handdator

Visa fullständig version : Nyttiga och kalorisnåla bröd


raramuri
2016-05-20, 08:12
Älskar bröd och mackor. Det enda jag saknar under deff är mackor, alla andra former av kolhydrst hsr jag uteslutit i princip. Jag undrsr därmed - finns det några kalorisnåla brödsorter? Smaken spelar mkndre roll, vill ha påläggen men framföeallt är det konsistensen jsg är ute efter.

Precis inlett min deff efter misslyckat förösk. Ska gå ner cirka 3-4 kg på en månad.

Beemel
2016-05-20, 08:49
Älskar bröd och mackor. Det enda jag saknar under deff är mackor, alla andra former av kolhydrst hsr jag uteslutit i princip. Jag undrsr därmed - finns det några kalorisnåla brödsorter? Smaken spelar mkndre roll, vill ha påläggen men framföeallt är det konsistensen jsg är ute efter.

Precis inlett min deff efter misslyckat förösk. Ska gå ner cirka 3-4 kg på en månad.

Baka egna, finns massor av recept på nätet.
Ingredienser som t.ex. mandelmjöl, kokosmjöl, fiberhusk är rätt trevliga att leka med.

ButtCoughEXTREME
2016-05-20, 20:09
Älskar bröd och mackor. Det enda jag saknar under deff är mackor, alla andra former av kolhydrst hsr jag uteslutit i princip. Jag undrsr därmed - finns det några kalorisnåla brödsorter? Smaken spelar mkndre roll, vill ha påläggen men framföeallt är det konsistensen jsg är ute efter.

Precis inlett min deff efter misslyckat förösk. Ska gå ner cirka 3-4 kg på en månad.

Du kan aldrig få gott bröd utan att kolhydraterna tickar på.
Och jo, det är objektivt. Baconmandelbröd är röva.

raramuri
2016-05-21, 07:23
Du kan aldrig få gott bröd utan att kolhydraterna tickar på.
Och jo, det är objektivt. Baconmandelbröd är röva.

Tänker mer på kalorierna, inte kolhydraterna :) Finns det något riktigt kalorisnålt bröd?

Bossebäver
2016-05-21, 10:52
Rallarhalvor, ca 200 kcal/100g. Gott och nyttigt också.

Anton Fräs
2016-05-21, 14:30
Vill man ha kalorisnåla bröd skulle jag verkligen rekommendera egenbakat. Man kan utföra nästan mirakel om man gör det själv med exempelvis husk och andra liknande råvaror.

raramuri
2016-05-21, 14:47
Vill man ha kalorisnåla bröd skulle jag verkligen rekommendera egenbakat. Man kan utföra nästan mirakel om man gör det själv med exempelvis husk och andra liknande råvaror.

Kan du rekommendera något recept? Hittar inte några kalorisnåla på internet som man inte behöver beställa ingredienser till. Är fiberhusk kalorifritt?

adx03
2016-05-21, 18:17
Rågbröd är väl det med minst kalorier per 100g vad jag vet. Då det brukar ligga på ca 200. Men vill man ha ett mjukt bröd så kan jag rekommendera

Polarbröd Extreme 220 kcal/100g varav 169 kcal per "macka"
http://www.polarbrod.se/wp-content/uploads/2014/09/extreme.jpg

Fazer Hällakullor 230 kcal/100g varav 145 kcal per "macka"
http://www.fazer.se/globalassets/global/fazer.se/vart-sortiment/hallakullor.png

Anton Fräs
2016-05-21, 18:29
Kan du rekommendera något recept? Hittar inte några kalorisnåla på internet som man inte behöver beställa ingredienser till. Är fiberhusk kalorifritt?

Sök på typ fitness och bröd så kommer det massa träffar. Jag bakar inte själv just nu så har tyvärr inget på rak arm.

Trapz
2016-05-21, 20:40
Knäckebröd > mjukt. Falu rågrut ligger på 35 kcal per bit. Ganska kalorisnålt skulle jag säga


Skickat från min iPhone med Tapatalk