga ställdes men om zyzz så var svaret att " zyzz var en tönt, det där kan vem som helst uppnå med ett par års träning" Nu låter det som att trådskaparen frågade om att bli lika stor som kai greene och grabbara. Är jeff så mycket större än zyzz, eller har forumets uppfattning ändrats kring detta???
Ja Jeff är större.

Rikard Jansson
2016-06-11, 14:19
Saken folk inte förstår är att: 2 år är alldeles för lite, men går det inte på 5-6-7 år så kommer det antagligen aldrig gå.

Sheogorath
2016-06-11, 14:21
Saken folk inte förstår är att: 2 år är alldeles för lite, men går det inte på 5-6-7 år så kommer det antagligen aldrig gå.

Exakt. :thumbup:

mangemani
2016-06-11, 14:26
det tar väl den tid det tar, finns ingen som vet om du kommer att lyckas eller misslyckas, det är väl bara att börja och träna om du ser någon poäng i det och se vart det slutar, att spekulera hur fort ditten och datten kommer att ta bygger inga muskler.

Loke
2016-06-11, 14:28
När samma fråga ställdes men om zyzz så var svaret att " zyzz var en tönt, det där kan vem som helst uppnå med ett par års träning" Nu låter det som att trådskaparen frågade om att bli lika stor som kai greene och grabbara. Är jeff så mycket större än zyzz, eller har forumets uppfattning ändrats kring detta???

Du får nog leta upp inlägg och citera användare och kolla om dessa användare skriver i den här tråden, annars är det en sorts straw man... Men ja, Jeff Seid är faktiskt betydligt större.

cero
2016-06-11, 14:32
När samma fråga ställdes men om zyzz så var svaret att " zyzz var en tönt, det där kan vem som helst uppnå med ett par års träning"

:D

Har dock aldrig hört någon säga att det är lätt att få Zyzz fysik heller, han var ju uppenbarligen dopad.

Lotavos
2016-06-11, 15:01
Du är minst 10 cm för lång också.

Haha, Jeff Seid är 183 cm lång. För de andra så spelar väl fan inte längden någon roll? Visst de kommer givetvis inte se exakt likadant ut men det kommer att vara samma kroppstyp.

King Grub
2016-06-11, 15:02
Jo, det är mycket svårare att få samma visuella volym om man är lång.

Sparven från Minsk
2016-06-11, 15:07
Haha, Jeff Seid är 183 cm lång. För de andra så spelar väl fan inte längden någon roll? Visst de kommer givetvis inte se exakt likadant ut men det kommer att vara samma kroppstyp.

Du måste packa på dig bra mycket mer massa för att se lika vältränad ut, om du är lång.

Korta killar (sub 170) ser jäkligt grova ut, medan långa killar med samma muskelvolym ser spinkiga ut.

Sparven från Minsk
2016-06-11, 15:09
https://pbs.twimg.com/profile_images/582614029253939200/UzjET0kc.jpg

Detta uppnår man inte på några år.

Jag har tränat seriöst (ja jag sköter kosten, tränar enligt bra schemat and what not) i 8 år, ser verkligen inte ut sådär.
Vältränad ja, större än random svensson ja, men inte så som Jeff!

shogunr
2016-06-11, 15:16
det tar väl den tid det tar, finns ingen som vet om du kommer att lyckas eller misslyckas, det är väl bara att börja och träna om du ser någon poäng i det och se vart det slutar, att spekulera hur fort ditten och datten kommer att ta bygger inga muskler.

+1

Att ens spekulera är bara löjligt. Likaså uttalanden som "Når du det inte inom 5-6 år så är det kört". Så länge man fortsätter att utvecklas och bli starkare så borde kroppen också växa, om du ger den förutsättningarna vill säga. Dvs levs sund, sova och bra näring.

Så mitt tips är att bara köra på. Tror dom flesta kan bli hyggligt stora (mer eller mindre) om man har tid och tålamod, men nästan alla kommer nog tröttna långt tidigare.....

BobaFett
2016-06-11, 15:16
Jeff Seid är inte SÅ stor. Han kan vara ren men han har riktigt bra gener. De flesta kommer aldrig nå dit men många kan komma nära.

