handdator

Visa fullständig version : Står stilla på vågen.


marcusnilsson
2016-05-30, 06:15
Kön: man
Ålder: 24
181 cm
Start vikt: 84
Nuvarande: 69.5

Hej för ca 2 månader sedan tog jag i träningen igen efter ett uppehåll på ca fyra månader. Jag fortsatte då med min viktminsknings resa jag hade börjart på i september.

Min start vikt låg på 84kg och tre månader senare i november låg min vikt på 74 kg. Jag åkte sedan utomlands i två veckor och tappade lust och ork för att ta tag i träningen igen.

I april (75kg) hade jag kommit igång igen och fått rutin på både träning och diet.
I början av maj låg min vikt på 70.5 och idag sista maj låg vikten på 69.5.

Äter 1600 +-50 varje dag. Har haft två refeeds denna månaden där jag har legat på ca 3500. Min fråga: varför rör sig det inte mer på vågen??

Aliaas
2016-05-30, 06:17
Du är underviktig.

Varför ska du ner ytterligare?

marcusnilsson
2016-05-30, 06:19
vill minska mer i kroppsfett innan jag drar igång min bulk.

King Grub
2016-05-30, 07:18
vill minska mer i kroppsfett innan jag drar igång min bulk.

Varför? Förlorar du kroppsfett, är det också kroppsfett du främst kommer att lägga på dig vid en kommande överätning.

Det är bara om man aldrig haft fettet till att börja med som en bulk innebär främst ökning av fettfri massa.

Tryhard
2016-05-30, 07:46
Varför? Förlorar du kroppsfett, är det också kroppsfett du främst kommer att lägga på dig vid en kommande överätning.

Det är bara om man aldrig haft fettet till att börja med som en bulk innebär främst ökning av fettfri massa.

Jag som gått ner till ca 75 från 87 o ska nu gå upp ca 0.3kg i veckan kommer alltså lägga på mig i huvudsak fett säger du?

King Grub
2016-05-30, 08:13
Efter en lyckad deff är det främst fett en överäting bildar. Det gäller alla.

marcusnilsson
2016-05-30, 08:20
Jag vill få så lågt kroppsfett som möjligt för att sedan köra på en kontrollerad bulk. Tanken är att höja mitt kalori intag till maintenance för att sedan ligga på 200-300 +.

Men detta spelar ingen roll menar du king? Eller du menar att jag kommer överäta efter dieten och vara tillbaka på punk ett igen?

Tillbaka till frågan, ligger jag på för lågt kaloriintag. Bör jag öka för att återigen kunna tappa vikt? Kan tilläggas att jag styrketränar 6 gånger i veckan och tar regelbundna promenader, gnska stillasittande jobb.

Bitchtit
2016-05-31, 10:39
Du äter väldigt lite, du väger väldigt lite och du går inte ner mer i vikt. En rimlig slutsats är väl att du inte ska försöka gå ner mer. Gå över till din planerade bulk istället. Den bör funka bra sålänge du sköter dig på lång sikt, att skita i träningen periodvis dödar verkligen resultaten när man kommit förbi nybörjargainsen.