Visa fullständig version : dessa extrema ätarvideos
nissenice
2016-05-21, 21:23
vad tycker ni om trenden som är nu med alla dessa extrema "chetday" videos och utmaningar med allt mellan 5' kcal i en sittning till typ 30' på en dag?
jag tycker det är ett ganska osunt beteende och det kan väl inte vara bra för de som inte är vana (competetiv eaters) att äta den extrema mängden på kort tid?
Lol kolla senaste posten i min logg.. Hahaha.
OnT: asså det är ett jäkla tjat om dessa cheat days bland gemene man som inte är BB-proffs, tycker det blir lite störigt ibland.
Angående utmaningarna kan det ju vara kul att köra på, se om
Man pallar :D men är nog inte så sunt nej..
nissenice
2016-05-22, 07:46
Lol kolla senaste posten i min logg.. Hahaha.
OnT: asså det är ett jäkla tjat om dessa cheat days bland gemene man som inte är BB-proffs, tycker det blir lite störigt ibland.
Angående utmaningarna kan det ju vara kul att köra på, se om
Man pallar :D men är nog inte så sunt nej..
haha damn! men sånt händer ju alla ibland men det jag tycker är lite konstigt är ju att de nitiskt ska tvinga sig till att äta trots att de flesta mår dåligt efter hälften liksom
Tomas Tryffel
2016-05-22, 12:47
Mmm, mat.
Lämnar denna här ba'.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12935652
Cheatdays är rena larveriet enligt mig... Vill man äta något gott gör det varje dag istället och dela upp det till en bra helhet, istället för att hetsäta en hel dag.
I längden blir nog cheatday mer ohälsosam.
nissenice
2016-05-23, 11:53
Lämnar denna här ba'.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12935652
jo men det är ju precis detta jag syftar på, detta måste ju vara en risk de alla tar om de nu inte vant sig likt tex matt stone
Cheatdays är rena larveriet enligt mig... Vill man äta något gott gör det varje dag istället och dela upp det till en bra helhet, istället för att hetsäta en hel dag.
jo men det känns mer värt för mig att ta något då och då istället för att sitta och planera in allt på en gång. måste ju sluta vara gott efter ett tag också och bara äta för att det är "okej" idag
+1
jo men det känns mer värt för mig att ta något då och då istället för att sitta och planera in allt på en gång. måste ju sluta vara gott efter ett tag också och bara äta för att det är "okej" idag
Det var det han skrev (känns som du misstolkade honom). ;P
Mer ontopic: har följt "Erictheelectric" de senaste åren. Han har haft jävulska ätstörningsproblem, nu är han competitive eater (kolla hans youtubekanal). Han påstår sig är "frisk" från ÄS nu men i min åsikt är det ta-mig-fan värre än innan lol. Tycker lite synd om honom att han är så egocentrisk. Han borde söka hjälp (i mitt tycke, igen) efter jag följt hans senaste videos.
Känns som han cyklar 4-6 timmar om dagen för kompensera eller/och spara kalorier till nästa hetsätartävling.
Visst, han tjänar pengar på det. Då hade jag (förmodligen) också tagit diagnosen ätstörningar (extrema) utan bry mig ett skit!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.