Visa fullständig version : Ligga på kaloriöverskott, 7000 kcal
Jag har bestämt mig för att ligga på 7000 kcal om dagen, ett tag. Min kaloriförbrukning pendlar mellan 2000-3000kcal om dagen. Det innebär att jag kommer ligga på 4000 till 5000 kcal i överskott.
Det jag undrar.
Låt oss säga att man ligger på 7500kcal i överskott om dagen. Enligt Google ska 1kg fett vara 7500kcal. Innebär det att jag kommer gå upp 1kg fett till nästa dag? Är det då möjligt att gå upp 10kg på 10 dagar?
Sen behöver jag lite tips på vad jag ska äta.
Idag ligger jag på 5000-6000 kcal om dagen och kan utan problem gå upp till 7000-8000 kcal. Dock börjar det bli för dyrt att äta Donken, chips, snacks, pizza. Därför behöver jag lite tips på billigt och kcal rik mat.
awesomooo
2016-06-06, 06:20
Vad är meningen med detta kaloriintag då? 7-8000 är rätt mycket och inte speciellt hälsosamt om större delen av intaget består av chips och liknande.
För att besvara din fråga kan väl någon gainer kanske vara ett alternativ, finns ju dom i det extremare slaget. Nötter är kaloririkt, dock förmodligen dyrare än chips och annat snacks. Vill du ta det till andra nivåer så går det att shota olivolja eller rapsolja, sjukt jävla vidrigt och du lär må illa i några timmar efteråt men där finns det kalorier att hämta.
WahWillDuh
2016-06-06, 18:44
Jag har bestämt mig för att ligga på 7000 kcal om dagen, ett tag. Min kaloriförbrukning pendlar mellan 2000-3000kcal om dagen. Det innebär att jag kommer ligga på 4000 till 5000 kcal i överskott.
Det jag undrar.
Låt oss säga att man ligger på 7500kcal i överskott om dagen. Enligt Google ska 1kg fett vara 7500kcal. Innebär det att jag kommer gå upp 1kg fett till nästa dag? Är det då möjligt att gå upp 10kg på 10 dagar?
Sen behöver jag lite tips på vad jag ska äta.
Idag ligger jag på 5000-6000 kcal om dagen och kan utan problem gå upp till 7000-8000 kcal. Dock börjar det bli för dyrt att äta Donken, chips, snacks, pizza. Därför behöver jag lite tips på billigt och kcal rik mat.
Billig kalori-tät mat är väll typ pasta och ris. Ganska lätt att klämma en rejäl portion snabbmakaroner dessutom.
Scratch89
2016-06-06, 18:48
Det är ju lätt att hitta livsmedel som det går att äta mycket av utan att bli så otroligt mätt.
-Diverse pastarätter, gärna i form av lasagne och/eller gryta/gratäng så man kan slänga ner allt möjligt där i, typ grädde, bacon, korv, smör.
-Bröd i alla dess former, gärna ljust och rostat med smör, marmelad, fetost och korv/skinka på.
-Mjölk, fet. Gärna Oboy/Pucko.
-Lättätet godis under dagen. Påsar av gelehallon, nappar, billig choklad och liknande.
Bossebäver
2016-06-06, 19:36
Jävligt dålig idé. Ät 4k istället så blir du inte fet i ultratempo iaf.
Ganska korkat att permanent försämra förutsättningarna att lägga på sig muskelmassa kontra fettmassa, eller vad tycker du?
Under förutsättning att du inte, av någon outgrundlig anledning, har fått ditt föreslagna dagliga energiintag ordinerat av läkare, så kommer detta upplägg inte resultera i annat än att din Vform snabbt formas till en klädsam rondör.
King Grub
2016-06-06, 20:01
Det var det sämsta söder om soptippen.
Varför i hela friden skulle någon vilja utsätta sig för det där? Om det inte står några miljoner kronor på spel.. (Om ens då?!)
Diomedea exulans
2016-06-06, 20:40
Ja, du kan gå upp 10 kg fett på 10 dagar.
Sohlsken
2016-06-06, 23:28
Är du skådespelare och behöver lägga på dig vikt omgående för en välbetald film?
Diomedea exulans
2016-06-06, 23:38
Eller har du månne fått en vision om att du snart till varje pris måste hålla uppe en dörr mot en arme framryckande odöda?
Tricitum
2016-06-07, 13:44
Eller har du månne fått en vision om att du snart till varje pris måste hålla uppe en dörr mot en arme framryckande odöda?
Hold the door, hold the door.
Ledsen, var bara tvungen.
Detta känns sjukt extremt dumt.
Ät bra protein och mat, så hamnar du kanske på 4000kcal och det är mer än tillräckligt för att bygga muskler och gå upp i vikt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.