Han påstår att han vägde 192 lbs (86 kg) på fitnessgalan och att han förra gången på scenen vägde 180 lbs (81 kg) så han har gjort gains. Han överdriver nog med något kilo också. Han var inte knasterhård heller. Han är 183 lång.

Här i videon pratar han om det:

aFQlpCUiOYI

Han har ca 24,5 i FFMI. PureWhey här på brädan har samma -ish.

Papi Arca
2016-06-11, 15:20
Är det verkligen så svårt att få en av amatörer (som mig) beundransvärd kropp om man tar lika mycket AAS som han uppenbarligen gör. Alltså, träna rätt, äta rätt i låt oss säga 5 år + en massa steroidcykler.

Jag har själv ingen erfarenhet av AAS så därför min okunskap.

amarth
2016-06-11, 15:25
Hur lång tid tar det att matcha Bolt på 100 m?

J.V
2016-06-11, 15:27
Hur lång tid tar det att matcha Bolt på 100 m?Ett par ar. Trana hard med vettig progression, vila och at ordentligt bara.

Sheogorath
2016-06-11, 15:28
Ge 100% så går det.

BobaFett
2016-06-11, 15:39
Ni tror alltså att det i genomsnitt tar "ett par år" att få en fysik som kan mäta sig med dom bästa på en Men's Physique Olympia-scen? Varför ser ni då ut som ni gör?

Fast han var inte i närheten så stor som de andra på Fitnessgalan. De andra killarna hade 10 kilo på honom.

Tobbey
2016-06-11, 15:45
Kreatin.

King Grub
2016-06-11, 16:18
Är det verkligen så svårt att få en av amatörer (som mig) beundransvärd kropp om man tar lika mycket AAS som han uppenbarligen gör. Alltså, träna rätt, äta rätt i låt oss säga 5 år + en massa steroidcykler.

Jag har själv ingen erfarenhet av AAS så därför min okunskap.

Problemet är att du kommer att se ut som du med X antal mer kilo muskler, inte som Seid.

Rahf
2016-06-11, 16:21
Hoppsan hejsan, jag glömde visst skriva att doping är ett måste gällande mitt senaste inlägg.

Aaah. Eftertänksamhet är det bästa.

cero
2016-06-11, 16:27
Problemet är att du kommer att se ut som du med X antal mer kilo muskler, inte som Seid.

Äsch. Hur vanligt är det att man stöter på någon som har tillräckligt mycket massa och tillräckligt lite kroppsfett men som ändå inte ser bra ut pga dåligt formade bukar?

Loke
2016-06-11, 16:32
Du måste packa på dig bra mycket mer massa för att se lika vältränad ut, om du är lång.

Korta killar (sub 170) ser jäkligt grova ut, medan långa killar med samma muskelvolym ser spinkiga ut.

Nåja, jag är 169, ser inte speciellt grov ut. Den viktiga skillnaden är att om man fotar en kort person på ett sådant sätt att den ser 20 cm längre ut så kommer den också framstå som väldigt grov. I verkligheten är effekten inte alls så tydlig.

Ge 100% så går det.

Det viktiga är att chocka kroppen.

Sverker
2016-06-11, 16:47
Klart att det går. 10, 15 eller 20 år, lite beroende ifall man varit ordentligt tränad innan och känner kroppen. Sedan kommer barn, karriär etc och sätter käppar i hjulet men de flesta som är motiverade klarar det också.
Gener tror jag inte på men träna med rätt personer som puchar när det går tungt eller går i gamla hjulspår hjälper.

Gober
2016-06-11, 17:01
Klart att det går. 10, 15 eller 20 år, lite beroende ifall man varit ordentligt tränad innan och känner kroppen. Sedan kommer barn, karriär etc och sätter käppar i hjulet men de flesta som är motiverade klarar det också.
Gener tror jag inte på men träna med rätt personer som puchar när det går tungt eller går i gamla hjulspår hjälper.

Du tror inte på gener?

1x0
2016-06-11, 17:08
Klart att det går. 10, 15 eller 20 år, lite beroende ifall man varit ordentligt tränad innan och känner kroppen. Sedan kommer barn, karriär etc och sätter käppar i hjulet men de flesta som är motiverade klarar det också.
Gener tror jag inte på men träna med rätt personer som puchar när det går tungt eller går i gamla hjulspår hjälper.
De flesta har väl någon eller några muskelgrupper som utvecklas extra bra/fort. Är inte det genetik?
Mina ben och vader växer t.ex bara jag kollar på böjracket medan jag får kämpa med 30000 program för bänkpressen för gaina 2.5kg på ett halvår (förutsatt jag inte går upp i kroppsvikt).

