handdator

Visa fullständig version : Viktminskningen vid ökad frekvens + massa frågor


AntonHA
2016-06-10, 16:25
Tränade förut bröst,axlar triceps ca 2ggr/vecka och körde militärpress 1-2ggr/vecka. Då kunde jag göra 5:or på 60. Nu tränar jag bröst,axlar,triceps 3-4ggr vecka, och militärpress ca 3-4 ggr/vecka. Kan bara göra 5:or på typ 52.5-55 nu. Jag kör ungefär samma volym som innan, mer för mellersta axlar, baksida axlar och triceps faktiskt. Kör typ 10 set för mellersta axlar, och 10-15 set för triceps. Kör inget set till fail

Nu till frågan(frågorna), 1.är detta en normal viktminskning vid ökad frekvens? 2.Kan denna minskade vikt ändå leda till större muskelbygge?
3.Bör jag köra färre set om jag kör så ofta?

Har stått stilla i muskelbyggandet i nått år, det var därför jag tänkte att öka frekvensen medan jag fortfarande körde samma volym.

Träningsveckan ser ut såhär typ
Bröst Axlar Triceps
Rygg Biceps + Böj
Bröst Axlar Triceps
Rygg Biceps
Bröst Axlar Triceps
Rygg Biceps + Böj
Bröst Axlar Triceps

Anledningen till att jag börjat köra såhär är som jag skrev ovan att jag stått still i muskelbyggandet ett bra tag, och att jag gillar att träna varje dag. Inbillar mig även att det borde hjälpa med deffen då jag avskyr att röra på mig i form av konditions/motionsträning.

Arminius08
2016-06-10, 18:43
Ja, nu har du ju mindre vila mellan passen, alltså mindre tid att återhämta dig än vad du är van vid sen tidigare. Är nog en kombination av ökad frekvens och kort vila men du kommer ju vänja dig.
I början kanske du ska köra lika mycket som innan fast fördelat på dom passen du kör nu sen öka lite med några veckors mellanrum. Du får känna efter helt enkelt

Rahf
2016-06-10, 19:35
Mer är inte alltid bättre.