En del kanske har sådana monstergener i hela kroppen som jag har för ben(?). :P

Slartibartfast
2016-06-11, 17:13
Du tror inte på gener?

Oavsett om Sverker menar att han inte tror på genernas existens, eller att dom inte spelar en totalt avgörande roll i ens träningsresultat, är det det mest befängda jag läst på denhär brädan.

Luca Brasi
2016-06-11, 17:19
Är det verkligen så svårt att få en av amatörer (som mig) beundransvärd kropp om man tar lika mycket AAS som han uppenbarligen gör. Alltså, träna rätt, äta rätt i låt oss säga 5 år + en massa steroidcykler.

Jag har själv ingen erfarenhet av AAS så därför min okunskap.
Det finns ingen garanti att man ser ut som en model/gayicon efter sådant heller,man kanske får en massa face gains och resultatet blir mer likt en polsk byggarbetare med acneärr som jobbar deltid som dörrvakt i Gdansk.

cero
2016-06-11, 17:25
Det finns ingen garanti att man ser ut som en model/gayicon efter sådant heller,man kanske får en massa face gains och resultatet blir mer likt en polsk byggarbetare med acneärr som jobbar deltid som dörrvakt i Gdansk.

Lol. Bild på en sådan? :D

DJJOHANSSON
2016-06-11, 17:26
Det finns ingen garanti att man ser ut som en model/gayicon efter sådant heller,man kanske får en massa face gains och resultatet blir mer likt en polsk byggarbetare med acneärr som jobbar deltid som dörrvakt i Gdansk.

Hahaha wtf

Sverker
2016-06-11, 17:44
Du tror inte på gener?

Jag tror att motivation och klass slår gener. Lever du inte i en tillåtande miljö och har inre motivation kommer du aldrig att nå ditt mål.

Gener är krasst bara hur mycket m-RNA som bildas. Det är upp till oss att styra bildandet av dem genom träningen och utnyttja dem till att bygga muskelprotein med kost och återhämtning.

trasig
2016-06-11, 18:33
vad jag fattar det som är han ju bara 22, så kan ju inte tagit han 20 år iaf ;) lär ha sjukt bra gener dock *avundsjuk*

PureWhey
2016-06-11, 18:46
Oavsett om Sverker menar att han inte tror på genernas existens, eller att dom inte spelar en totalt avgörande roll i ens träningsresultat, är det det mest befängda jag läst på denhär brädan.



Japp. Wtf.

Tree Fiddy
2016-06-11, 19:19
Jag tror att motivation och klass slår gener. Lever du inte i en tillåtande miljö och har inre motivation kommer du aldrig att nå ditt mål.

Gener är krasst bara hur mycket m-RNA som bildas. Det är upp till oss att styra bildandet av dem genom träningen och utnyttja dem till att bygga muskelprotein med kost och återhämtning.

Ja, och m-RNA är ju det som resulterar i nytt DNA :D Det är ju rent ut sagt ALLT.

knooox
2016-06-11, 19:25
10 år. Minst, om du startar idag och har genetik som motsvarar Jeffs.

Klein
2016-06-11, 22:26
http://cdn-flex1.heartyhosting.com/sites/flexonline.com/files/styles/gallery_slide_612xany/public/media/2014%20Olympia/Mens%20Physique%20-%202014%20Olympia/IMG_6570_1.jpg?itok=0D8kYdmx

Mediokra vader dock. Fast det kanske hör men's physique till.

Gerdler
2016-06-11, 22:49
Oavsett om Sverker menar att han inte tror på genernas existens, eller att dom inte spelar en totalt avgörande roll i ens träningsresultat, är det det mest befängda jag läst på denhär brädan.
+1000 va fan

Det är bevisat att det finns non-responders till många träningsformer. Att man skulle kunna tweaka deras träning så att de kunde få bättre resultat är fullt möjligt men att helt utan någon form av belägg säga att de som är non-responders skulle kunna få samma resultat som high responders om de optimerade sin träning utifrån deras individuella förutsättningar är att ta sig friheter. Det krävs en hel kohort av studier innan man ens kan spekulera i om det är så. Tills dess så vet vi vad som visats så här långt: alla träningsformer man testat hittills finns det folk som inte får resultat av.

baktung
2016-06-11, 22:57
Gener är en del, men den verkar inbegripa för mycket. En minst lika viktig faktor är stress, både fysisk och psykisk. Seid har gissningsvis aldrig behövt arbeta utan har levt som ett glatt ovetandes byggarproffs sedan tonåren. Och kvinnor har han snarare varit tvungen att rata än att behöva anstränga sig för att hitta. Jag känner honom inte och vet inte vilka monster han kämpar emot, men hans kropp känns som en maskin som aldrig har behövt förstå något annat än hypertrofi. Så glöm inte att du som vanlig dödlig har mindre optimala kortisolnivåer minst fem dar i veckan.

Gerdler
2016-06-11, 23:15
Mina bästa gains i både styrka och kroppssammansättning fick jag en sommar/höst, totalt 6 månader då jag nästan konsekvent fick skippa sömnen för att hinna träna, sov 3-6 timmar per natt och jag behöver generellt 6.5-7.5, och jobbet var stressigt som fan (varför jag fick jobba kväll och träna natt). Jag var både fysiskt och psykiskt stressad men jag skötte kost och träning, för det var det enda som gav mig glädje då, att se gains i spegeln och på gymmet.

Fast det har kanske generna påverkan på med. Hur man svarar på stress.

baktung
2016-06-11, 23:42
Mina bästa gains i både styrka och kroppssammansättning fick jag en sommar/höst, totalt 6 månader då jag nästan konsekvent fick skippa sömnen för att hinna träna, sov 3-6 timmar per natt och jag behöver generellt 6.5-7.5, och jobbet var stressigt som fan (varför jag fick jobba kväll och träna natt). Jag var både fysiskt och psykiskt stressad men jag skötte kost och träning, för det var det enda som gav mig glädje då, att se gains i spegeln och på gymmet.

Fast det har kanske generna påverkan på med. Hur man svarar på stress.

Ja, motivation är väl en vettig faktor det också. Den verkar du ha gott om som fick goda resultat när de yttre omständigheterna inte var optimala, liksom många elitidrottare som lyckas för att de älskar att ta ut sig fullständigt. (Vilket de av någon anledning kanske väljer att göra för att de har en enorm jävla drivkraft att vara bäst på något eller visa hela världen något, kanske som bot mot andra sociala demoner.)

Hur man svarar på stress beror väl också på vilken uppväxt man haft och vad man varit med om. Gener och arv och miljö. Men visst kan man göra en radikal tolkning och påstå att generna i botten styr allting ändå. Biologisk determinism? Själv tycker jag det känns för filosofiskt enkelriktat. Problemet på det här forumet är väl att folk oöverlagt slänger sig med distinktionen "gener eller steroider" när en målbild ser alltför ouppnåelig ut, och det kan då vara på sin plats att ifrågasätta vad som åsyftas med gener.

PureWhey
2016-06-11, 23:59
Du kan ha bäst motivation i världen, men sämst gener. Lycka till att komma någonvart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

ViktorC
2016-06-12, 00:25
Jeff har ju tränat i 10+ år och har antagligen bättre gener än de flesta så säg 10-15 år med samma förutsättningar då :bpump:

Edit: Och även om du skulle nå samma storlek och fett% så kommer du inte se ut som Jeff ;)

DammA
2016-06-12, 05:01
Lol. Bild på en sådan? :D

v1kt0r_ på instagram

King Grub
2016-06-12, 07:03
Man kan tillägga att du kan ha jättebra gener och kanske är ett framtida scenlöfte om du så skulle vilja.

Det som skrivits här är inte menat att vara negativt, utan realistiskt. Men bli inte nedslagen av det. Poängerna är mer att 1) det går inte att sätta en siffra i form av år hur lång tid det tar att få vissa träningsresultat, då det är fler faktorer än tid, träning, sömn och kost som avgör det och 2) träna för att bli så bra du kan bli, inte för att bli någon annan. Att träna för det senare slutar i princip alltid i besvikelse, men ingen annan än du själv kan hindra dig från att uppnå det förstnämnda.

agazza
2016-06-12, 07:43
tunga stora stackar och ett rent träningsliv så går det säkert att uppnå på 5 år ifall man ser det hela som en lång bulkperiod med en deff i slutet.

Anders The Peak
2016-06-12, 08:48
Vissa föds med guldskeden i mun gällande gener för det här och om det bara handlade om träning, preparat, bulk etc. Borde det ha slagit genom på de flesta gym eftersom Seid har en kropp att sukta efter som man.

Men han kan säkert vara bra att ha som målbild det ger en lagom utmaning nå halvägs och du kan vara helnöjd som normaltränande.

Men han var bra tunn i verkligheten häromveckan :)

Riddle
2016-06-12, 09:57
Han ser inte ut att ha vuxit så mycket det senaste åren? är väl en 3-4 år sedan han blev känd?

v1kt0r_ på instagram

Helt otroligt att ingen säger åt honom att fimpa skägget...

PureWhey
2016-06-12, 09:58
Vissa föds med guldskeden i mun gällande gener för det här och om det bara handlade om träning, preparat, bulk etc. Borde det ha slagit genom på de flesta gym eftersom Seid har en kropp att sukta efter som man.



Men han kan säkert vara bra att ha som målbild det ger en lagom utmaning nå halvägs och du kan vara helnöjd som normaltränande.



Men han var bra tunn i verkligheten häromveckan :)



Polare sa tvärtom, att han såg grövre ut irl i sthlm. Vafän.

Isseman
2016-06-12, 10:16
Polare sa tvärtom, att han såg grövre ut irl i sthlm. Vafän.

Han känns som ett typiskt exempel på en person som antingen ser MYCKET större ut irl eller MYCKET tunnare haha :D

Sheogorath
2016-06-12, 10:21
Jeff har ju tränat i 10+ år och har antagligen bättre gener än de flesta så säg 10-15 år med samma förutsättningar då :bpump:

Edit: Och även om du skulle nå samma storlek och fett% så kommer du inte se ut som Jeff ;)

Hur länge han tränat är egentligen ointressant. Det är nämligen inte samma sak som hur snabbt han uppnådde ungefär den fysisk som vi talar om. Har han tränat i mer än tio är så har han förmodligen stått och stampat i 5 år om han inte ändrat sin medicinering på senare tid.

Anders The Peak
2016-06-12, 11:06
Polare sa tvärtom, att han såg grövre ut irl i sthlm. Vafän.

Kan hända att det ligger i betraktarens referenser :)

chr1lle
2016-06-12, 11:20
Blir alltid lite fundersam och faktiskt lite arg när dessa trådar dyker upp. Tycker det alltid låter omöjligt att bli vass och väga mer än 80 kg för den normala människan utan det ena eller det andra.

Själv har jag lite gener för att bygga muskler och vara explosiv. Alltid varit relativt kass vad det gäller uthållighet etc. Var stor och stark som liten och kanske överlägsen senare på högstadiet. Pratar här om 100 meter sprint, längdhopp, höjdhopp och kilon man pressade i bänkpress typ. När man kom till gymnasiet var man inte längre ensam utan fanns nu fler med samma resultat och förutsättningar. Alltså minst fem till 10 personer man kunde se ivartfall.

Gymmade som tonåring. Mest bröst och biceps givetvis =) Började igen vid 28 års ålder. Min avatar är tagen efter cirka sex månader då 29 år. Armen mätte då 44 cm på gymmet med lite rutor på magen.

Stats på bild. 185cm ~96kg

Verkligheten har kantats av dopningsanklagelser till och med så illa att det berört mitt tidigare jobb. Även vid tillfällen känts så tråkigt att man funderat på att lägga ner. Detta som gör mig lite arg när man läser dessa trådarna. Jag tycker inte jag är överdrivet bra på det jag gör men det låter som att jag skulle va en på miljonen gällande gener och annat när man läser men i min verklighet finns det minst ett par stycken till och det bara på mitt lokala gym. På gymnasiet som nämns ovan fanns det fler.

Vill verkligen klargöra att jag absolut inte vill skryta här eller dylikt. Aldrig lyckats ta mig i riktig vass form men drömmen finns =)

Inser även att i tävlingsform skulle jag säkerligen inte vara så stor för världen. På mina 185 cm vore det ju en dröm om man kunde se respektabel ut i CBB alltså väga någonstans 93 kg på scen.

Dagsform. Tjockis 123kg, tur att man har bredd och bröstmuskler så man bär upp det relativt bra =P

Vet inte vad jag ville ha sagt riktigt eller frågat men har reagerat på detta vid flera tillfällen så http://static.planetminecraft.com/files/resource_media/screenshot/1417/rant_marketing_lrg.jpg

PureWhey
2016-06-12, 11:28
Kan hända att det ligger i betraktarens referenser :)



Jo, men han stod ju sig minst sagt bra mot Balogh som är riktigt köttig imo.

Gerdler
2016-06-12, 11:42
Själv har jag lite gener för att bygga muskler och vara explosiv. Alltid varit relativt kass vad det gäller uthållighet etc. Var stor och stark som liten och kanske överlägsen senare på högstadiet. Pratar här om 100 meter sprint, längdhopp, höjdhopp och kilon man pressade i bänkpress typ.
Och jag var bäst/näst bäst på högstadiet i löpning 1-5km. Slog alla orienterarna och fotbollsspelarna i fyra jämnåriga klasser utom en, fast honom slog jag i 9:an för jag hade börjat träna lite löpning på fritiden 2-3 ggr i veckan då, fast det är ju fusk.

Det var ju bara gener samt att jag inte var fet som gjorde mig bäst på konditionssport då, och det är bara gener som gjorde dig så bra i allt det där då. Vore väldigt konstigt om generna då inte kan betraktas som en helt avgörande faktor. Jag kan tänka mig att jag inte ens med lite mild dopning skulle kunna få dina resultat om vi tränade likadant.

Mats J
2016-06-12, 14:51
Jag har tränat seriöst i 25 år, med målet att bli så stor jag bara kan. Under dessa 25 år har jag bulkat ca 15, legat på balans ca 7 och deffat 3 kanske. Jag var väldigt smal när jag började - 193 och 67 kg, men svarade bra på träningen ändå. Träningen har alltid prioriterats väldigt högt, högre än jobb, vänner och ja allt egentligen.

Jag är nu 40+ och har nått så långt jag bara kan, försöker fortfarande optimera både träning och kost men det är gram vi pratar om i ökningar per år både i styrka och massa. Resultatet av 25 års hårdsatsning är 193 cm och ca 94-95 kg med sub 10% kroppsfett. Vältränad? - ja absolut, Större en "svensson"? - ja, ser ut som Jeff? - nej långt ifrån.

Anders The Peak
2016-06-12, 15:23
Jo, men han stod ju sig minst sagt bra mot Balogh som är riktigt köttig imo.
I den formen ser alla bra ut utan kläder. Jag sprang på honom opumpad.

Rolfarsson
2016-06-12, 15:35
Som sagts, såvida du inte har en väldigt bra genetik så kommer du förmodligen inte att komma till Jeff's nivå.

Hur lång tid kan det ta om man tränar sten seriöst (6 gånger i veckan)

Att träna 6 dagar i veckan behöver inte vara effektivare än 3 eller tvärtom, det viktiga är hur du tränar när du är där, mer är alltså inte lika med bättre.

Zekerna
2016-06-12, 15:40
v1kt0r_ på instagram

hahaha #savage

dream_theater_
2016-06-12, 17:36
Jag har sett en del rätt vältränade folk som har tränat i många år. Aldrig sett någon i närheten av Jeff.

shogunr
2016-06-12, 18:26
Går man in med inställningen "jag skall träna och se ut som Jeff Seid" så lär man med största sannolikhet inte komma långt tror jag.

Tror inte att genetik måste vara avgörande för att man skall bli muskulös. Däremot så tror jag att man måste jobba hårdare och smartare om man inte har genetiken och att det med stor sannolikhet kommer ta längre tid.

Macroman
2016-06-13, 13:25
Oavsett om Sverker menar att han inte tror på genernas existens, eller att dom inte spelar en totalt avgörande roll i ens träningsresultat, är det det mest befängda jag läst på denhär brädan.

Jag är böjd att hålla med. Generna avgör allt för att prestera på en sån här nivå oavsett idrott.